Το πρόγραμμα  Comenius
 Wide Horizons
Στο 1ο Γενικό Λύκειο Χανίων
2008-2010

Το σχολείο μας είναι ένα από τα πιο τυχερά σχολεία, επειδή του δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχει στο πρόγραμμα στο πλαίσιο της "Δια Βιου Μάθησης της Ε.Ε.
Comenius:   "Wide Horizons".
Συντονιστής του προγράμματος αυτού είναι ένα σχολείο της Ιταλίας, από το οποίο ξεκίνησε το πρόγραμμα.
Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν σχολεία από διάφορες χώρες της Ε.Ε.
( Αγγλία, Αυστρία, Ελλάδα, Ισπανία., Ιταλία., Πορτογαλία και Τουρκία).

Υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος Comenius Wide Horizons για το σχολείο μας είναι
η κ. Άρτεμις Αλεξάκη (Υποδιευθύντρια καθηγήτρια Αγγλικών) και ο κ. Σπύρος Κούρτης (Μαθηματικός)
οι οποίοι μας ενημέρωσαν για το πρόγραμμα αυτό.
Πραγματικά υπήρξε ανταπόκριση από τους μαθητές, καθώς αρκετά παιδιά αποφάσισαν να συμμετέχουν και να εργαστούν.
Σκοπός του προγράμματος είναι η μελέτη του τουρισμού σαν κοινωνικό φαινόμενο και μέσα από τις εργασίες να παρουσιάσουμε τον τόπο μας, καθώς επίσης μέσα από τα ταξίδια να απολαύσουμε και να γνωρίσουμε τις ομορφιές των άλλων χωρών.
Εκτός από αυτό, με τις  εργασίες που κάνουμε, μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε όχι μόνο μεταξύ μας, αλλά και με τους καθηγητές μας, καθώς επίσης και με τα παιδιά και τους καθηγητές των άλλων χωρών, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Παράλληλα, δημιουργούμε και αναπτύσσουμε φιλίες. Με τα ταξίδια, στα οποία μαζευόμαστε μαθητές και καθηγητές, μας δίνεται η ευκαιρία να περάσουμε λίγες αλλά ευχάριστες μέρες επισκεπτόμενοι τις χώρες, των οποίων τα σχολεία συμμετέχουν. Παράλληλα εκτός από τις ευχάριστες και ξέγνοιαστες στιγμές, γνωρίζουμε την κουλτούρα, τον πολιτισμό, τα ήθη και έθιμα των διαφόρων χωρών.

Μια περιήγηση με εικόνες

Μια ακόμα σελίδα με το θέμα

31 Οκτ 2008 έως 4 Νοε 208

Περαφίτα - Ματοζίνιους
Πόρτο

Η  1η συνάντηση του προγράμματος έγινε στο Πόρτο της Πορτογαλίας.
Στη επίσκεψη πήραν μέρος η κ. Αλεξάκη Άρτεμις και ο κ. Κούρτης Σπύρος.

Ήταν η προπαρασκευαστική συνάντηση για ότι θα υλοποιούσαμε στην πορεία υλοποίησης του..
Η υποδοχή και η φιλοξενία από τους συνάδελφους του σχολείου στη Περαφίτα ήταν  τόσο θερμή σαν να μας γνώριζαν χρόνια.
Από το αεροδρόμιο αμέσως στο σχολείο, που μας εντυπωσίασε από την έκταση , την υποδομή του, την φροντίδα του και την οργάνωση του.
Στο γραφείο των καθηγητών ο Διευθυντής κ. Οσκαρ Περέϊρα μας πρόσφερε φιλόξενο κέρασμα.
Οι αποστολές ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του σχολείου και γευμάτισαν στο εστιατόριο.
Το σχολείο λειτουργεί από το πρωί μέχρι το βράδυ αφού φιλοξενεί και τμήματα σχολείου Δεύτερης ευκαιρίας.
Πρόθυμοι οι συνάδελφοι συζήτησαν μαζί μας για την λειτουργία του σχολείου, τα προγράμματα που υλοποιεί , το προσωπικού που απασχολείται, τις συνθήκες εργασίας, τις απολαβές και την γενικότερη φιλοσοφία των σπουδών που παρέχει το σχολείο.
Ας σημειωθεί ότι είναι ένα συγκρότημα σχολείων με την επωνυμία "Agrupamento E.B. 2,3 de Perafita" που σημαίνει ότι συγκεντρώνει μαθητές από την ηλικία των 9 ετών μέχρι και των 15.
Οι επόμενες μέρες (Σάββατο και Κυριακή ) αφιερώθηκαν  στην περιήγηση και γνωριμία με το Πόρτο. Βιομηχανικό, πολιτιστικό καλλιτεχνικό κέντρο  στα Βόρεια της Πορτογαλίας. Το χώρισμα με την Γκαΐα, ο ποταμός Ντούρο, είναι η υδάτινη οδός των αμπελώνων και των φημισμένων Πορτογαλέζικων κρασιών. Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε το ιστορικό κέντρο του Πόρτο, με τα υπέροχα Azulejos, το σιδηροδρομικό σταθμό του Σάου Μπέντου, τον καθεδρικό Ναό,
τα κελλάρια, τις γέφυρες (5 στον αριθμό).

Φωτογραφίες από την επίσκεψη

varias 2008 022.jpg (169377 bytes)  varias 2008 006.jpg (145323 bytes)  varias 2008 023.jpg (174088 bytes)  varias 2008 011.jpg (248363 bytes)  pa250286.jpg (67939 bytes)  varias 2008 025.jpg (171303 bytes)  800px-PortoTrainStation2.jpg (205140 bytes)

30 Απριλίου 2009 έως 6 Μαΐου 2009
Αλάτσατα Τσεσμέ Σμύρνη

Στις 30 Απριλίου ήταν η σειρά μας να τους επισκεφτούμε στην Τουρκία και να μας δείξουν την φιλοξενία τους αλλά και τα όμορφα μέρη τους.
Στις 30 Απριλίου, λοιπόν, το πρωί επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο προς Αθήνα. Η διαδρομή ήταν μικρή και για αυτό δεν υπήρξε κούραση.
Υπήρχαν παιδιά που ήταν η πρώτη τους φορά σε αεροπλάνο και αυτή τους την χαρά την μετέδιδαν και στους υπόλοιπους, με αποτέλεσμα να κυριαρχεί στην ατμόσφαιρα κλίμα χαράς και ευχαρίστησης. Στην συνέχεια μετά από μία μικρή στάση στην Αθήνα για να πάρουμε δεκατιανό, επιβιβαστήκαμε στο πλοίο για Χίο, όπου φτάσαμε βράδυ, λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
Στην Χίο διανυχτερεύσαμε . Ήταν μία ήσυχη βραδιά με γέλια και τραγούδια.
Το πρωί πήραμε το καράβι για τον Τσεσμέ
Μετά από μία ώρα περίπου φάνηκε η τούρκικη σημαία και καταλάβαμε πως είχαμε αφήσει πίσω μας την Ελλάδα και πως τώρα είχαμε περάσει στα τούρκικα σύνορα. Μετά την αποβίβασή μας περάσαμε από έλεγχο και πήραμε ένα είδος εισιτηρίου που μας επέτρεπε την πρόσβασή μας στην Τουρκία.
Αργότερα πήγαμε στο ξενοδοχείο και αφού γνωριστήκαμε με τα άλλα παιδιά από τα άλλα σχολεία εταίρους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ετοιμαστήκαμε να πάμε όλοι μαζί μια βόλτα με συνοδό μας τον υπεύθυνο προγράμματος από την Τουρκία. Πήγαμε σε μία ταβέρνα δίπλα στη θάλασσα και στη συνέχεια κάναμε βόλτα στα αρχαία μνημεία ονόματος Ildiri.

Επιπρόσθετα πήγαμε βόλτα στα Αλάτσατα (Alacati) για να δούμε την πόλη και μας κέρασαν οι Τούρκοι καθηγητές το παραδοσιακό τους γλυκό, μπακλαβά.
 Η βραδιά μας τελείωσε στο ξενοδοχείο.

Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε την Έφεσσο, σε όλη τη διάρκεια είχαμε ξενάγηση.

Η βόλτα μας συνεχίστηκε με μία στάση στο σπίτι της Παναγίας, επίσης στο και σαν τελευταία βόλτα επισκεφτήκαμε το ελληνικό χωρίο Κιρκιντζέ.
Εκεί κάναμε βόλτα και δοκιμάσαμε από μία μεγάλη ποικιλία κρασιών. Η μέρα μας τελείωσε με επιστροφή στο ξενοδοχείο.

Το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε για τη Σμύρνη και σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής είχαμε και πάλι ξενάγηση. Όταν φτάσαμε είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε  στα στενάκια και να θαυμάσουμε τα αξιοθέατα και τα παλιά ελληνικά σπίτια.

Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι δεν παραλείψαμε να επισκεφτούμε το σπίτι του Γιώργου Σεφέρη, το οποίο τώρα έχει μετατραπεί σε ξενοδοχείο εστιατόριο. Πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια αυτής της ημέρας καταφέραμε να έρθουμε πιο κοντά στον πολιτισμό τους και στις παραδόσεις τους και γνωρίσαμε πολλά σχετικά με την ιστορία της χώρας σε σχέση με τη δική μας. Η διασκέδασή μας συνεχίστηκε με βραδινή έξοδο, όπου ήμασταν καλεσμένοι από τον δήμαρχο. Εκεί δειπνήσαμε και παρακολουθήσαμε παραδοσιακούς χορούς.

Το επόμενο πρωί επισκεφτήκαμε το σχολείο τους, όπου οι μαθητές και οι καθηγητές μας υποδέχτηκαν με πολλή αγάπη.
Εκεί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε όχι μόνο τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αλλά και μαθητές από όλο το σχολείο και να αναπτύξουμε ιδιαίτερες σχέσεις μαζί τους.
Η επόμενή μας στάση ήταν να επισκεφτούμε τον όμιλο με μαθήματα, όπου και παρακολουθήσαμε παιδιά που προσπαθούσαν να μάθουν.
 Έπειτα κάναμε βόλτα στο Cesme και στο κάστρο το οποίο έχει μετατραπεί σε μουσείο, πραγματικά πολύ ενδιαφέρον.

Την τελευταία μας ημέρα, την περάσαμε στα Αλάτσατα, αφού χαιρετήσαμε τους μαθητές και καθηγητές από τα άλλα σχολεία των άλλων χωρών.
Ήταν μία στιγμή συγκινητική γιατί αυτές τις λίγες μέρες καταφέραμε να δεθούμε.
Στα Αλάτσατα λοιπόν κάναμε βόλτες και αποθανατίσαμε με τις φωτογραφικές μας μηχανές τις τελευταίες στιγμές.
Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε με λεωφορείο στο λιμάνι για να επιστρέψουμε στη Χίο.Το σούρουπο, αναμένοντας το πλοίο, κάναμε βόλτες στα στενάκια της Χίου.

Η επιστροφή με το πλοίο και το αεροπλάνο στα Χανιά ήταν γεμάτη από τις αναμνήσεις αυτού του ταξιδιού.
Αναμφίβολα ήταν μια ιδιαίτερη και μοναδική εμπειρία η επίσκεψή μας στην Τουρκία, αφού είχαμε την ευκαιρία, εκτός από το να γνωρίσουμε τον τρόπο ζωής, παραδόσεων, ήθη και εθίμων, συναναστραφήκαμε με άτομα από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες και ανταλλάξαμε γνώμες και απόψεις μα τον καθένα από αυτούς. Συνοψίζοντας, θεωρούμαστε πολύ τυχεροί, που μας δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα. Αποκτήσαμε εμπειρίες, γνωρίσαμε διάφορους ευρωπαϊκούς πολισμούς, συνεργαστήκαμε, δεθήκαμε και δημιουργήσαμε φιλίες(μαθητές-καθηγητές).
 Ευχαριστούμε πολύ τους καθηγητές μας κ. Άρτεμη Αλεξάκη, τον κ. Σπύρο Κούρτη καθώς επίσης και τον κ. Λευτέρη Βουτσαδάκη (Μαθηματικό) για την υπομονή που μας έδειξαν και την ευκαιρία που μας έδωσαν να πάρουμε μέρος σαν σχολείο και σαν μαθητική ομάδα σε αυτό το πρόγραμμα.
Οι μαθήτριες του 1ου Γενικού Λυκείου Χανίων:
Ανδρουλάκη Σπυριδούλα, Κοντορουχά Δέσποινα, Τσιτσιρίδη Αργυρώ

Φωτογραφίες από την επίσκεψη

Πρωτομαγιά 2009 στο τελωνείο της Χίου    Στο θέατρο των Αρχαίων Ερυθρών  Συνάντηση στα Αλάτσατα   Ξενάγηση στην Έφεσσο  Στην Έφεσσο  Στο Κιρκιντζέ  Ο Ertugrul στα σοκάκια του Κιρκιντζέ  Με θέα την Σμύρνη . Η ομάδα του σχολείου μας  Στο Και της ΣμύρνηςΜε φόντο τη πλατεία του Κονάκ  Στα ΒουρλάΣτο σχολείοΜε συμμαθητές από την Αυστρία  Αλατσατιανοί συμμαθητές  Στο σχολείο που μας φιλοξένησε  P5040695.JPG (585004 bytes)  Η Παναγιά στα Αλάτσατα

Στ' Αλάτσατα στην Παναγιά, στο ιερό οπίσω,
εφύτεψα μια λεμονιά κι ήρθα να την ποτίσω