Δράσεις της Περιβαλλοντικής μας ομάδας σε κόμικ
Κυριακή, Οκτωβρίου 31st, 2010Οι φετινές μας δράσεις σε μορφή κόμικ. Σενάριο, φωτογραφίες, υλοποίηση της Περιβαλλοντικής μας ομάδας.
Οι φετινές μας δράσεις σε μορφή κόμικ. Σενάριο, φωτογραφίες, υλοποίηση της Περιβαλλοντικής μας ομάδας.
Και ένα κόμικ για την περιπέτειά μας στο Πεκίνο!
Σε πρώτη διαδικτυακή παρουσίαση το κόμικ της 3ης συνάντησης του Comenius. Δεχόμαστε παρατηρήσεις, καθώς μας αρέσει να βελτιωνόμαστε!
( μια παρουσίαση των δημοσιογραφικών καταγραφών της εκδήλωσης)
«I have a dream for the Web [in which computers] become capable of analyzing all the data on the Web ? the content, links, and transactions between people and computers. A ?Semantic Web?, which should make this possible, has yet to emerge, but when it does, the day-to-day mechanisms of trade, bureaucracy and our daily lives will be handled by machines talking to machines. The ?intelligent agents? people have touted for ages will finally materialize.»
Berners-Lee, Tim; Fischetti, Mark (1999). Weaving the Web. HarperSanFrancisco. chapter 12. ISBN 9780062515872.
Μιλαέι για τον σημασιολογικό ιστό και αυτή είναι η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν. Περιγράφει έναν κόσμο στον οποίο το διαδίκτυο θα έχει τη δυνατότητα ανάλυσης όλων των δεδομένων που υπάρχουν σ’ αυτό. Με κατάληξη οι περισσότερες υποθέσεις μας να διεκπεραιώνονται από τις διαμεσολαβούσες μηχανές. Αυτό το όραμα κινητοποίησε αρκετούς επιστήμονες που με το έργο τους άρχισαν να δίνουν σάρκα και οστά στο web 3.0.
Προσέξτε στον πίνακα που ακολουθεί τι αλλάζει στο διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τη διαφήμιση από το web 1.0 στο web 3.0:
Πώς όμως μπορούμε να εξασφαλίσουμε πως το σωστό περιεχόμενο θα συνδεθεί με τον σωστό άνθρωπο; Αυτό το αναλαμβάνουν τα διαφορετικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό του web 3.0 και κωδικοποιούν τις απαιτούμενες πληροφορίες οι οποίες στη συνέχεια συνδυάζονται μεταξύ τους ως προς τη σημασία. Αν δηλαδή θέλουμε να φτιάξουμε έναν ιστό που να συνδέει τις πληροφορίες που έχουμε για τα πρόσωπα του star wars κοιτάξτε ποια μορφή θα πάρει:
Προσφέρουμε δηλαδή στη μηχανή τις κατάλληλες πληροφορίες ώστε να αντιλαμβάνεται μέσα από τη σημασία τους ( πρόσωπο, τοποθεσία, πράγμα, σχέση) τον τρόπο με τον οποίο συσχετίζονται και να καθοδηγήσει ανάλογα τον χρήστη που αναζητά μια συγκεκριμένη πληροφορία.
Αυτό όπως βλέπετε στην επόμενη εικόνα επιτυγχάνεται με τα metadata, τα μεταδεδομένα που αποθηκεύονται σε συγκεκριμένους τύπους αρχείων. Με τον τρόπο αυτό έχουμε:
1. απόδοση σημασιολογίας στην πληροφορία
2. υπερσύνδεσμοι με σημασιολογικό χαρακτήρα
3. εννοιολογική συσχέτιση μεταξύ πληροφοριών
4. μηχανικά αναγνώσιμη, κατανοήσιμη, επεξεργάσιμη πληροφορία.
Το web 3.0 δίνει δηλαδή με τα εργαλεία προγραμματισμού που χρησιμοποιεί να συνδέσουμε το συντακτικό (που μας προσέφερε για παράδειγμα η html)με το νόημα που θέλουμε να προσδώσουμε στις έννοιες, πράγματα που χρησιμοποιούμε.Αυτό επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες γλώσσες προγραμματισμού: OWL, RDF, Ajax…
Με την παρουσίαση που ακολουθεί αναδύεται ένας κόσμος δυνατοτήτων με εντυπωσιακά χαρακτηριστικά. Απομένει όμως για μας το πιο σημαντικό. Πώς θα προσεγγίσουμε παιδαγωγικά τα μαθησιακά μας αντικείμενα, έχοντας υπόψη μας αυτά που έρχονται, αλλά κυρίως αυτά που εμείς ελπίζουμε για μας και τα παιδιά μας;
Τι πρέπει να λάβουμε υπόψη μας έχοντας ως αφετηρία τους μαθητές μας, τις ανάγκες τους, τον κόσμο στον οποίο ζουν και πρόκειται να ζήσουν;
Rethink είναι η λέξη κλειδί στο τέλος και πραγματικά αξίζει τον κόπο να σκεφτούμε πώς αλλάζει, άλλαξε τη ζωή μας ως τώρα η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που μας προσέφερε το web 2.0: 1. Στη θέση του μοναχικού κατόχου μιας ιστοσελίδας, όπως ξεκινήσαμε πριν κάποια χρόνια φτάσαμε στην κοινωνική δικτύωση των myspace, facebook, και των ιστολογίων 2. Στη θέση του διαδικτύου ως χώρου απόθεσης και συνακόλουθα αναζήτησης πληροφοριών φτάσαμε στις διαδικτυακές υπηρεσίες από τα ηλεκτρονικά εισιτήρια σε αεροπορικές πτήσεις μέχρι αναζήτηση χαρτών, διευθύνσεων, στα goole maps, earth, virtual earth. 3. Αρχίσαμε να αξιοποιούμε το λογισμικό ως υπηρεσία μέσα από τις εφαρμογές γραφείου του google αλλά και άλλαων εταιρειών και να οργανώνουμε ή να συμμετέχουμε σε συνεργατικά σχέδια με ανθρώπους απ’ όλον τον κόσμο.
Φυσικά όλα αυτά έχουν τον αντίκτυπό τους στον εκπαιδευτικό χώρο και πρέπει να συζητήσουμε για τη γονιμότερη παιδαγωγική αξιοποίησή τους στο σχολείο.