Τα συννεφόλεξα στην τάξη
Το Wordle δημιουργεί εικόνες με λέξεις, ανάλογα με τη συχνότητα που εμφανίζονται οι λέξεις στο κείμενο. Μπορείτε να επικολλήσετε το κείμενο ή να δηλώσετε τη διεύθυνση της ιστοσελίδας και σχεδόν αμέσως δημιουργεί μια εικόνα με λέξεις. Πατώντας το Random μπορείτε να δείτε πολλές εκδοχές για το ίδιο κείμενο ή την ιστοσελίδα. Μπορείτε βέβαια να αλλάξετε γραμματοσειρά, φόντο, χρωματικούς συνδυασμούς τροποποιώντας την αρχική εικόνα. Το βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζει όλη τη διαδικασία δημιουργίας και αποθήκευσης συννεφόλεξων.
Προσπαθώντας να δούμε τις ουσιαστικές δυνατότητες του εργαλείου προσέξτε μια δοκιμή στο ποιητικό έργο του Ν. Καββαδία. Ακολουθούν δύο συννεφόλεξα που δημιουργήθηκαν από τις δύο πρώτες ποιητικές του συλλογές με περιορισμό στις 80 συχνότερες λέξεις εξαιρουμένων των άρθρων, προθέσεων, μορίων και αριθμητικών.
Μπορούμε να συζητήσουμε τώρα με τα παιδιά για το διαφορετικό σύνολο λέξεων που υπάρχει σε κάθε συννεφόλεξο, να διακρίνουμε μοτίβα, έννοιες, εικόνες και να προσπαθήσουμε να κατατάξουμε χρονολογικά τις δύο ποιητικές συλλογές. Αρχικά να εντοπίσουμε το θαλασσινό λεξιλόγιο και να προσδιορίσουμε σε ποιό συννεφόλεξο είναι περισσότερο έντονο. Ποιά ποιητική συλλογή γράφτηκε πρώτη και γιατί; Μπορούμε να δώσουμε στη συνέχεια πληροφορίες για τη ζωή του συγγραφέα και να καταλήξουμε σε μια πληρέστερη απάντηση. Το πρώτο συννεφόλεξο πάντως δημιουργήθηκε με τα ποιήμτα που περιλαμβάνονται στο Μαραμπού (1933) και το δεύτερο με την ποιητική συλλογή Πούσι (1947).
Μια άλλη δυνατότητα που μας προσφέρεται είναι να αξιοποιήσουμε το λεξιλόγιο και να δημιουργήσουμε δικά μας κείμενα είτε ακολουθώντας το ύφος του συγγραφέα είτε τροποιοώντας το. Τέλος θα μπορούσαμε να ζητήσουμε ως αξιολόγηση τις εντυπώσεις των παιδιών και αφού δημιουργήσουμε το συννεφόλεξο να συζητήσουμε κλείνοντας την ενασχόληση με το έργο του Καββαδία.