Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ      

http://users.sch.gr/kontaxis

  Τρόποι Επικοινωνίας
με Σχολικό  Σύμβουλο Αθανάσιο Κονταξή

Τα μαθήματα


Εργασία 

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός - Επισκέψεις

Χρήσιμες Συνδέσεις

Στατιστικά της Σελίδας μας

 Η αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης απαιτεί ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευτικών

Ιστοσελίδα με υποστηρικτικό υλικό για το
πρόγραμμα
Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ (νέο)

Σημαντικές προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς μηχανολόγους αναδεικνύονται από το «Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας» που δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Κατεβάστε το από goo.gl/nlVyA9

Ανάλογες προκλήσεις αναδεικνύονται και από το Πόρισμα Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Βουλής το οποίο αναφέρεται στην Επαγγελματική Εκπαίδευση (σελ. 83).

Η προσπάθεια για αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης περνάει, κατά τη γνώμη μας πρώτα απ' όλα,  από την αναγνώριση και ενίσχυση του Επαγγελματικού και Κοινωνικού ρόλου του ΕΠΑΛ. Έτσι, όχι μόνο θα προσελκύσει περισσότερους μαθητές αλλά θα μπορέσει επιπλέον να τους εντάξει ισότιμα σε ένα διαφορετικό σχολείο, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η επαγγελματική εκπαίδευση για εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης και αξιολόγησης της γνώσης.

Κατά τη γνώμη μας, οι βασικές προκλήσεις για τους μηχανολόγους ώστε να συμμετάσχουν ενεργά στις αλλαγές αφορούν στα παρακάτω:

 

Στρατηγικό Πλαίσιο για την ΕΕΚ

Όραμα και στρατηγικές κατευθύνσεις

Η ελληνική οικονομία

Α τάξη ΕΠΑΛ

Β τάξη ΕΠΑΛ

Γ τάξη ΕΠΑΛ

Μαθητεία - Σύνδεση με την κοινωνία και την εργασία

Δράσεις για τον Kοινωνικό ρόλο των ΕΠΑΛ

Προγράμματα σπουδών - Επιμόρφωση

Εργαστηριακές υποδομές 

 

Το κυριότερο μέρος του Στρατηγικού Πλαισίου επικεντρώνεται στην αναβάθμιση του ΕΠΑΛ μέσα από τη βελτίωση της ελκυστικότητάς του για τους μαθητές και της ανταποδοτικότητάς του για τους αποφοίτους και την κοινωνία. Κατά τη γνώμη μας, βασικός παράγοντας για την επιτυχία των θετικών σημείων της στρατηγικής αυτής είναι η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην εξειδίκευσή της σε κάθε σχολείο ή ακόμη και της διόρθωσής της όπου αυτή αποδειχθεί ανεπαρκής ή εσφαλμένη. Η συνολική λογική με την οποία προτείνουμε να αξιοποιηθεί η παραπάνω πρόκληση περιγράφεται στο σχετικό άρθρο μας Επαγγελματικός και Κοινωνικός ρόλος ΕΠΑΛ - Γιατί και πως να ενισχυθούν

 Ωστόσο, για να ενημερωθούμε ως μηχανολόγοι εκπαιδευτικοί σχετικά με  τις δυνατότητες αξιοποίησης των προτεινόμενων δράσεων, κρίναμε σκόπιμο να επικεντρωθούμε σε σημαντικά σημεία της στρατηγικής.

Όσον αφορά στις γενικότερες κατευθύνσεις (σελ. 3), αναφέρεται στην ανάγκη η ΕΕΚ να ανταποκριθεί καλύτερα στον επαγγελματικό της ρόλο, όχι με την απλή προσαρμογή στις σημερινές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς, αλλά στην κατεύθυνση, στο μέτρο του δυνατού, της παρέμβασης για τη βελτίωσή τους.

Επιπλέον, προβάλλεται ως προϋπόθεση η ανταπόκριση της ΕΕΚ στον κοινωνικό της ρόλο, «καθώς έχει ως στόχο να καταστήσει εφικτή την ενεργό, δημιουργική συμμετοχή όλων των μαθητών/εκπαιδευόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία και να δημιουργήσει ένα ελκυστικό εκπαιδευτικό περιβάλλον που να ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις της ΕΕΚ».

Το όραμα και οι στρατηγικές κατευθύνσεις που παρουσιάζονται στη σελίδα 6 αναφέρουν:

Αναγνώριση και ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου της ΕΕΚ.

Βασικοί στόχοι αυτού του άξονα είναι η καταπολέμηση των κοινωνικών ανισοτήτων, η ενίσχυση των βασικών ικανοτήτων των μαθητών και σπουδαστών στην ΕΕΚ, η παροχή ίσων ευκαιριών ανάπτυξης και εξέλιξης σε όλους τους νέους, η μείωση του ποσοστού μαθητικής διαρροής και η υιοθέτηση ασφαλούς και ρεαλιστικού οράματος για καθηγητές – μαθητές, ώστε να επιτρέπει την ενεργό συμμετοχή τους στην αναβάθμιση της ΕΕΚ. Η συμμετοχή αυτή θα ενθαρρύνεται μέσα από τις ευκαιρίες συλλογικής και ατομικής βελτίωσης για τους συμμετέχοντες, κυρίως για τους εκπαιδευτικούς / εκπαιδευτές αλλά και για τους μαθητές / μαθητευόμενους.

Αναβάθμιση του εργασιακού ρόλου της ΕΕΚ. Βασικοί στόχοι του δεύτερου άξονα είναι η προετοιμασία μαθητών/μαθητευομένων με επαγγελματική συνείδηση και οριζόντιες δεξιότητες, στους οποίους θα μπορούν να στηριχθούν οι Ελληνικές επιχειρήσεις και οργανισμοί, η προσαρμογή στις ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας, η άμβλυνση και όχι η αναπαραγωγή των αδυναμιών που παρατηρούνται στο μοντέλο παραγωγικής ανάπτυξης και η εξασφάλιση σε όλους τους μαθητές ικανών προσόντων για αξιοπρεπή αρχική εργασιακή ένταξη.

Σύνδεση της ΕΕΚ με το συνολικό αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας. Βασικοί στόχοι του τελευταίου άξονα είναι η τεχνολογική και οργανωτική αναβάθμιση επιχειρήσεων/ οργανισμών, η εξειδίκευση σε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, η αύξηση της απασχόλησης, η ενίσχυση της νησιωτικότητας και τέλος ο προσανατολισμός των γνώσεων σε ολοκληρωμένους τομείς για αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ελληνικής οικονομίας.

 Η ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της Ελληνικής οικονομίας (σελίδα 33) θεωρείται  σημαντική καθώς, όπως αναφέρεται: «Για να ανταποκριθεί το Επαγγελματικό Σχολείο στην προετοιμασία των μαθητών για την εργασία απαιτείται να εντοπιστούν οι ανάγκες της οικονομίας σε εργατικό δυναμικό όχι «όπως είναι», αλλά σε μια δυναμική βελτίωσης του παραγωγικού μοντέλου, κυρίως με τον εντοπισμό των βασικών ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του και κυρίως των αδυναμιών του». Σαν σημαντικά χαρακτηριστικά εντοπίζονται ο μεγάλος αριθμός μικρών επιχειρήσεων, ο μεγάλος αριθμός  δυσπρόσιτων περιοχών και νησιών, η χαμηλή τεχνολογική και οργανωσιακή ετοιμότητα επιχειρήσεων και οργανισμών, το χαμηλό επίπεδο εκπαιδευμένου προσωπικού μέσης στάθμης, η χαμηλή ζήτηση προσωπικού υψηλών προσόντων και η δραματική έλλειψη δια βίου μάθησης και ενδοεπιχειρησιακής επιμόρφωσης.

Οι δυναμικοί κλάδοι της Ελληνικής οικονομίας αναφέρονται στη σελίδα 48

Οι βασικές κατευθύνσεις αλλαγών  αναφέρονται στη σελίδα 58

Οι συγκεκριμένες αλλαγές που προβλέπονται είναι οι εξής:

Α΄ τάξη ΕΠΑΛ. Γίνεται αναφορά στις αλλαγές που έχουν ήδη εξειδικευτεί μέσα από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄τάξης και ειδικότερα στους τέσσερις τρόπους που προσφέρονται στους μαθητές για διερεύνηση των ειδικοτήτων και στην εξειδικευμένη υποστήριξη όλων των νεοεισερχόμενων μαθητών ώστε να μπορέσουν να κάνουν «μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ», αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που προσφέρει η επαγγελματική εκπαίδευση..

Βασικές προκλήσεις:

-          Να δοθεί ουσιαστικό περιεχόμενο στα διερευνητικά μαθήματα της Α΄τάξης (Εισαγωγή στη Μηχανολογία,  Έρευνα στην Τεχνολογία, Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, ΣΕΠ)    ώστε οι μαθητές να μπορούν να διερευνήσουν με ελκυστικό τρόπο και επιτυχώς τις μηχανολογικές ειδικότητες. Για το σκοπό αυτό είναι αναγκαίο να προταθούν κατάλληλες δραστηριότητες και  έργα (project) και να αναμορφωθεί το μάθημα Εισαγωγή στη Μηχανολογία.

-          Να αξιοποιηθούν οι κατευθύνσεις για ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου του ΕΠΑΛ και να υπάρξει συστηματική και συλλογική δράση σε επίπεδο σχολείου για αναγνώριση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και ακόλουθα για  υποστήριξη όλων των μαθητών της Α΄ τάξης (βλέπε παρακάτω)

Β τάξη ΕΠΑΛ  

Η ενοποίηση των ειδικοτήτων σε επίπεδο μηχανολογικού τομέα δημιουργεί προβλήματα αλλά και προκλήσεις προσέλκυσης του ενδιαφέροντος των μαθητών για αποδοτικότερη διδασκαλία.

Βασικές προκλήσεις:

-          Η εξειδίκευση του βασικού μαθήματος Θερμοδυναμικής με την αξιοποίηση του εργαστηριακού μέρους, για την παραστατικότερη κατανόηση του μαθήματος μέσα από τις εφαρμογές.

-          Η προσαρμογή των υπόλοιπων μαθημάτων, κυρίως Μηχανολογικών κατασκευών και Σχεδιασμού και Περιγραφής Στοιχείων Μηχανών με πλέον ενδιαφέρουσες εργαστηριακές ασκήσεις - Σχέδια και με αξιοποίηση των συστημάτων αυτοκινήτου αλλά και βασικών πρακτικών θεμάτων  των υπολοίπων ειδικοτήτων

Γ τάξη ΕΠΑΛ  

Βασική πρόκληση για τη Γ τάξη είναι η  επιτυχής ολοκλήρωση των αλλαγών που ξεκίνησαν στους Μηχανολόγων από πέρυσι, με κατάλληλη προσαρμογή των εργαστηριακών ασκήσεων.

Φύλλα έργου για εργαστηριακές ασκήσεις σε βασικές αυθεντικές δραστηριότητες που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι απόφοιτοι στην αρχική είσοδό τους στην εργασία

Μαθητεία – Διασύνδεση με τοπική κοινωνία

Για τη μαθητεία, όπως περιγράφεται στη σελίδα 66 και αναλύεται διεξοδικότερα στη σελίδα 87, προβλέπεται ότι «η προτεινόμενη μορφή μαθητείας θα περιλαμβάνει αυξημένο ρόλο της εκπαιδευτικής δομής, παράλληλη εκπόνηση εξειδικευμένων ή διαθεματικών projects από μαθητές, ενεργό συμμετοχή εκπαιδευτικών/ εκπαιδευτών, οι οποίοι θα έχουν πολλαπλό ρόλο (να μάθουν οι ίδιοι το εργασιακό – επιχειρηματικό περιβάλλον, να καθοδηγήσουν μαθητές σε projects, να συμβουλέψουν τις επιχειρήσεις και να δράσουν ως πολλαπλασιαστές στους άλλους εκπαιδευτικούς/ εκπαιδευτές της ΕΕΚ των γνώσεων και των εμπειριών που θα αποκομίσουν από τις επιχειρήσεις).

Βασικές προκλήσεις

-          Η επικοινωνία και συνεργασία με κοινωνικούς, εργασιακούς και κλαδικούς φορείς σχετικούς με τους Μηχανολόγους άμεσα (πχ συνεργεία οχημάτων, ψυκτικοί, βιοτεχνίες – βιομηχανίες κλπ) ή έμμεσα (πχ ξενοδοχεία – συντηρητές εγκαταστάσεων, αγροτικές μηχανολογικές εγκαταστάσεις κλπ ) για την υποστήριξη εξασφάλισης θέσεων μαθητείας

-          Η περιγραφή κατάλληλων προγραμμάτων για τη μαθητεία των αποφοίτων μηχανολογικών ειδικοτήτων

-          Η περιγραφή κατάλληλων ενδεικτικών  έργων – Projects τα οποία θα προτείνονται στους εργοδότες για να τα εκπονούν οι μαθητές στο πλαίσιο της μαθητείας τους και θα εξασφαλίζουν αμοιβαίο όφελος.

-          Περιγραφή – εξειδίκευση  ανταποδοτικών έμμεσων κινήτρων  για τις επιχειρήσεις που προσφέρουν θέσεις μαθητείας για μηχανολόγους ,  τις οποίες θα μπορούν να προσφέρουν τα ΕΠΑΛ ώστε να καταστεί ελκυστική η μαθητεία – βλέπε αναλυτικά σελίδα 94 και σελίδα 137

-          Συνεργασίες με άλλες χώρες οι οποίες διοργανώνουν  προγράμματα μαθητείας και αντιμετωπίζουν ανάλογες προκλήσεις με την Ελλάδα. Βλέπε ενδεικτικές περιπτώσεις στη σελίδα 97 και στη σελίδα 133

-          Ενίσχυση της διασύνδεσης με την αγορά εργασίας και την τοπική κοινωνία, στη βάση της παιδαγωγικής διάστασης και της επαγγελματικής προετοιμασίας βλέπε σελίδα 98

-   Διερεύνηση δυνατοτήτων σύστασης επιχειρήσεων κοινωνικής οικονομίας από τους αποφοίτους με σκοπό να δραστηριοποιηθούν σε αντικείμενα τα οποία δεν καλύπτονται από την παραδοσιακή οικονομία αλλά και να κάνουν μαθητεία κατά το πρότυπο της Φινλανδίας "Apprentiship in your own business"

Δράσεις για τον Κοινωνικό ρόλο των ΕΠΑΛ – Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ

Αναλυτική περιγραφή του Κοινωνικού ρόλου των ΕΠΑΛ και των δράσεων για την ανάδειξη και ανάπτυξή του περιγράφονται στη σελίδα 80, αναγνωρίζοντας την πραγματικότητα που συνίσταται στο  ότι «Η Επαγγελματική Εκπαίδευση, σε όλο το εύρος της, διαδραματίζει άτυπα έναν σημαντικό κοινωνικό ρόλο. Δίνει «χώρο» σε «αδυνατούντες» μαθητές ή ακόμη, προσφέρει δυνατότητες επανένταξής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, με διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης και αξιολόγησης της γνώσης».

Μεταξύ των δράσεων αναφέρονται η θέσπιση αντισταθμιστικών μέτρων για τους μαθητές, η υποστήριξη του σχολείου από υφιστάμενες και νέες δομές ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, η ανάπτυξη εξωστρέφειας του σχολείου, η ολοκληρωμένη υποστήριξη των μαθητών μέσα από παιδαγωγικές μεθόδους και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η δημιουργία υλικού εναλλακτικής προσέγγισης και αξιολόγησης της γνώσης, η ανάπτυξη περιβάλλοντος και κινήτρων συνεργασίας με αξιοποίηση των παιδαγωγικών συνεδριάσεων, των συμβουλίων τμήματος, των επιτροπών ειδικοτήτων και μορφών δικτύωσης  (πχ κοινότητες γνώσης) και εν τέλει με δράσεις υποστήριξης της έννοιας του σχολείου, όπως πολιτιστικές εκδηλώσεις, ημέρες καριέρας , εκδηλώσεις για γονείς  κλπ. Για την ανάπτυξη του προγράμματος προβλέπεται πιλοτική εφαρμογή.   

Ευρωπαϊκό Υλικό στα Ελληνικά, με εργαλεία για την υποστήριξη του Κοινωνικού ρόλου για τον περιορισμό της πρόωρης σχολικής διαρροής https://www.iky.gr/el/iky-rss/item/2857-evropaiki-ergaleiothiki-gia-ta-sxoleia και http://www.schooleducationgateway.eu/el/pub/resources/toolkitsforschools/general.htm

Βασικές  προκλήσεις:

-          Η εξειδίκευση των αναγκών κάθε σχολείου

-          Η καταλληλότερη επιλογή μορφών συλλογικής παρέμβασης, συμβατών με τις συνθήκες κάθε σχολείου

-          Η καταγραφή και αξιοποίηση υφιστάμενων δομών ψυχοκοινωνικής υποστήριξης του σχολείου και η προσπάθεια για δημιουργία δικτύου σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο . Αξιοποιήστε τα άρθρα:  Οδηγός Υπηρεσιών Συμβουλευτικής, Ψυχολογικής και Κοινωνικής Υποστήριξης και Δράσεις φορέων κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Τα προγράμματα σπουδών και η επιμόρφωση

Το πλαίσιο ποιότητας προγραμμάτων σπουδών περιγράφεται στη σελίδα 121 και προβλέπει τη δημιουργία πολλαπλών εργαλείων προσέγγισης και αξιολόγησης της γνώσης, ικανών να προσαρμοστούν στις ιδιαιτερότητες των μαθητών και στη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, προς «ένα συνεργατικό, κοινοτικού τύπου εκπαιδευτικό οργανισμό θεωρίας και πράξης». Στη σελίδα 124 και 138  περιγράφεται η αναγκαία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η οποία είναι απολύτως απαραίτητη για την αναβάθμιση της ΕΕΚ. Επίσης  προβλέπεται η αξιοποίηση της συλλογικής γνώσης των εκπαιδευτικών με βάση τη λογική του Ελεύθερου Εκπαιδευτικού υλικού (Open Educational Resources - OER - Δείτε ένα επεξηγηματικό βίντεο) στο διδακτικό υλικό, στα φύλλα έργου και δραστηριοτήτων κλπ. Δείτε επίσης το σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ υπουργείου παιδείας και Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού για την εκπαίδευση   Επίσης υπάρχει πρόβλεψη για περιορισμένη ευελιξία στο πρόγραμμα σπουδών, ώστε να αξιοποιούνται διδακτικά οι εμπειρίες από την τοπική κοινωνία, τον τεχνικό πολιτισμό κλπ και η  εισαγωγή αυθεντικών επαγγελματικών έργων στις εργαστηριακές ασκήσεις, τα οποία θα πραγματοποιούν όλοι οι μαθητές έτσι ώστε να προετοιμάζονται επιτυχώς για την αρχική ένταξή τους στην εργασία.  Το υλικό αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επιμορφωτικό υλικό στην  ανάπτυξη επιμορφωτικών δράσεων μεταξύ ομοτίμων (πχ με βιωματική επιμόρφωση μεταξύ εργαστηρίων)

Βασικές προκλήσεις:

-          Η ανάδειξη και καταγραφή διδακτικού υλικού που χρησιμοποιείται στα σχολεία με βάση τη λογική του Ελεύθερου εκπαιδευτικού υλικού (OER).Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί σε φύλλα έργου τα οποία έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία στα Εργαστήρια.

-     Ο προσδιορισμός εργαστηριακών δραστηριοτήτων που θα βασίζονται στις τοπικές εμπειρίες και ανάγκες

-          Η δημιουργία σε κάθε εργαστηριακό μάθημα 3-4 βασικών αυθεντικών επαγγελματικών δραστηριοτήτων για τις οποίες θα υπάρχει πλήρες υλικό και υποδομές σε όλα τα σχολεία και για τις οποίες θα επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί.

-          Η δημιουργία κοινοτήτων γνώσης για ανταλλαγή εμπειρίας και υλικού ανά μάθημα

-    Δημιουργία επιμορφωτικών προγραμμάτων από τα σχολεία και τα εργαστήρια για επιμόρφωση εκπαιδευτικών από άλλα σχολεία και εργαστήρια (επιμόρφωση μεταξύ ομοτίμων)

Εργαστηριακές υποδομές ΕΕΚ

Βασική κατεύθυνση είναι η εξασφάλιση σε όλες τις σχολικές μονάδες του βασικού εξοπλισμού που απαιτείται για να ανταποκριθούν στην εκπαίδευση των μαθητών στις ειδικότητες που λειτουργούν, κυρίως με πλήρη αξιοποίηση του υφιστάμενου εξοπλισμού, με εκσυγχρονισμό και συντήρησή του  και με τη δημιουργία νέου εξοπλισμού -  ιδιοσυσκευών για συγκεκριμένες εργαστηριακές ασκήσεις, με προγράμματα ανάλογα  παλαιότερων προγραμμάτων (ΔΑΙΔΑΛΟΣ ή ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ). Τα έργα αυτά θα μπορούν να αναπαράγονται για άλλες μονάδες ή να παραχωρούνται στα σχέδια τους με άδειες τύπου  Creative commons. Βλέπε σελίδα 142

Βασικές προσκλήσεις

-          Προτάσεις για Σχεδιασμό Projects για τη δημιουργία ιδιοσυσκευών για συγκεκριμένες εργαστηριακές ασκήσεις και του απαραίτητο διδακτικού υλικού (φύλλα έργου και δραστηριοτήτων)

-          Ανταλλαγή εξοπλισμού με άλλες μονάδες ώστε να εξασφαλιστεί η βέλτιστη πληρότητα του απαιτούμενου εργαστηριακού εξοπλισμού

Πόρισμα Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Βουλής

 

Το Πόρισμα θεωρεί απαραίτητη "τη Συμμετοχή, συμβολή και συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας στις σχεδιαζόμενες αλλαγές" και μεταξύ άλλων προβλέπει

  • Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για την αλλαγή των στερεοτυπικών αντιλήλήψεων στην Ελληνική Κοινωνία

  • Ενδυνάμωση και έμπνευση των μαθητών να σταθούν επαγγελματικά στα πόδια τους, ιδιαιτέρως αυτών που προέρχονται από κοινωνικά ευάλωτες ομάδες

  • Αναβάθμιση των σπουδών μέσα από προσεκτικά σχεδιασμένα ωρολόγια προγράμματα, με έμφαση στα μαθησιακά αποτελέσματα και επαρκή εργαστηριακό εξοπλισμό

  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα περιεχομένου και παιδαγωγικής προσέγγισης

  • Σύνδεση με τις μακροπρόθεσμες προοπτικές και επιλογές στρατηγικού σχεδιασμού της εθνικής οικονομικής και αναπτυξιακής πολιτικής

  • Ενδυνάμωση μαθητών μέσω της ανάδειξης του κοινωνικού ρόλου της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

  • Στήριξη του θεσμού της Μαθητείας

  • Επιστημονική και διοικητική στήριξη των υπηρεσιών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

  • Επικοινωνιακή ανάδεικητ ου εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στα ΕΠΑΛ

Δείτε το Πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το  οποίο αναφέρεται στην Επαγγελματική Εκπαίδευση (σελ. 83) στη διεύθυνση:
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/morfotikwn_porisma.pdf


Περισσότερα...

Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας  goo.gl/nlVyA9

Πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (Επιτροπή Γαβρόγλου) για την Επαγγελματική Εκπαίδευση (σελ. 83) στη διεύθυνση:
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/morfotikwn_porisma.pdf

Σχετικά θέματα

Επαγγελματικός και Κοινωνικός ρόλος ΕΠΑΛ - Γιατί και πως να ενισχυθούν

Ένα σχολείο για όλους τους μαθητές, διαμορφωμένο από τα κάτω

Συνεργατικό σχολείο για όλους τους μαθητές - Ο ρόλος των Σχολικών Συμβούλων

Περισσότερες Σημαντικές παρεμβάσεις

Πρόσκληση για συμμετοχή στα μητρώα ΙΕΠ για ΕΠΑΛ, μέχρι 30-6-2016

 


ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ  και Βιωματικές Δράσεις  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Οδηγίες, συμβουλές, ιδέες εργασιών, υλικό παλιών ημερίδων, πηγές πληροφόρησης

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (project)   ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και Ειδική Θεματική Δραστηριότητα  

Οδηγίες, συμβουλές,
ιδέες εργασιών  υλικό. Εμπειρία  από το μάθημα Τεχνολογίας

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ στο NEWSLETTER
(δώστε το
email
σας)

Κάθε μήνα θα σας στέλνουμε τα τελευταία νέα για τους Μηχανολόγους

Διαβάστε ένα ενδεικτικό newsletter


 


 Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ!

Ο Σχολικός Σύμβουλος   ζητάει τη γνώμη σας!!!

Στείλτε την άποψή σας, το θέμα σας, στο