Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν κάνει ειδικές σπουδές και να κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο
31.Σύμφωνα με τον νόμο 1566/85 την ευθύνη για την εφαρμογή του Ωρολογίου και Αναλυτικού Προγράμματος σε επίπεδο σχολικής μονάδας έχει:
ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας
ο Σύλλογος των διδασκόντων
ο οικείος Σχολικός Σύμβουλος
ο οικείος Προϊστάμενος Γραφείου Εκπαίδευσης
32.Σύμφωνα με τον νόμο 1566/85 η παράδοση ιδιαιτέρων μαθημάτων από εκπαιδευτικούς απαγορεύεται. Η σχετική παράβαση:
τιμωρείται με επίπληξη και χρηματικό πρόστιμο
τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ένα έτος
τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι τέσσερα έτη
συνιστά πειθαρχικό αδίκημα, για το οποίο μπορεί να επιβληθεί και η ποινή της οριστικής παύσης
33.Ο θεσμός των Σχολικών Συμβούλων καθιερώθηκε με:
τον νόμο 309/1976
τον νόμο 1304/1982
το Π.Δ. 277/1984
τον νόμο 1566/1985
34.Η υποχρεωτική φοίτηση στο γυμνάσιο καθιερώθηκε με:
τον νόμο 309/1976
τον νόμο 1304/1982
τον νόμο 1566/1985
τον νόμο 2525/1997
35. Ο Σύλλογος των Διδασκόντων ενός σχολείου αποτελείται:
από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σ' αυτό με οποιαδήποτε σχέση εργασίας
από τους εκπαιδευτικούς που έχουν οργανική θέση στο σχολείο
από τους εκπαιδευτικούς με βαθμό Α
από τους εκπαιδευτικούς που έχουν 5 χρόνια προϋπηρεσία και πάνω
36.Ποια από τις παρακάτω ποινές ΔΕΝ προβλέπεται από τη σχολική νομοθεσία:
η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
η ομαδική αποβολή
η πενθήμερη αποβολή
η επίπληξη
37.Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) η αξιολόγηση των μαθητών:
είναι διαρκής και σκόπιμη λειτουργία
αφορά όχι μόνο τις αποκτηθείσες γνώσεις αλλά και την απόκτηση δεξιοτήτων
αφορά τόσο την επίδοσή τους όσο και την πρόοδο που επιτυγχάνουν σε σχέση με τις πρότερες επιδόσεις τους
ισχύουν όλες οι παραπάνω απαντήσεις
38.Βασική και αναγκαία προϋπόθεση για μια διδασκαλία είναι:
η αξιοποίηση των κατάλληλων εποπτικών μέσων
ο συστηματικός σχεδιασμός της
η εκ των προτέρων μελέτη του νέου αντικειμένου από τον μαθητή
η αξιοποίηση του διαδικτύου
39.Ο αποτελεσματικός δάσκαλος κατά κανόνα ενεργεί:
με αυθορμητισμό
με τρόπο προγραμματισμένο
σύμφωνα με τις επιθυμίες των μαθητών
με εντατικό ρυθμό
40.Από παιδαγωγική σκοπιά ποιος είναι ο πλέον σημαντικός ρόλος της αξιολόγησης του μαθητή:
αποτυπώνει τις ελλείψεις και τις αδυναμίες των μαθητών
βοηθάει στην ταξινόμηση των μαθητών, ανάλογα με τις επιδόσεις τους
έχει ανατροφοδοτική λειτουργία με βάση τυχόν διαπιστώσεις ή ελλείψεις
είναι βασικός παράγοντας για την επιλεκτική λειτουργία του σχολείου
41.Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα η περιγραφική έκφραση του αξιολογικού αποτελέσματος χρησιμοποιείται κυρίως :
στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου
στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
στο δημοτικό και στο γυμνάσιο
σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
42.Για την τροποποίηση του αρχικού σχεδιασμού ή της διδακτικής μεθόδου, ώστε οι μαθητές να επιτύχουν αποτελεσματικότερα τους επιδιωκόμενους στόχους, προσφέρεται :
η διαγνωστική αξιολόγηση
η τελική αξιολόγηση
όλες οι μορφές αξιολόγησης
η διαμορφωτική αξιολόγηση
43.Η διδασκαλία ξένων γλωσσών στα δημόσια σχολεία αρχίζει από την:
Πρώτη τάξη του γυμνασίου
Τρίτη τάξη του δημοτικού
Τετάρτη τάξη του δημοτικού
Πέμπτη τάξη του δημοτικού
44.Η αξιοποίηση του ηλεκτρονικού υπολογιστή κατά την εκπαιδευτική διαδικασία:
υποκαθιστά τον εκπαιδευτικό
συμπληρώνει τα συμβατικά εκπαιδευτικά μέσα
συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση της τάξης
παρέχει τη μόνη έγκυρη γνώση
45.Αξιοποιούνται (και) στην εκπαίδευση και χαρακτηρίζονται (και) ως εκπαιδευτικές οι τεχνολογίες:
πληροφόρησης και επικοινωνίας
πειραματισμού
προσομοίωσης
όλες οι παραπάνω
46.Σχετικά με τον σχολικό εγγραμματισμό η σύγχρονη Διδακτική επισημαίνει ότι:
Ο σχολικός εγγραμματισμός αναφέρεται στην ικανότητα των μαθητών να διαβάζουν και να γράφουν με άνεση και μέσα από την ανάγνωση να οικοδομούν τη γνώση τους. Γι’ αυτό θεωρείται οριζόντιος στόχος εκπαίδευσης
Ο σχολικός εγγραμματισμός αναφέρεται στον μηχανισμό γραφής και ανάγνωσης
Ο σχολικός εγγραμματισμός αφορά μόνο στο μάθημα της γλώσσας και όχι στα υπόλοιπα μαθήματα
Ο σχολικός εγγραμματισμός κατακτάται έμμεσα και με φυσικό τρόπο και γι’ αυτό δεν είναι αναγκαίο το σχολείο να κάνει κάτι ιδιαίτερο προς τούτο
47.Η σύγχρονη έρευνα για τις σχέσεις σχολείου-οικογένειας τονίζει την ανάγκη για στενή συνεργασία των δύο φορέων, κυρίως, διότι:
αυξάνει τον βαθμό ικανοποίησης των γονέων από το σχολείο
αυξάνει στους εκπαιδευτικούς την πεποίθηση ότι είναι αποδεκτοί από τους γονείς
βελτιώνει την αυτο-εκτίμηση, τη συμπεριφορά και την επίδοση των μαθητών καθώς και την ικανοποίηση των γονέων
ικανοποιεί τους γονείς και τοποθετεί τους εκπαιδευτικούς προ των ευθυνών τους, χωρίς βέβαια να επηρεάζει θετικά ή αρνητικά τους μαθητές
48.Μια από τις σύγχρονες προτάσεις της Παιδαγωγικής είναι τα Αναλυτικά Προγράμματα να οργανώνονται εννοιοκεντρικά, κυρίως διότι οι έννοιες:
προσφέρονται ιδιαίτερα για ασκήσεις εμπέδωσης, που είναι ιδιαίτερα αναγκαίες στη διαδικασία της μάθησης
συμβάλλουν στην εξοικονόμηση του διδακτικού χρόνου, που είναι «μαθησιακός πόρος»
προετοιμάζουν τους μαθητές για κάθε είδους εξετάσεις και διαγωνισμούς
οργανώνουν τη γνώση, συμβάλλουν στην κατανόηση και διευκολύνουν τη μεταφορά της νέας γνώσης
49.Η ενισχυτική διδασκαλία εφαρμόζεται:
στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
στα γυμνάσια
στα λύκεια
στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στα γυμνάσια
50. Η συνεχιζόμενη μάθηση αφορά:
όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους
τους πτυχιούχους των ΑΕΙ
τους αποφοίτους λυκείου που δεν θα φοιτήσουν σε μια σχολή Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης