Home     About Me     Μαθήματα Επιλογής     Τεχνολογία Επικοινωνιών     Moodle     Σύνδεσμοι
 

MΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Στις σελίδες αυτές υπάρχει υλικό για τα μαθήματα επιλογής Εφαρμογές Πληροφορικής και Πολυμέσα -Δίκτυα. Τα μαθήματα επιλογής της πληροφορικής, τα οποία ως γνωστόν δεν αποτελούν και πολύ μαθήματα μιας και ο βαθμός τους δεν μετράει στο μέσο όρο, δεν εξετάζονται γραπτά και υπάρχει μια χαλαρή σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα - που πρακτικά ο καθηγητής μπορεί και να την αγνοήσει-, μπορεί να γίνουν η κόλαση του πληροφορικού. Για το λόγο αυτό οι πληροφορικοί (συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου) διαμαρτύρονται έντονα εδώ και χρόνια γι' αυτή την κατάσταση.

Η δική μου μέθοδος στα μαθήματα αυτά ήταν να δουλέψω με τη λογική του νηπιαγωγείου: εφάρμοσα χαλαρές δραστηριότητες που σαν στόχο είχαν περισσότερο να διασκεδάσουν τα παιδιά, να τους κεντρίσουν την περιέργεια και το ενδιαφέρον και όχι να τους μάθουν κάποια συγκεκριμένα εργαλεία ή τεχνικές. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς εκτός από αυτά που φαίνονται στα φύλλα εργασίας κάναμε ένα σωρό άλλα πράγματα: ανοίξαμε λογαριασμούς e-mail, παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια κάνοντας chat, φτιάξαμε ο καθένας το δικό του προσωπικό blog και σερφάραμε σε blogs άλλων, φτιάξαμε screen savers με τις φωτογραφίες των εκδρομών τους χρησιμοποιώντας το picasa, φτιάξαμε posters με το flicker, και πολλά άλλα.

Στόχος μου ήταν σε κάθε μάθημα τα παιδιά να ασχολούνται με το εκάστοτε κοινό θέμα που εγώ έθετα, αυτοσχεδιάζοντας ίσως, παίζοντας αλλά όχι απλά σερφάροντας σε άσχετες σελίδες του internet και κάνοντας το καθένα ότι του κατέβαινε. Προσπαθούσα να μην τα κουράζω με πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, οι παρουσιάσεις μου σε σχέση με τη χρήση των εργαλείων ήταν σύντομες και απλές. Δεν τους έδινα ποτέ πολύ αναλυτικές οδηγίες για το πως να κάνουν την άσκηση. Καθορισμένο ήταν μόνο το ζητούμενο, ο τρόπος ήταν κάτι που έπρεπε να βρουν εκείνα, ρωτώντας εμένα, το διπλανό τους, ή όπως αλλιώς νόμιζαν. Νομίζω ότι αυτή η μέθοδος προσεγγίζει πολύ καλύτερα την πραγματική ζωή: λιγότερες οδηγίες, περισσότερες πρωτοβουλίες. Στο σχολείο δίνεται πολύ έτοιμη "τροφή" που μειώνει σημαντικά το βαθμό αυτενέργειάς τους.

Αν πέτυχα, δεν το ξέρω. Πάντως νομίζω ότι τα παιδιά πέρασαν καλά, κι εγώ δεν ένιωθα τελείως άχρηστη.