ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

μαθαίνω πως μαθαίνω, μια δραστηριότητα

«κλεμμένο» από από το μπλογκ "ας μπούμε σε μια τάξη"

 

 

Πρόκειται για μία δραστηριότητα εφαρμόσιμη σε μεγάλη ποικιλία ηλικιακού επιπέδου και μαθήματος, κραυγαλέα λιτή στις υλικοτεχνικές της απαιτήσεις, όμως ταυτόχρονα ιδιαιτέρως "δυνατή" όσον αφορά στα συμπεράσματά της...

Δουλεύει ως εξής.

Ενημερώνουμε τους μαθητές ότι με την έναρξη της δραστηριότητας και για το καλό αυτής, όχι επειδή έχουμε κανένα βίτσιο με την "ησυχία" ή τη "φρονιμάδα", δεν επιτρέπεται σε κανέναν να επικοινωνήσει με άλλον.

Η ατάκα που εγώ χρησιμοποιώ είναι πως "αυτό είναι ένα παιχνίδι του καθενός με το δικό του το μυαλό".

Μοιράζουμε σε κάθε μαθητή και μαθήτρια της τάξης από ένα χαρτί με -τις ίδιες- 24 λέξεις. Εγώ προτίμησα ρήματα.

Ενημερώνουμε τους μαθητές ότι πρέπει, αφενός μεν να εστιάσουν σε κάθε λέξη ξεχωριστά, αφετέρου δε να εστιάσουν στις λέξεις που θεωρούν ότι ανταποκρίνονται στην "οδηγία" που αναγράφεται στο πάνω μέρος του χαρτιού. Επίσης, ότι η οδηγία αυτή δεν είναι κοινή σε όλους.

Δεν τους ενημερώνουμε όμως για το σημείο-κλειδί της δραστηριότητας: το ότι έχουμε χωρίσει την τάξη σε δύο ομάδες:

α) στην ομάδα μαθητών που τους ζητείται να εστιάσουν σε λέξεις που περιέχουν το γράμμα "Ε", και

β) στην ομάδα μαθητών που τους ζητείται να εστιάσουν σε λέξεις που περιγράφουν κάτι που τους αρέσει.

 

 

Διάβασε μία-μία τις παρακάτω λέξεις και βρες αυτές

που έχουν μέσα τους το γράμμα “Ε”

 

ΧΟΡΕΥΩ

ΠΕΡΠΑΤΑΩ

ΚΟΙΤΑΖΩ

ΜΙΛΩ

ΒΕΛΤΙΩΝΟΜΑΙ

ΤΡΑΓΟΥΔΩ

ΜΑΘΑΙΝΩ

ΑΓΑΠΩ

ΤΗΛΕΦΩΝΩ

ΤΡΕΧΩ

ΚΟΛΥΜΠΑΩ

ΜΙΣΩ

ΠΕΤΑΩ

ΛΑΧΑΝΙΑΖΩ

ΣΚΑΒΩ

ΚΟΥΡΑΖΟΜΑΙ

ΓΡΑΦΩ

ΠΟΝΑΩ

ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΙ

ΤΡΩΩ

ΧΑΪΔΕΥΩ

ΧΑΣΤΟΥΚΙΖΩ

ΚΟΙΜΑΜΑΙ

ΓΕΛΑΩ

 

 

Διάβασε μία-μία τις παρακάτω λέξεις και βρες αυτές

που περιγράφουν κάτι που έχει σχέση με σένα

 

ΧΟΡΕΥΩ

ΠΕΡΠΑΤΑΩ

ΚΟΙΤΑΖΩ

ΜΙΛΩ

ΒΕΛΤΙΩΝΟΜΑΙ

ΤΡΑΓΟΥΔΩ

ΜΑΘΑΙΝΩ

ΑΓΑΠΩ

ΤΗΛΕΦΩΝΩ

ΤΡΕΧΩ

ΚΟΛΥΜΠΑΩ

ΜΙΣΩ

ΠΕΤΑΩ

ΛΑΧΑΝΙΑΖΩ

ΣΚΑΒΩ

ΚΟΥΡΑΖΟΜΑΙ

ΓΡΑΦΩ

ΠΟΝΑΩ

ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΙ

ΤΡΩΩ

ΧΑΪΔΕΥΩ

ΧΑΣΤΟΥΚΙΖΩ

ΚΟΙΜΑΜΑΙ

ΓΕΛΑΩ

 

οι λέξεις εδώ σε πιντιεφ για να φωτοτυπηθούν και να μοιραστούν 

 

Αφού περάσει ο απαραίτητος χρόνος, μαζεύουμε τα χαρτιά και ζητάμε από τον κάθε μαθητή να γράψει σε ένα λευκό χαρτί όσες (και από τις 24) λέξεις μπορεί να θυμηθεί. Στη συνέχεια ζητάμε από τον κάθε μαθητή να ανακοινώσει πόσες λέξεις κατάφερε να θυμηθεί. Καταγράφουμε αριθμούς στον πίνακα.

 

 

Τα αποτελέσματα είναι -κάθε φορά που το δοκιμάζω- εντυπωσιακά!

 

 

- Οι μαθητές της ομάδας "εντόπισε το γράμμα Ε" συνήθως καταφέρνουν να θυμηθούν γύρω στις 7 με 10 λέξεις.

- Οι μαθητές της ομάδας "εντόπισε τι σου αρέσει" καταφέρνουν να θυμηθούν γύρω στις 12 με 18!

 

Είναι η στιγμή που ενημερώνουμε τους μαθητές για την κρυφή διαφοροποίηση ανάμεσα στις οδηγίες που είχαν οι δύο ομάδες.

 

Η συζήτηση μπορεί να ξεκινήσει. Είναι η συζήτηση για τη σημασία του να προσπαθώ να συσχετίζω οποιαδήποτε πληροφορία δέχομαι, με κάτι που έχει σημασία για εμένα, αν θέλω αυτή η πληροφορία να "αγκαλιαστεί" ευκολότερα από το μυαλό μου.

 

Και φυσικά, το "έχει σημασία για μένα" δεν είναι μόνο το "μου αρέσει".

 

Είναι και το "τι σχέση έχει με όσα ξέρω", και το "πού το έχω ξανακούσει", και το "κάτι σχετικό που είδα στην τηλεόραση", και το "κάτι που έμαθα σε ένα άλλο μάθημα" και ένα σωρό άλλα από μια τεράστια και ατελείωτη μα εντελώς προσωπική λίστα...

 

 

δείτε στο γιουτιούμπ


 

 

 

 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.