Your browser doesn't support the features required by impress.js, so you are presented with a simplified version of this presentation.

For the best experience please use the latest Chrome, Safari or Firefox browser.

ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
OPEN SOURCE EDUCATIONAL SOFTWARE: MUSIC THEORY IN GREEK LANGUAGE
Τσιρώνης Αυγέρης
ΑΕΜ 00636
atsironis@uth.gr
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
 «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΚΑΙ
ΕΠΟΙΚΙΝΩΝΙΩΝ (Τ.Π.Ε.) ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»
Σκοπός της εργασίας
Δημιουργία ενός εκπαιδευτικού ΕΛ / ΛΑΚ  στην
ελληνική γλώσσα για την εκμάθηση - ενίσχυση
της διδακτικής/ μαθησιακής διαδικασίας
της μουσικής θεωρίας και της ανάπτυξης
ακουστικών δεξιοτήτων με απώτερο σκοπό τη
μελλοντική του χρήση στο ελληνικό σχολείο.
Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα
(Open Source Software)
  • Ανοικτός και προσβάσιμος κώδικας σε όλους
τους χρήστες.
  • Δυνατότητα προβολής και επεξεργασίας του κώδικα.
  •  Κάθε λογισμικό διέπεται από συγκεκριμένη άδεια
 χρήσης π.χ. "GNU General Public Licence".
  •  Σκοπός η διανομή ενός αξιόπιστου λογισμικού μέσω
της συνεχούς αναβάθμισης από χρήστη σε χρήστη.
  •  Ανοικτού κώδικα δεν σημαίνει απαραίτητα και
ελεύθερο.
  •  ΕΛ/ ΛΑΚ -  FOSS
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
  • Λύσεις σε προβλήματα που αφορούν την ανθρώπινη
μάθηση.
  • Ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας
(συνεργατική μάθηση, κριτική αντίληψη, δημιουργία
κινήτρων, αύξηση της αυτοεκτίμησης).
Μεταξύ άλλων μπορεί να είναι:
  • εφαρμογές πολυμέσων
  • εφαρμογές φορητών συσκευών
  • Περιβάλλοντα διαχείρισης της Μάθησης (LMS)
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
  • καθοδηγούμενηςδιδασκαλίας
  • πρακτικής και εκγύμνασης
  • ανακάλυψης και έκφρασης
  • επικοινωνίας
  • συνεργασίας
  • δημιουργίας
  • Λογισμικά που είναι απλές πηγές πληροφόρησης
  • Λογισμικά για διδασκαλία
  • Περιβάλλοντα προσομοίωσης
  • Περιβάλλοντα διαχείρισης πραγματικών εργαστηρίων
  • Εργαλεία γενικής χρήσης
  • Προγράμματα δημιουργηκότητας και φαντασίας
  • Ανοιχτοί μικρόκοσμοι
  • Λογισμικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα επικοινωνίας
  • Περιβάλλοντα ανάπτυξης εφαρμογών/ προγραμματισμός
   με γλώσσες προγραμματισμού
A
B
Εκπαιδευτικά Λογισμικά Μουσικής
Μουσική σημειογραφία
Σάρωση μουσικού κειμένου
Επεξεργασία ήχου
Eγγραφή μουσικών ακολουθιών και δεδομένων MIDI
Πρακτική και εκγύμναση
Ηλεκτρονικά παιχνίδια μουσικής
Με τα εκπαιδευτικά λογισμικά μουσικής
ενισχύεται η μαθησιακή διαδικασία και η
μουσική αντίληψη.
Όταν το  εκπαιδευτικό λογισμικό είναι ελεύθερο
γίνεται ευκολότερη η επισκόπηση πολλών
λογισμικών έτσι ώστε να προσαρμοστούν και να
εφαρμοστούν τα καταλληλότερα από αυτά στην
εκπαιδευτική διαδικασία.
Εκπαιδευτικά ΕΛ/ ΛΑΚ Μουσικής
στην
Ελληνική Γλώσσα
http://opensoft.sch.gr/operations/moysiki
Εκπαιδευτικά ΕΛ/ ΛΑΚ Μουσικής
στην
Ελληνική Γλώσσα
www.music-theory.gr
Το λογισμικό Lenmus Phonascus
  • Ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα υπό την άδεια
    GPLv3.
  • Εκμάθηση μουσικής θεωρίας και ανάπτυξη εξάσκηση
  ακουστικών δεξιοτήτων.
  • Διαθέσιμο για:
  • Δημιουργήθηκε από τον  Cecilio Salmerón.
  • Πρώτη έκδοση το 2004.
  • Ο κώδικας είναι προσβάσιμος στο:
  https://github.com/lenmus/lenmus
Το λογισμικό Lenmus Phonascus
  • Εμπεριέχει 4 ηλεκτρονικά βιβλία.
  1. Γενικές Ασκήσεις.
  2. Μουσική Ανάγνωση. Επίπεδο 1
  3. Μουσική Ανάγνωση. Επίπεδο 2
  4. Θεωρία και Αρμονία.
Μετάφραση του Λογισμικού
  • .htm
  • .pot
  • .png
Λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν:
Μετάφραση του Λογισμικού
Τα αρχεία POT - PO
  •  POT (Portable Object Template):
   είναι το γενικό πρότυπο από το οποίο προκύπτει 
   η μετάφραση.
  •  PO (Portable Object):
   πίνακας συμβολοσειρών που αποθηκεύεται το
   μεταφρασμένο κείμενο.
GNU Gettext Project
  • Δημιουργία πολύγλωσσων μυνημάτων.
Μετάφραση του Λογισμικού
Τα αρχεία POT - PO
Σύγκριση της ύλης του Lenmus Phonascus
με τη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση στην Ελλάδα
  • ΦΕΚ 304/Β/13-03-2003 - Πρόγραμμα Σπουδών ΙΕΠ
  • Θεματολογία των ηλ. βιβλίων του Lenmus Phonascus
  • ΦΕΚ 2858/τ.Β/2015
Σχολεία Γενικής Παιδείας
(Πρωτοβάθμια - Δευτεροβάθμια)
Μουσικά Σχολεία
(Δευτεροβάθμια)
Σύγκριση της ύλης του Lenmus Phonascus
με τη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση στην Ελλάδα
Αποτελέσματα
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γ.Π.
Α' Γυμνασίου
Μουσική Ανάγνωση. Επίπεδο 1.: 43,33%
Μουσική Ανάγνωση. Επίπεδο 2.: 15,79%
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Γ.Π.
Ε' & ΣΤ' Δημοτικού
Μουσική Ανάγνωση. Επίπεδο 1.: 36,7%
Αποτελέσματα
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  - Μουσικό Σχολείο
Α' Γυμνασίου
Μουσική Ανάγνωση. Επίπεδο 1.: 100%
Μουσική Ανάγνωση. Επίπεδο 2.: 15,79%
Γενικές Ασκήσεις.: 21,43%
Β' Γυμνασίου
Θεωρία και Αρμονία: 36,36%
Γενικές Ασκήσεις.: 21,43%
Γ' Γυμνασίου
Γενικές Ασκήσεις.: 42,86%
Αποτελέσματα
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  - Μουσικό Σχολείο
Α' Λυκείου
Γενικές Ασκήσεις.: 14,29%
Θεωρία και Αρμονία: 36,36%
Συγκεντρωτικά
Γενική Παιδεία: 35,17%
Μουσικά Σχολεία: 79,45%
Συμπεράσματα
  • Έλλειψη εκπαιδευτικών ΕΛ/ ΛΑΚ στη μουσική θεωρία
   και στην ανάπτυξη ακουστικών δεξιοτήτων.
  • Αποτελεσματική και εύκολη διαδικασία μετάφρασης
με τη χρήση αρχείων PO.
  • Δυνατότητα χρήσης του λογισμικού στα πλαίσια της
συνδυασμένης (υβριδικής) μάθησης.
  • Καταλληλότερη η χρήση του στις Γυμνασιακές τάξεις
και ειδικότερα στα Μουσικά Σχολεία.
  • Λογισμικό Πρακτικής και εξάσκησης- καθοδηγούμενης
  διδασκαλίας - απλή πηγή πληροφόρησης.
  • Ωφέλιμη μία μελλοντική έρευνα  που θα αφορά την χρήση
του λογισμικού εντός της τάξης -έρευνα  σύγκρισης του
λογισμικού με τους οδηγούς  σπουδών των ελληνικών
ωδείων.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας!!!
Τέλος Παρουσίασης

Use a spacebar or arrow keys to navigate