Μάθημα 1ο Τάξη ΣΤ

Ενότητα: Δημιουργώ με τον κειμενογράφο

Μάθημα 1ο Δημιουργική γραφή με τον κειμενογράφο: Το τρελό παραμύθι

Προϋπάρχουσες Γνώσεις Γραφή Ανάγνωση κειμένου

Στόχοι
οι μαθητές να εξοικειωθούν με το περιβάλλον του κειμενογράφου

Δημιουργία, Αποθήκευση, Εκτύπωση
οι μαθητές να εξοικειωθούν με το πληκτρολόγιο

Γράμματα, αριθμμοί, enter, backspace, σημεία στίξης (, . ; ! : “”), αλλαγή γλώσσας

Άσκηση 1

Δομή (τρελού) παραμυθιού
Κάθε ομάδα έχει ένα χαρτί Α4. Γράφει επάνω την εισαγωγή «Μια φορά κι έναν καιρό…» και απαντά από κάτω στην ερώτηση «Ποιος/α/ο;». Κατόπιν, διπλώνει το χαρτί, ώστε να μη φαίνεται αυτό που έγραψε. Στη συνέχεια δίνει το χαρτί του στη διπλανή και παίρνει αυτό της προηγούμενης. Οι ερωτήσεις, που τίθενται στη σειρά, είναι: Πού; Tι έπαθε; Τι έγινε μετά; Τι είπε ο κόσμος; Τι έγινε στο τέλος;
Όταν ολοκληρωθούν οι ερωτήσεις, κάθε ομάδα ξεδιπλώνει το χαρτί της, διαβάζει χαμηλόφωνα το παραμύθι της και διορθώνει όπου χρειάζεται. αλλάζοντας αριθμό, γένος κλπ.
Στη συνέχεια με την βοήθεια του κειμενογράφου κάθε ομάδα μετατρέπει την ιστορία της σε ολοκληρωμένο γραπτό κείμενο, εμπλουτίζοντάς την με όσα επιπρόσθετα στοιχεία θέλει.

Άσκηση 2
Όταν τελειώσω την ιστορία μου αποθηκέυω στον φάκελο Έγγραφα με όνομα Τρελό παραμύθι.

Φύλλο εργασίας ΣΤ Μ1ο

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *