ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ

Τα πολυτροπικά κείμενα παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά, ιδιαίτερα όταν κινητοποιούν τη φαντασία τους και τους δημιουργούν κίνητρα για δράση (μίμηση, κίνηση, κ.τ.λ.). Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν ποιηματάκια με ομοιοκαταληξίες (rhymes), τραγούδια, παιγνίδια, αφηγήσεις ιστοριών και παραμυθιών, να κάνουν χρήση κατασκευών ή DVD με κινούμενα σχέδια και οτιδήποτε άλλο μπορεί να δημιουργήσει το πλαίσιο και την ανάγκη για να κατανοήσουν και παράγουν λόγο χρησιμοποιώντας την Αγγλική. Πιο κάτω εμφανίζονται δείγματα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, κατά κατηγορία.
? Ποιηματάκια και «ρίμες»
? Τραγουδάκια
? Παιχνίδια
? Ιστορίες, μύθοι και παραμύθια
? Εικόνες (flashcards)
? Αφορμή για δράση
? Κατασκευές
? CD-ROM & DVD

links

? Νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις/ Υλικό και μελέτες για αποτελεσματικότερη διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε παιδιά

http://callej.org/journal/9-2/orr.html

http://elp-implementation.ecml.at/

http://wwwslidesharenetcastanlucydealingwithyounglearners

Suggested bibliography:

http://books.google.gr/books?id=XiPqzmyWzjMC&printsec=frontcover&hl=el#v=onepage&q&f=false

http://books.google.gr/books?id=2zJVOR1gb40C&printsec=frontcover&hl=el#v=onepage&q&f=false

http://books.google.gr/books?id=2BHx2xHj_mAC&printsec=frontcover&hl=el#v=onepage&q&f=false

? Αγγλόφωνο εκπαιδευτικό υλικό για μικρά παιδιά

http://www.mes-english.com/

http://kids.nationalgeographic.com/kids/animals/creaturefeature/american-bullfrog/

http://www.readtoday.net/en/

http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/

http://www.ixl.com/math/grade-1

? Τραγούδια, ρίμες, παιχνίδια και άλλα fun activities

http://www.kids-pages.com/

http://www.storyit.com/

Eνα ερώτημα

U.K

 

Ένα βασικό ερώτημα που απασχολεί τους γονείς είναι η ηλικία στην οποία θα ήταν καλό να ξεκινήσει το παιδί τους να μαθαίνει Αγγλικά. Το ερώτημα αυτό γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό μετά την εφαρμογή του ΠΕΑΠ και την εισαγωγή των Αγγλικών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Συχνά εκδηλώνεται ένας φόβος από γονείς (ή και από εκπαιδευτικούς) για την πρώιμη εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Οι γονείς αναρωτιούνται αν η ενασχόληση με την αγγλική γλώσσα θα μπερδέψει τα μικρά παιδιά και θα λειτουργήσει εις βάρος της εκμάθησης της ελληνικής. Έτσι, υπάρχουν γονείς που καταλήγουν να στείλουν το παιδί τους σε φροντιστήριο για να το υποστηρίξουν στην πρώτη επαφή του με την ξένη γλώσσα. Επίσης, εκφράζουν την ανησυχία τους ότι η ξένη γλώσσα στο σχολείο μπορεί να κουράσει τα μικρά παιδιά και να οδηγήσει σε ένα υπερφορτωμένο πρόγραμμα το οποίο ενδεχομένως να φέρει στο παιδί αρνητικά συναισθήματα για το σχολείο γενικότερα.

Έρευνες όμως στο χώρο της διδακτικής των γλωσσών υποστηρίζουν πως υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας σε πρώιμη παιδική ηλικία. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε άρθρο στο πρώτο τεύχος του ηλεκτρονικού μας περιοδικού ΠΕ@Π, όσο νωρίτερα ξεκινάει η εκμάθηση της ξένης γλώσσας τόσο καλύτερα για το παιδί (Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο, πατήστε εδώ). Συγκεκριμένα, οι έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο δείχνουν ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών σε πρώιμη παιδική ηλικία ευνοεί -μεταξύ άλλων- την καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων, την ανάπτυξη της ικανότητας κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου, την καλλιέργεια αυτοπεποίθησης και θετικής στάσης των μαθητών απέναντι σε άλλες γλώσσες και πολιτισμούς.

 

Λίγα λόγια για τους μικρούς μαθητές

Λίγα λόγια για τους μικρούς μαθητές

Αναμφίβολα, ο κάθε μαθητής είναι ξεχωριστός. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποια κοινά ηλικιακά χαρακτηριστικά, τα οποία πρέπει να λάβουμε υπόψη για να φτάσουμε σε πιο θετικά μαθησιακά αποτελέσματα. Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και από μελέτες στο χώρο της εκμάθησης ξένων γλωσσών.

Έτσι, γνωρίζουμε πως τα παιδιά 6-8 ετών:

  • μαθαίνουν γρήγορα αλλά ξεχνούν εύκολα
  • συγκεντρώνονται με δυσκολία
  • εστιάζουν την προσοχή τους σε κάτι για λίγη ώρα μόνο
  • λειτουργούν αποδοτικά όταν το περιβάλλον τους, το άτομο που τους διδάσκει κάτι και αυτό που κάνουν τους εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά
  • δεν έχουν ακόμη αναπτύξει τις γνωστικές ικανότητες ώστε να καταλάβουν κάτι θεωρητικά ?μη εμπειρικά.

Για αυτούς και για άλλους λόγους, οι  μικροί μαθητές και μαθήτριες:

  • μαθαίνουν ευκολότερα στην πράξη, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα και όχι με το να τους εξηγούμε τα πώς και τα γιατί
  • ασχολούνται με τη γλωσσική δραστηριότητα όταν αυτό που τους ζητάμε να κάνουν είναι ευχάριστο, όταν δηλαδή το θεωρούν παιχνίδι ?διαφορετικά δεν θα επιμείνουν σε αυτό, θα αποπροσανατολιστούν
  • είναι θαυμάσιοι μίμοι και δεν ντρέπονται για παράδειγμα να προφέρουν λέξεις και εκφράσεις ακριβώς όπως τις ακούν, με αποτέλεσμα η προφορά τους να είναι καλύτερη από άτομα που ξεκινούν την εκμάθηση της γλώσσας ως έφηβοι ή ενήλικες
  • αρέσκονται να παριστάνουν ρόλους, να υποδύονται πρόσωπα σε ποικίλες καταστάσεις ? παράγοντες σημαντικοί για την σταδιακή κατάκτηση επικοινωνιακής επάρκειας