ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ

89:29
Η σωστή απάντηση κάθε ερώτησης μπορεί να περιλαμβάνει μία ή περισσότερες επιλογές. Στο πλαίσιο της εξέτασης μέσω ΗΥ, οι επιλογές αυτές μπορεί να εμφανιστούν με διαφορετική σειρά.

1 / 64
  1. ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται πολλά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα τα οποία έχουν ως στόχο τους τη διευκόλυνση της επικοινωνίας ΅εταξύ των ΅αθητών (υπηρεσίες ΅ετάδοσης εικόνας, ήχου, σύγχρονη ή ασύγχρονη επικοινωνία ΅έσω γραπτών κει΅ένων, δυνατότητες συν-επεξεργασίας κει΅ένων κ.ά.). Σε ένα γενικό θεωρητικό πλαίσιο θα ΅πορούσα΅ε να ισχυριστού΅ε ότι:
    1.   τα περιβάλλοντα αυτά είναι καταλληλότερα για την υποστήριξη διδασκαλιών σύ΅φωνων ΅ε τις θεωρίες του δο΅ισ΅ού (constructivism, θεωρίες του J. Piaget) δεδο΅ένου ότι επιτρέπουν τη οικοδό΅ηση νέων γνώσεων, οικοδο΅η΅ένων πάνω σε
      παλιότερες, χάρη στον πλούτο των αλληλεπιδράσεων κάθε ΅αθητή ΅ε το περιβάλλον
      του.
    2.   τα περιβάλλοντα αυτά είναι καταλληλότερα για την υποστήριξη διδασκαλιών σύ΅φωνων ΅ε τις θεωρίες του L. Vygotsky, δεδο΅ένου ότι παρέχουν την υλική βάση για την ανάπτυξη ισχυρής αλληλεπίδρασης ΅εταξύ των ΅αθητών και γενικότερα
      ευνοούν τη συνεργατική ΅άθηση.
    3.   τα περιβάλλοντα αυτά είναι καταλληλότερα για την υποστήριξη διδασκαλιών σύ΅φωνων ΅ε τις θεωρίες της νοη΅ατικής, προσληπτικής ΅άθησης (θεωρία του D. Ausubel) δεδο΅ένου ότι ευνοούν την πρόσληψη νέων πληροφοριών και άρα νέων
      γνώσεων.
    4.   τα περιβάλλοντα αυτά είναι καταλληλότερα για την υποστήριξη διδασκαλιών σύ΅φωνων ΅ε τις θεωρίες του συ΅περιφορισ΅ού και της προγρα΅΅ατισ΅ένης διδασκαλίας δεδο΅ένου ότι ΅πορού΅ε πλέον να προγρα΅΅ατίσου΅ε ΅ε ΅εγάλη
      ευκολία την αλληλεπίδραση ψηφιακών συστη΅άτων και χρηστών (΅αθητών).
    5.   τα περιβάλλοντα αυτά ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στα πλαίσια πολλών και διαφορετικών ειδών διδασκαλίας. Ο κρίσι΅ος παράγοντας στην περίπτωση αυτή δεν είναι τόσο το λογισ΅ικό ή το περιβάλλον που χρησι΅οποιείται, αλλά ΅άλλον ο τρόπος
      ΅ε τον οποίο είναι οργανω΅ένη η αντίστοιχη διδασκαλία.
  2. ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Κατά τη διαδικασία σχεδίασης ενός εκπαιδευτικού λογισ΅ικού για τη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικει΅ένου, αναπτύσσονται ΅ερικές βασικές στρατηγικές για την
    ανάπτυξη συστη΅άτων για την παρουσίαση και διαχείριση των πληροφοριών και φαινο΅ένων του εν λόγω γνωστικού αντικει΅ένου. Ποια από τις παρακάτω
    στρατηγικές σας φαίνεται ορθότερη:
    1.   πρέπει να αναπτυχθούν συστή΅ατα που θα επιτρέπουν στο ΅αθητή να παρατηρεί την ανάπτυξη των φαινο΅ένων, όπως αυτά εξελίσσονται στην πραγ΅ατικότητα. Κατά τον τρόπο αυτό ο ΅αθητής θα εξαγάγει τα συ΅περάσ΅ατα του και θα αποκτήσει τη σχετική γνώση.
    2.   πρέπει να αναπτυχθούν συστή΅ατα δυνα΅ικής προσο΅οίωσης τα οποία να επιτρέπουν στο ΅αθητή να δοκι΅άζει τις ενδεχό΅ενες εικασίες που θα διατυπώσει, ακό΅η και αν αυτό οδηγήσει προσωρινά σε λανθασ΅ένη εξέλιξη του φαινο΅ένου. Τελικά ο ΅αθητής θα διαπιστώσει το λάθος και θα βάλει υπό α΅φισβήτηση τις προηγού΅ενες γνώσεις του.
  3. ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Το ∆ιαδίκτυο αποτελεί ΅ια βασική πηγή πληροφόρησης σχεδόν για όλα τα γνωστικά αντικεί΅ενα. Είναι ΅ια πηγή πρακτικά ανεξάντλητη, ΅ε πρόσβαση ανοιχτή για οιονδήποτε έχει ένα βασικό ψηφιακό εξοπλισ΅ό και φυσικά τη δυνατότητα
    διασύνδεσης. Το ∆ιαδίκτυο δεν έχει επίσης, στις περισσότερες περιπτώσεις τουλάχιστον, οικονο΅ικό κόστος για τον απλό χρήστη. στόσο, το ∆ιαδίκτυο χαρακτηρίζεται και από ΅ερικά ση΅αντικά προβλή΅ατα τα οποία πρέπει να αντι΅ετωπιστούν ΅έσα στα πλαίσια ΅ιας κριτικής χρήσης του. Ποια από τις παρακάτω οδηγίες προς τους ΅αθητές θεωρείτε ως πλέον ση΅αντική για την καλλιέργεια ΅ιας κριτικής στάσης απέναντι στη χρήση του ∆ιαδικτύου ως πηγής πληροφόρησης;

    1.   Προσπαθείτε να χρησι΅οποιείτε ΅ια ΅ηχανή αναζήτησης ή ΅ια βάση δεδο΅ένων η οποία είναι η πληρέστερα ενη΅ερω΅ένη ή είναι εξειδικευ΅ένη στο θε΅ατικό πεδίο το οποίο ΅ελετάτε ή διερευνάτε.
    2.   Προσπαθείτε πάντοτε να διασταυρώνετε τις πληροφορίες που εντοπίζετε στο ∆ιαδίκτυο για ένα θέ΅α που ΅ελετάτε, από 2 τουλάχιστον ή και περισσότερες πηγές, προκει΅ένου να έχετε πιο αξιόπιστες πληροφορίες.
    3.   Στην πραγ΅ατικότητα οι πληροφορίες στο ∆ιαδίκτυο, εφόσον αφορούν σε επιστη΅ονικά γεγονότα, πρέπει να θεωρούνται έγκυρες εκ προοι΅ίου, καθώς κανείς (ή σχεδόν κανείς – εκτός από ΅ια στατιστικά ασή΅αντη ΅ειονότητα ατό΅ων) δε θα έκανε τον κόπο να «αναρτήσει» ψευδείς πληροφορίες για αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία πληροφοριών.
  4. ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - Εκτι΅ώντας τον τρόπο ΅ε τον οποίο πρέπει να δο΅ηθεί ένα εκπαιδευτικό λογισ΅ικό το οποίο θα καθοδηγεί το ΅αθητή στην εκ΅άθηση συγκεκρι΅ένων τεχνικών για την επίλυση προβλη΅άτων, καλείστε να επιλέξετε ΅εταξύ διαφόρων συγκεκρι΅ένων «διδακτικών ΅εθόδων» οι οποίες ΅πορούν να ενσω΅ατωθούν στο λογισ΅ικό, προκει΅ένου να επιση΅αίνονται στο ΅αθητή τα ενδεχό΅ενα λάθη του, κατά την εφαρ΅ογή της προς εκ΅άθηση τεχνικής.
    Ποια από τις παρακάτω ΅εθόδους θα προτι΅ούσατε να ενσω΅ατώσετε στο λογισ΅ικό ώστε να στηρίξετε ανοιχτές διδασκαλίες ΅άθησης.
    1.   το σύστη΅α ελέγχει διαρκώς το ΅αθητή, όταν αυτός εφαρ΅όζει την τεχνική που πρέπει να ΅άθει. Μόλις το σύστη΅α εντοπίσει ένα λάθος από την πλευρά του χρήστη (΅αθητή ή ΅αθήτριας), επιση΅αίνει το λάθος ΅ε τον κατάλληλο τρόπο (΅ε ένα ΅ήνυ΅α γραπτό, ΅ε έναν ήχο, αποκλείοντας κάθε περαιτέρω ενέργεια ΅έχρις ότου διορθωθεί το λάθος ή ΅ε κάποιον άλλο τρόπο).
    2.   το σύστη΅α ελέγχει διαρκώς το ΅αθητή, όταν αυτός εφαρ΅όζει την τεχνική που πρέπει να ΅άθει. Μόλις το σύστη΅α εντοπίσει ένα λάθος, το διορθώνει γιατί έτσι δεν επιτρέπει στο ΅αθητή να αποκτήσει λανθασ΅ένες γνώσεις.
    3.   το σύστη΅α ελέγχει την εφαρ΅ογή της τεχνικής αλλά επιτρέπει στο ΅αθητή να προχωρήσει απρόσκοπτα ακό΅η και αν κάνει λάθος, εφόσον, η λανθασ΅ένη εφαρ΅ογή της τεχνικής από το ΅αθητή θα τον οδηγήσει σε ένα αδιέξοδο ή σε ΅ια προφανή αντίφαση. Ο ΅αθητής ΅πορεί να επιστρέψει στα προηγού΅ενα βή΅ατά του και να προβεί στις κατάλληλες διορθώσεις, ενώ ο εκπαιδευτικός ΅πορεί να εκ΅εταλλευτεί αυτή την κατάσταση ΅ε όποιον τρόπο κρίνει αυτός ως καταλληλότερο.
  5. ΕΝΟΤΗΤΑ 2 & 7 - Ποια θεωρία υποστηρίζει τη γνωστική ΅αθητεία στην επαγγελ΅ατική εκπαίδευση;
    1.   Θεωρία των όρων ΅άθησης
    2.   Εποικοδο΅ιστική θεωρία
    3.   Θεωρία της κοινωνικοπολιτιστικής ανάπτυξης
    4.   Κοινωνικογνωστική θεωρία
  6. ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - Από τις παρακάτω αντιστοιχίσεις ανά΅εσα σε κατηγορίες προγρα΅΅άτων και ΅εθόδων διδασκαλίας ΅ε την αντίστοιχη θεωρία ΅άθησης: συ΅περιφορισ΅ό (Σ) ή κονστρουκτιβισ΅ό (Κ), εντοπίστε την ορθή:
    1.   1η αντιστοίχιση: ∆ιδασκαλία ΅ε τη Βοήθεια Υπολογιστή (Κ), Οπτικοποίηση (Κ), Εικονική πραγ΅ατικότητα (Κ), Πρόγρα΅΅α εξάσκησης και πρακτικής (Σ), Προγρα΅΅ατισ΅ένη ∆ιδασκαλία (Σ).
    2.   2η αντιστοίχιση: ∆ιδασκαλία ΅ε τη Βοήθεια Υπολογιστή (Σ), Οπτικοποίηση (Κ), Εικονική πραγ΅ατικότητα (Κ), Πρόγρα΅΅α εξάσκησης και πρακτικής (Σ), Προγρα΅΅ατισ΅ένη ∆ιδασκαλία (Κ).
    3.   3η αντιστοίχιση: ∆ιδασκαλία ΅ε τη Βοήθεια Υπολογιστή (Σ), Οπτικοποίηση (Σ), Εικονική πραγ΅ατικότητα (Σ),Πρόγρα΅΅α εξάσκησης και πρακτικής (Κ), Προγρα΅΅ατισ΅ένη ∆ιδασκαλία (Κ)
  7. ΕΝΟΤΗΤΑ 7 - Ποιο από τα παρακάτω ισχύει για την εκπαίδευση ενηλίκων:
    1.   Η εκπαίδευση ενηλίκων αφορά συγκεκρι΅ένες ηλικιακές ο΅άδες.
    2.   Οι ενήλικοι ε΅πλέκονται ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    3.   Η εκπαίδευση ενηλίκων είναι υποχρεωτική.
    4.   Η εκπαίδευση ενηλίκων δεν αποτελεί πρωταρχικό σκοπό του εκπαιδευτικού συστή΅ατος.