Β Γυμνασίου:    οι άξονες και η αποτύπωση σημείων
Προτείνεται να διδαχθεί πρίν τις συναρτήσεις
Στην φάση 1 με το λογισμικό οι μαθητές προσπαθούν να βρούν τον στόχο- σημείο Κ με τα χειριστήρια  τα οποία προσομοιώνουν τους άξονες
Ο στόχος είναι να δούν οι μαθητές ότι με την χρησιμοποίηση δύο αριθμών διαχειριζόμαστε  σημείο

Στη φάση 2 με το λογισμικό οι μαθητές προσπαθούν το ίδιο δίνοντας τώρα εντολές απο το πεδίο εισαγωγής του λογισμικού.
Ο στόχος είναι να δούν οι μαθητές ότι με την κατάλληλη γραφή των  δύο αριθμών (ζεύγος ) αποτυπώνουμε σημείο

στις φάσεις αυτές καλό είναι να αφήσουμε τους μαθητές να το δούν σα δραστηριότητα- παιχνίδι. Ο διδάσκων πρέπει να επισημάνει ότι ένα σημείο προσδιορίζεται απο δύο αριθμούς

στην φάση 3 δίνεται στους μαθητές τετραγωνισμένο χαρτί και αφού κάνουν αρκετή εξάσκηση , ο διδάσκων αναλύει τις έννοιες του συστήματος αξόνων και τις ονομασίες τους καθώς και  τις έννοιες συντεταγμένες , τετμημένη και τεταγμένη.
Ο διδάσκων πρέπει να επισημάνει ότι ένα σημείο προσδιορίζεται απο τις συντεταγμένες του και αντίστροφα ένα ζεύγος αριθμών προσδιορίζει (αντιστοιχεί σε) ένα σημείο.



οι 2 πρώτες φάσεις με το geogebra


Το σύστημα αξόνων

Sorry, the GeoGebra Applet could not be started. Please make sure that Java 1.4.2 (or later) is installed and active in your browser (Click here to install Java now)

Αιμίλιος Βλάστος, Δημιουργήθηκε με το πρόγραμμα GeoGebra


Φάση 3

Στο παρακάτω τετραγωνισμένο χαρτί σχεδιάστε τους άξονες
Τοποθετήστε τα σημεία Α(1,-3) Β(-1,-3) Γ(0,2), Δ(-2,0) ,Ε(0,3) Ζ(-1,-2)
Τοποθετείστε επίσης και τα συμμετρικά τους ως προς τον χχ'
Τοποθετείστε επίσης και τα συμμετρικά τους ως προς τον ψψ'