Κανονικά πολύγωνα
Α Προτεινόμενος τρόπος διδασκαλίας
(τυπικός)
Διδάσκουμε τον τύπο ω=360/ν όπου ν ο αριθμός των ίσων τόξων που θα χωριστεί
ο κύκλος
Βάζουμε μιά τιμή στο ν π.χ. ν=5, βάζουμε τον δρομέα στην τιμή 360ο/5=72ο
Κάνουμε την κατασκευή του κανονικού πολυγώνου με 2 τρόπους:
α) Παίρνουμε το εργαλείο του κανονικού πολυγώνου ,
επιλέγουμε τα 2 σημεία του
κύκλου και σαν αριθμό βάζουμε 5
(Αν το πολύγωνο σας βγει έξω από τον κύκλο, διαγράψτε το και κατασκευάστε ένα
νέο ,
επιλέγοντας τα δ'υο σημεία με διαφορετική σειρά)
β) κάνουμε την κατασκευή "χειροκίνητα" κάθε πλευρά χωριστά.
Δηλαδή επιλέγουμε το εργαλείο επίκ που δημιουργήσαμε οι ίδιοι,
κλίκ στην γωνία , κλίκ στο κέντρο , κλίκ στο αριστερό σημείο του κύκλου
κτλ.
Β Προτεινόμενος τρόπος διδασκαλίας (διερευνητικός)
Κρύβουμε την ετικέτα της γωνίας , βάζουμε τον δρομέα σε μία θέση εξηγώντας
τους μαθητές ότι είναι δρομέας γωνίας
επιλέγουμε το εργαλείο επίκ που δημιουργήσαμε οι ίδιοι,
κλίκ στην γωνία , κλίκ στο κέντρο , κλίκ στο αριστερό σημείο του κύκλου
κτλ.
ώστε να φτιάξουμε τρείς πλευρές.
ρωτάμε τους μαθητές γιατί δεν σχηματίστηκε τρίγωνο;
καλούμε τους μαθητές να αλλάζουν τον δρομέα ώστε να σχηματιστεί το ισόπλευρο
τρίγωνο,
όταν τελειώσει η κατασκευή ρωτάμε για την γωνία , δείχνουμε την ετικέτα της
γωνίας.
κατόπιν για άλλο αριθμό πλευρών.
κλπ...
Κινώντας το Β αλλάζει η ακτίνα του κύκλου.