Κανονικά πολύγωνα

Α Προτεινόμενος τρόπος διδασκαλίας (τυπικός)
Διδάσκουμε τον τύπο ω=360/ν όπου ν ο αριθμός των ίσων τόξων που θα χωριστεί ο κύκλος
Βάζουμε μιά τιμή στο ν π.χ. ν=5, βάζουμε τον δρομέα στην τιμή 360ο/5=72ο
Κάνουμε την κατασκευή του κανονικού πολυγώνου με 2 τρόπους:
α) Παίρνουμε το εργαλείο του κανονικού πολυγώνου ,
 επιλέγουμε τα 2 σημεία του κύκλου και σαν αριθμό βάζουμε 5
(Αν το πολύγωνο σας βγει έξω από τον κύκλο, διαγράψτε το και κατασκευάστε ένα νέο ,
 επιλέγοντας τα δ'υο σημεία με διαφορετική σειρά)

β) κάνουμε την κατασκευή "χειροκίνητα" κάθε πλευρά χωριστά.
Δηλαδή επιλέγουμε το εργαλείο επίκ που δημιουργήσαμε οι ίδιοι,
 κλίκ στην γωνία , κλίκ στο κέντρο , κλίκ στο αριστερό σημείο του κύκλου κτλ.

Β Προτεινόμενος τρόπος διδασκαλίας (διερευνητικός)
Κρύβουμε την ετικέτα της γωνίας , βάζουμε τον δρομέα σε μία θέση εξηγώντας τους μαθητές ότι είναι δρομέας γωνίας
επιλέγουμε το εργαλείο επίκ που δημιουργήσαμε οι ίδιοι,
 κλίκ στην γωνία , κλίκ στο κέντρο , κλίκ στο αριστερό σημείο του κύκλου κτλ.
ώστε να φτιάξουμε τρείς πλευρές.
ρωτάμε τους μαθητές γιατί δεν σχηματίστηκε τρίγωνο;
καλούμε τους μαθητές να αλλάζουν τον δρομέα ώστε να σχηματιστεί το ισόπλευρο τρίγωνο,
όταν τελειώσει η κατασκευή ρωτάμε για την γωνία , δείχνουμε την ετικέτα της γωνίας.
κατόπιν για άλλο αριθμό πλευρών.
κλπ...

Κινώντας το Β αλλάζει η ακτίνα του κύκλου.

 

 

Sorry, the GeoGebra Applet could not be started. Please make sure that Java 1.4.2 (or later) is installed and active in your browser (Click here to install Java now)