Α΄ Τάξη

Documents

Order by : Name | Date | Hits [ Descendent ]

Αντίο, θάλασσα! - Παρασκευή Ρ. Αντίο, θάλασσα! - Παρασκευή Ρ.

hot!
Filesize: 3.43 MB
Downloads: 2882

Της Ροδά Παρασκευής.

Διδασκαλία πρώτης ανάγνωσης και γραφής, ενσυνείδητη επεξεργασία του φθόγγου-γράμματος Α, α

 

Αντίο, θάλασσα! II - Βαφοπούλου Α. Αντίο, θάλασσα! II - Βαφοπούλου Α.

hot!
Filesize: 589.41 kB
Downloads: 2098

Της Ασπασίας Βαφοπούλου

Γλώσσα Α? Δημοτικού. Διαθεματικά συνδέεται με τη Μελέτη Περιβάλλοντος, τη Θεατρική Αγωγή, την Αγωγή Υγείας.
Γενικός Σκοπός: H ενσυνείδητη επεξεργασία του γράμματος Α, α και η σωστή γραπτή και προφορική χρήση του από τα παιδιά.

Σχέδιο εργασίας που αναπτύχθηκε στα πλαίσια του προγράμματος της Μείζονος Επιμόρφωσης

Δημιουργία εφημερίδας στο Νηπιαγωγείο Δημιουργία εφημερίδας στο Νηπιαγωγείο

hot!
Filesize: 1.67 MB
Downloads: 2284

Της Αλεξάνδρας Νάκου

Ο χώρος του Νηπιαγωγείο υιοθετεί ένα τρόπο διδασκαλίας και εξοικείωσης των νηπίων με τη γλώσσα και τον έντυπο λόγο σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Η διαδικασία αυτή χαρακτηρίζεται όχι τόσο ως αυτόνομη δραστηριότητα ? μάθημα αλλά ως μία διαδικασία βιωματική, μία ενεργή εμπλοκή με τον γραπτό κώδικα επικοινωνίας, ως μέσο αλληλεπίδρασης αλλά και ως ένα εργαλείο απόκτησης γνώσης και δεξιοτήτων σε όλα τα γνωστικά πεδία.

Ποικίλες δραστηριότητες που οργανώνονται στο Νηπιαγωγείο όπως η δανειστική βιβλιοθήκη, η επαφή των νηπίων με λογοτεχνικά κείμενα, τα ποιήματα και τα τραγούδια αποσκοπούν στην καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων των νηπίων (ανάγνωσης, γραφής, προφορικού λόγου).

Ωστόσο μία δραστηριότητα όπως η ανάπτυξη εφημερίδας με την ενεργή εμπλοκή και συμμετοχή των νηπίων είναι μία συνολική δραστηριότητα που συγκεντρώνει όλα αυτά τα θετικά σημεία επιπροσθέτως με την ομαδική εργασία, την κοινωνική αλληλεπίδραση και την εξοικείωση με τη χρήση της τεχνολογίας. Κυρίως, όμως, είναι μια διαδικασία θα μπορούσαμε να πούμε «εξομοίωσης», μία διαδικασίας όπου τα παιδιά «ντύνονται» το ρόλο του δημοσιογράφου, του ερευνητή, του γραφίστα αλλά και του φωτογράφου. Στο παρακάτω κείμενο περιγράφεται ο τρόπος ανάπτυξης της σχολικής εφημερίδας με τα νήπια τις σχολικές χρονιές 2002-2003, 2003-2004, 2004-2005, 2005-2006 και 2010-2011 σε νηπιαγωγεία της Ανατολικής Αττικής, της Βοιωτίας και της Ζακύνθου.

Διατροφή και Υγεία Διατροφή και Υγεία

hot!
Filesize: 19.85 MB
Downloads: 2972

Τμήμα Α1 17ου Δημοτικού Σχολείου Θεσ/κης
Υπεύθυνη κ. Σιούρλα Πολύμνια
Υλοποιήθηκε στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης
Καλύφθηκαν ενότητες από τη Μελέτη Περιββάλοντος, Γλώσσα και Μαθηματικά

Αναπτύχθηκε και το παραμύθι "Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή

Λίγα λόγια από την κ. Σιούρλα....

Η σημερινή κοινωνία χαρακτηρίζεται από ταχύτητα. Αυτό φαίνεται ακόμα και στη διατροφή μας. Γρήγορο φαγητό, ανύπαρκτο πολλές φορές πρωινό, τυποποιημένα φαγητά στο διάλειμμα. Αποτέλεσμα: παχυσαρκία, κακές διατροφικές συνήθειες, κλπ. Τα παιδιά μας όσο μεγαλώνουν, τόσο περισσότερο δε δίνουν σημασία στο τι τρώνε. Γι? αυτό καλό είναι από μικρά να μάθουν τι σημαίνει σωστή και υγιεινή διατροφή και πόσο σημαντική είναι αυτή στην ανάπτυξη και την υγεία τους.
.Το πρόγραμμα διέτρεξε όλη τη σχολική χρονιά και αποτέλεσε μια «ομπρέλα» κάτω από την οποία αναπτύχθηκαν και άλλα επιμέρους θέματα, που θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελέσουν ξεχωριστά projectς, όπως οι εποχές (και τα φρούτα κάθε εποχής), η ελιά, το αμπέλι, η πατάτα, ο κύκλος του ψωμιού -από το σιτάρι στο αλεύρι και από το αλεύρι στο ψωμί- η παρασκευή του ψωμιού άλλοτε και σήμερα, η έλλειψη τροφής ? φτώχεια άλλων λαών ? (στα πλαίσια των δικαιωμάτων του παιδιού), ο κύκλος του φυτού, η σπορά και η ανάπτυξή του, το σώμα μας και οι αισθήσεις μας, αγωγή καταναλωτή κ.ά.

Το παραμύθι "Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή", ως κείμενο, το βρήκα στο διαδίκτυο, ψάχνοντας υλικό για το project . Προσπαθώντας να κάνω πιο ελκυστικό το κείμενο, αποφάσισα να το «ζωντανέψω» με εικόνες. Έτσι ετοίμασα ένα PowerPoint με το κείμενο και εικόνες που βρήκα πάλι στο διαδίκτυο.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, διότι εκτός από την αφήγηση του παραμυθιού μέσω ενός υπολογιστή, είχαν την ευκαιρία να δραματοποιήσουν κάποια κομμάτια του. Επίσης χρησιμοποίησα το παραμύθι για παραγωγή γραπτού λόγου, κόβοντας το παραμύθι σε κάποιο σημείο και ζητώντας από τα παιδιά να γράψουν τη συνέχειά του. Πολλές φορές, ως εκπαιδευτικοί, αναζητούμε στις νέες τεχνολογίες ιδιαίτερα λογισμικά για να κάνουμε τη διδασκαλία μας πιο ελκυστική και ενδιαφέρουσα. Ας μη ξεχνάμε όμως ότι απλά πράγματα, όπως ένα PowerPoint, μπορεί να μας εξυπηρετήσει πολύ καλύτερα από οτιδήποτε σύνθετο!

Τα παιδιά, εκτός από τις γνώσεις που απέκτησαν, χάρηκαν, έπαιξαν, διασκέδασαν, ευχαριστήθηκαν, εντυπωσιάστηκαν, συμμετείχαν, εκφράστηκαν.

Διδασκαλία Γλώσσας - Α' Δημοτικού - Ζαρικάκη Ε. Διδασκαλία Γλώσσας - Α' Δημοτικού - Ζαρικάκη Ε.

hot!
Filesize: 8.08 MB
Downloads: 13853

Τρόποι προσέγγισης της Ανάγνωσης στην Α' Δημοτικού  - Παραγωγή του γραπτού λόγου 

της Ελισάβετ Ζαρικάκη