Details for Δημιουργία εφημερίδας στο Νηπιαγωγείο

PropertyValue
Name:Δημιουργία εφημερίδας στο Νηπιαγωγείο
Description:

Της Αλεξάνδρας Νάκου

Ο χώρος του Νηπιαγωγείο υιοθετεί ένα τρόπο διδασκαλίας και εξοικείωσης των νηπίων με τη γλώσσα και τον έντυπο λόγο σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Η διαδικασία αυτή χαρακτηρίζεται όχι τόσο ως αυτόνομη δραστηριότητα ? μάθημα αλλά ως μία διαδικασία βιωματική, μία ενεργή εμπλοκή με τον γραπτό κώδικα επικοινωνίας, ως μέσο αλληλεπίδρασης αλλά και ως ένα εργαλείο απόκτησης γνώσης και δεξιοτήτων σε όλα τα γνωστικά πεδία.

Ποικίλες δραστηριότητες που οργανώνονται στο Νηπιαγωγείο όπως η δανειστική βιβλιοθήκη, η επαφή των νηπίων με λογοτεχνικά κείμενα, τα ποιήματα και τα τραγούδια αποσκοπούν στην καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων των νηπίων (ανάγνωσης, γραφής, προφορικού λόγου).

Ωστόσο μία δραστηριότητα όπως η ανάπτυξη εφημερίδας με την ενεργή εμπλοκή και συμμετοχή των νηπίων είναι μία συνολική δραστηριότητα που συγκεντρώνει όλα αυτά τα θετικά σημεία επιπροσθέτως με την ομαδική εργασία, την κοινωνική αλληλεπίδραση και την εξοικείωση με τη χρήση της τεχνολογίας. Κυρίως, όμως, είναι μια διαδικασία θα μπορούσαμε να πούμε «εξομοίωσης», μία διαδικασίας όπου τα παιδιά «ντύνονται» το ρόλο του δημοσιογράφου, του ερευνητή, του γραφίστα αλλά και του φωτογράφου. Στο παρακάτω κείμενο περιγράφεται ο τρόπος ανάπτυξης της σχολικής εφημερίδας με τα νήπια τις σχολικές χρονιές 2002-2003, 2003-2004, 2004-2005, 2005-2006 και 2010-2011 σε νηπιαγωγεία της Ανατολικής Αττικής, της Βοιωτίας και της Ζακύνθου.

Filename:a_efimerida_sto_nipiagogeio_nakou.doc
Filesize: 1.67 MB
Filetype:doc (Mime Type: application/msword)
Hits:2047 Hits