gototopgototop

Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2018
Greek Chinese (Simplified) English French German Irish Italian Japanese Russian Spanish
Ημερολόγιο
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday5
mod_vvisit_counterYesterday7
mod_vvisit_counterThis week51
mod_vvisit_counterLast week82
mod_vvisit_counterThis month397
mod_vvisit_counterLast month817
mod_vvisit_counterAll days87500

We have: 3 guests online
 , 
Today: Σεπ 23, 2018
Αρχή Ανακοινώσεις Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας: "Post Mortem"

Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας: "Post Mortem"

 

Χ
ιλή, κατά τη διάρκεια του πραξικοπήματος του 1973 που ανέτρεψε τον Πρόεδρο Σαλβαδόρ Αλιέντε. Ο Μάριο δουλεύει ως γραμματέας σ? ένα νεκροτομείο και είναι ερωτευμένος με τη γειτόνισσά του Νάνσι, μια χορεύτρια του καμπαρέ, που δεν του δίνει ιδιαίτερη σημασία. Όταν όμως το σπίτι της θα γίνει στόχος μιας βίαιης επίθεσης απ? τις δυνάμεις του στρατού, η Νάνσι θα εξαφανιστεί κι εκείνος θ? αρχίσει να την αναζητά.

Καθώς οι στρατιώτες καταλαμβάνουν το νεκροτομείο και τα πτώματα αυξάνονται, ο Μάριο φοβάται ότι σύντομα θα την ανακαλύψει ανάμεσα στους νεκρούς.Λίγες μέρες αργότερα κι ενώ η τύχη της Νάνσι ακόμη αγνοείται, ο διοικητής του νεκροτομείου θα τον διατάξει να πάει στο στρατιωτικό νοσοκομείο της πόλης για να καταγράψει μια ξεχωριστή νεκροτομή...


Μια ιστορία καθόλου φωτογενής, αλλά πολύ διεισδυτική, μια σαφής αλληγορία χωρίς ωστόσο πομπώδεις συμβολισμούς, με πρωταγωνιστή ένα φάντασμα, νεκρό προ πολλού, έναν άνδρα-κοράκι που προσπαθεί να βυζάξει ζωή από έναν καταδικασμένο έρωτα στα συντρίμμια της εθνικής καταστροφής. Ο Πάμπλο Λαρέν, γνωστός απ? το Τόνι Μανέρο (2008), σκιαγραφεί μελανά τη σκοτεινότερη σελίδα της Χιλής, κάνοντας μια σκηνοθετική αυτοψία πάνω στην κηδεία του ανατραπέντος Αλι-έντε αλλά και στο πτώμα ενός στεγνού υπαλλήλου κι ενός εξαφανισμένου λαού - το σάουντρακ αποτελείται συχνά από αλυχτά σκυλιών και ήχους τανκς.Οι κινήσεις είναι ρομποτικές, το στιλ διαδικαστικό, σαν την υπογραφή εγγράφων σε μια παρακμασμένη δημόσια υπηρεσία. Ο Μάριο κινείται σ? ένα εφιαλτικό, βαμπιρικό περιβάλλον, με βλέμμα πέραν της απελπισίας κι εκμηδενισμένες προοπτικές, συγχέοντας τη ζωή με τη δουλειά του, ώσπου ξεπροβάλλει το πιο απίθανο πλάσμα απ? το διπλανό διαμέρισμα, μια αρτίστα του καμπαρέ, η Νάνσι, που ενεργοποιεί μέσα από τη σκληρή μάσκα του προσώπου του ένα μικρό μυστικό. Αυτό το μυστικό, εκδηλωμένο με πινελιές ντελικάτου παραλογισμού και υποχθόνιου χιούμορ, είναι η ανθρωπιά και τινάζει τη ζοφερή κουβέρτα της ταινίας, το όψιμο κίνητρο ενός ανθρώπου που εκπροσωπεί την κρατική
απουσία πρωτοβουλίας.


 Το Post Mortem συμμετείχε στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα. Ο Αλφρέντο Κάστρο, αλύγιστος και άδειος, σκιερός και γω-νιώδης, μ? ένα πρόσωπο εγκατάλειψης, συνοψίζει την αγωνία της ταινίας και αξίζει να του γίνει μνεία.

 

ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

Σκηνοθεσία-Σενάριο : Pablo Larra?n
Ηθοποιοί: Alfredo Castro, Antonia Zegers
Nancy Puelma , Amparo Noguera,
Jaime Vadell, Marcelo Alonso
Χώρα: Χιλή, Γερμανία (Ασπρόμαυρη)
Διάρκεια: 98΄

 

 
Διακρίσεις:
- Cartagena Film Festival 2011 Βραβείο Golden India Catalina στον Pablo
Larrain, ?Καλύτερη ταινία?
- Havana Film Festival 2010 Βραβείο Grand Coral - Second Prize στον
Pablo Larrain ?Καλύτερη ταινία?
- Lima Latin American Film Festival 2011 Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας στον
Sergio Armstrong


- Los Angeles Latino International Film Festival 2011

Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στον Pablo Larrain «Καλύτερη ταινία»
- Φεστιβάλ Βενετίας 2010 Υποψηφιότητα για Χρυσό Λέοντα στον Pablo Larrain

 


Πηγή: Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας