gototopgototop

Παρασκευή, 22 Ιουνίου 2018
Greek Chinese (Simplified) English French German Irish Italian Japanese Russian Spanish
Ημερολόγιο
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday17
mod_vvisit_counterYesterday17
mod_vvisit_counterThis week131
mod_vvisit_counterLast week131
mod_vvisit_counterThis month597
mod_vvisit_counterLast month810
mod_vvisit_counterAll days84957

We have: 13 guests online
 , 
Today: Ιουν 22, 2018
Αρχή Ανακοινώσεις Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας: "Ουγκέτσου Μονογκατάρι"

Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας: "Ουγκέτσου Μονογκατάρι"

 

Σ
ε επανέκδοση το αριστούργημα του Μιζογκούτσι, το οποίο συγκαταλέγεται στις 12 καλύτερες ταινίες στην ιστορία του σινεμά. Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας και Αργυρός Λέων στο Φεστιβάλ Βενετίας.

 

Στην Ιαπωνία, τον 16ο αιώνα δύο χωριάτες, μαζί με τις γυναίκες διάρκεια ενός μεγάλου εμφύλιου πολέμου, σ' αναζήτηση δόξας και πλούτου.

Οι στρατιώτες θα σκοτώσουν τη γυναίκα του ενός και θα βιάσουν την άλλη (που θα γίνει πόρνη), ενώ οι δύο άντρες θα έρθουν αντιμέτωποι μ' έναν σκληρό κι άκαρδο κόσμο. Εικαστικό και λυρικό αριστούργημα, θεωρείται, δίκαια, μια από τις 10 ωραιότερες ταινίες όλων των εποχών. Προσφάτως οι κριτικοί κινηματογράφου παγκοσμίως αξιολόγησαν εκ νέου τις δέκα καλύτερες ταινίες από καταβολής κινηματογράφου και αποκαθήλωσαν από την πρώτη θέση τον "Πολίτη Κέιν", εξαφάνισαν και τον "Κλέφτη ποδηλάτων". Στην πρώτη θέση κατά τους ειδήμονες : «ο Δεσμώτης του Ιλίγγου», του Χίτσκοκ. Μια ταινία με άρτια τεχνική, ωραίο σενάριο και ωραίoυς ηθοποιούς, δηλαδή μια ωραία ιστορία και μόνο. Φαίνεται πως το ποπ κορν έχει πια και τους αντίστοιχους κριτικούς, εξ ού και ο καταποντισμός ταινιών κοινωνικού ρεαλισμού, πολιτικού προβληματισμού και ποίησης. Τα παιδιά κουράστηκαν!!!


Το Ουγκέτσου Μονογκατάρι, που έχει προγραμματισθεί από την Λέσχη για την 7.1.2013, είναι μια ταινία και ρεαλισμού και ποίησης. Θα μπορούσε να καταταγεί στο ρεύμα του ποιητικού ρεαλισμού όπως ονομάσθηκε αντίστοιχο κίνημα στην λογοτεχνία. Σε μια χειμαζόμενη από φτώχεια και εμφύλιες συρράξεις Ιαπωνία του παρελθόντος, ένας αγρότης αποχαιρετά την οικογένειά του και αναζητά την τύχη του. Εδώ ο ρεαλισμός. Στην πορεία του κουρασμένος και απελπισμένος καταλήγει στον έρωτα μιας πλούσιας αρχόντισσας. Μια ωραία αυταπάτη. Μια μάγισσα Κίρκη. Η αρχόντισσα όμως ήταν νεκρή που ερχόταν σαν φάντασμα στην γη. Κάποτε το ανακαλύπτει και επιχειρεί με κάθε θυσία να 3132 επιστρέψει στο σπίτι του, στην αγαπημένη πιστή γυναίκα του και τον γιο του. Όμως αυτοί είχαν ήδη σκοτωθεί από ληστές. 

Όμως ως εκ θαύματος βρίσκει το σπίτι του ζωντανό, το παιδί του στο λίκνο, τη γυναίκα του έτοιμη να τον ξεκουράσει. Αυταπάτη ή πραγματικότητα ; Η ποίηση σπάει το όριο του φυσικού. Δίδει βιολογική υπόσταση στο άγνωστο, στο μηδέν. Το καμένο σπίτι, οι νεκροί επέστρεψαν να τον υποδεχθούν. Να θεραπεύσουν με γλυκύτητα την πικρή μαγεία της πλανεύτρας Κίρκης. Μεγάλη ποίηση. Κινηματογραφικός φακός στο ύψος των σωμάτων. Ένα ιαπωνικό τραγούδι «του νεκρού αδελφού».


ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΑΔΑΣ

 

 
ΟΥΓΚΕΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤΑΡΙ - UGETSU MONOGATARI

Σκηνοθεσία: Κένζι Μιζογκούτσι
Σενάριο: Yoshikata Yoda,
Matsutaro Kawaguchi
Ηθοποιοί: Ματσίκο Κίο, Μασαγιούκι Μόρι
Χώρα: Ιαπωνία (Ασπρόμαυρη)
Διάρκεια: 96΄

Διακρίσεις:
- Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας (1953).
- Αργυρός Λέων στο Φεστιβάλ Βενετίας (1953)
- Πολλές ακόμη Διακρίσεις και Υποψηφιότητες.

 


Πηγή: Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας