ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΠΛΗΡΗΣ ΤΙΤΛΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ

Εναλλακτική διδακτική και αξιολόγηση της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Πιλοτικό Γυμνάσιο

 

Βασικός σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας  σύμφωνα με τα νέα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) που εφάρμοσαν πιλοτικά συγκεκριμένα σχολεία στην επικράτεια είναι «η κριτική αγωγή στο σύγχρονο πολιτισμό». Παράλληλα, καθώς η λογοτεχνία εκλαμβάνεται ως επικοινωνιακό συμβάν, ιστορικά προσδιορισμένο, η διδασκαλία της αντιμετωπίζεται ως μεσολαβητική πράξη που διευκολύνει την συντελούμενη επικοινωνιακή σχέση. Βέβαια, είναι γνωστό ότι οι λογοτεχνικές αναπαραστάσεις είναι πολύ διαφορετικές από τον εξω-λογοτεχνικό κόσμο και οι μαθητές προσανατολίζονται στον κόσμο του λογοτεχνικού κειμένου ανάλογα με τη δική τους πρόσληψη και τη δική τους δημιουργική ανταπόκριση (Καλογήρου & Βησσαράκη, 2005), αναζητούν τις δικές τους σημασιολογήσεις και αποκωδικοποιούν τον κόσμο που τους περιβάλλει με τους δικούς τους κανόνες (Alter, 1985). Τα νέα ΠΣ, εναρμονισμένα με τις αρχές της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, αναγνωρίζουν αυτήν ακριβώς την ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού, επισημαίνουν τις ιδιαιτερότητες της ανομοιομορφίας του, υπογραμμίζουν το διαφορετικό σημείο εκκίνησης των μαθητών και την ανάγκη διαμόρφωσης μιας ανάλογης διαδικασίας ανάγνωσης της λογοτεχνίας στην τάξη.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ

Μαυρίδου, Α. & Ηλιοπούλου, Κ. (2017). Εναλλακτική διδακτική και αξιολόγηση της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Πιλοτικό Γυμνάσιο. Φιλόλογος, τ. 167, σ. 63-75.

[ ISSN: 1107-5392 ]