ΝΕ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΣΤΑΣΕΙΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ
ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Το εγχείρημα σχεδιάστηκε από τις φιλολόγους των δύο τμημάτων της Γ΄ Γυμνασίου, Μαυρίδου Αλεξάνδρα και Ηλιοπούλου Κωνσταντίνα, κατά το σχολικό έτος 2013 – 2014 υπό την μορφή project διάρκειας 6 ωρών (4 ώρες ερευνητική εργασία ανά τμήμα κατά τον μήνα Νοέμβριο και 3 ώρες κοινή παρουσίαση τον Δεκέμβριο) στην Θεματική Ενότητα «Στάσεις Ζωής στην Ποίηση» του Πιλοτικού Γυμνασίου.
Οι στόχοι της διδακτικής παρέμβασης ήταν οι μαθητές να προσδιορίσουν τα χαρακτηριστικά των λογοτεχνικών ρευμάτων, να κατανοήσουν και να αναλύσουν λογοτεχνικά κείμενα, να συγκρίνουν λογοτεχνικά κείμενα. Παράλληλα, επιδιώχθηκε οι μαθητές να ενεργοποιήσουν προγενέστερες γνώσεις, να καλλιεργήσουν στρατηγικές και να αναπτύξουν διερευνητικό και συνεργατικό πνεύμα. Απώτερος στόχος ορίστηκε οι μαθητές μέσω της ανωτέρω διαδικασίας να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διαφορετικών θεωρήσεων της ζωής.
Εφαρμόστηκαν τεχνικές εξατομικευμένης και ομαδοσυνεργατικής εργασίας των μαθητών, ενώ οι ίδιες τεχνικές υιοθετήθηκαν και κατά τις παρουσιάσεις των εργασιών. Επιπλέον, κατά τις φάσεις του σχεδιασμού και της παραγωγής ερευνητικού έργου από τους μαθητές αξιοποιήθηκαν οι ΤΠΕ και η Δημιουργική Γραφή.
Λεπτομέρειες σχετικές με την οργάνωση και υλοποίηση του εγχειρήματος, τα τελικά παραδοτέα του, αλλά και διδακτικό υλικό που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος μπορείτε να δείτε πατώντας το κουμπί με την ένδειξη “Προβολή”.