Anna Boukorou

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Δευτέρα, 17 Φεβρουάριος 2014 17:43

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΘΙΣΜΟΣ

                                     O ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΘΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

                Το διαδίκτυο και η τεχνολογία αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνικής ζωής των ανθρώπων σήμερα και ιδιαίτερα των νέων. Μέσω του διαδικτύου μπορεί να υπάρξει πληροφόρηση, διασκέδαση και επικοινωνία σε 24ωρη βάση, πάντα διαθέσιμη και με μηδαμινό κόστος. Οι καινούριοι υπολογιστές έχουν λογισμικό με μεγάλες ταχύτητες και εντυπωσιακά γραφικά για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των νέων παιχνιδιών, τα οποία χαρακτηρίζονται για την δυνατότητα που παρέχουν στους παίκτες να αλληλεπιδρούν μέσω διαδικτύου σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας έτσι μια εικονική κοινωνική συναναστροφή. Έτσι, γίνεται ευκολότερα αντιληπτό γιατί τα παιδιά και οι έφηβοι ξοδεύουν τόσες ώρες μπροστά στον ηλεκτρονικό υπολογιστή καθημερινά.

                Όταν, βέβαια, η χρήση γίνει κατάχρηση, τότε μιλάμε για εθισμό, ο οποίος έχει αρνητικό αντίκτυπο στην προσωπικότητα και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του νέου. Έρευνες από το Πανεπιστήμιο του Μιζούρι σε 69 φοιτητές σε περίοδο δύο μηνών έδειξαν ότι οι φοιτητές που χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο κυρίως για κοινωνική δικτύωση είχαν χαμηλότερες βαθμολογίες, ενώ όσοι αφιέρωναν χρόνο στο διαδίκτυο για παιχνίδια και περιήγηση είχαν υψηλότερες βαθμολογίες. Επίσης, από την έρευνα φάνηκε ότι τα διαδικτυακά παιχνίδια σχετίζονται άμεσα με την εσωστρέφεια, την απώλεια ελέγχου και το στερητικό σύνδρομο. Τέλος, οι εγκεφαλικές απεικονίσεις έδειξαν ότι η υπερβολική χρήση του διαδικτύου οδηγεί σε αλλαγές στη λειτουργία του εγκεφάλου όμοιες με αυτές που προκαλεί ο εθισμός στα ναρκωτικά.

                Συνολικά, όμως, πρέπει να αναφερθεί ότι ο αντίκτυπος στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του νέου είναι αρνητικός. Καταρχάς, γιατί ο εθισμός στο διαδίκτυο οδηγεί στην κοινωνική απομόνωση: ο νέος προτιμά να «σερφάρει» στο διαδίκτυο και σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, αντί να έρθει σε άμεση επαφή με τους φίλους του. Αυτό, ταυτοχρόνως, τον καθηλώνει ακίνητο σε μια καρέκλα εθίζοντάς τον στην οκνηρία και την ακινησία, ενώ από την άλλη τον κάνει αντικοινωνικό, καθώς δεν ασκείται στους κανόνες κοινωνικής συμβίωσης, το διάλογο, τη διαλλακτικότητα, την υποχωρητικότητα. Οδηγείται στην απομόνωση και την εικονική επικοινωνία, συνηθίζει να επικοινωνεί χρησιμοποιώντας λόγο κωδικοποιημένο και φτωχό, γράφοντας συχνά σε ελληνικά παραμορφωμένα, γνωστά ως greeklish. Η φαντασία του συρρικνώνεται, ο λόγος του φτωχαίνει και οι πνευματικές λειτουργίες ατονούν.

Κύρια συμπτώματα του διαδικτυακού εθισμού θεωρούνται:

  1. 1. Συμπτώματα  συνδρόμου απόσυρσης, όπως ψυχοκινητική διέγερση, εκούσια ή ακούσια κίνηση δακτυλογράφησης των δακτύλων του χεριού, άγχος,  έμμονη σκέψη για το διαδίκτυο και όνειρα για το διαδίκτυο.
  2. 2.Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το διαδίκτυο (λογισμικά, σκληροί δίσκοι κ.λ.π).
  3. 3.Έκπτωση λειτουργικότητας του ατόμου σε κοινωνικό, οικογενειακό αλλά και προσωπικό επίπεδο.
  4. 4.Μειωμένη επίδοση στο σχολείο λόγω των πολλών ωρών που περνάει ο έφηβος στο διαδίκτυο.
  5. 5.Σε προχωρημένες περιπτώσεις ο έφηβος δεν κοιμάται, παραμελεί την προσωπική του υγιεινή, μπορεί να σταματήσει ακόμα και το σχολείο. Ακόμη, απομονώνεται, από την οικογένεια και τους φίλους του, γίνεται επιθετικός, μπορεί να κλέβει χρήματα από του γονείς για να παίζει. Τέλος, φτάνει σε σημείο να μην τρώει ή και το αντίθετο (να παχαίνει πολύ).

ΡΟΛΟΪ

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ