Tάσος   Ανδριανόπουλος   22ο  δημ. σχ. Καλαμάτας   τηλ.  26066

 

 

EΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ  ΕΡΓΑΣΙΕΣ  

 

ΓΛΩΣΣΑ  ( 12 )

 

 

Ονοματεπώνυμο :……………………………………………………………………………

 

 

 

 Σημείωση :  Στις  απορίες  μου  συμβουλεύομαι  το  τετράδιο  εργασιών ή  το  βιβλίο της Γραμματικής μου.

 

 

 1.Αναγνωρίζω  τις  παρακάτω  λέξεις σε  κλιτές και άκλιτες  και  τις  χαρακτηρίζω .

    πατέρας , το , η , ποπό! ,και,  φωνή ,  εγώ , χαρούμενος . γιατί , έξω , μέσα , δυνατός

    ψηλός , με  σε , γράφω , εμένα , εκείνος , εμείς ,αυτός .

    π.χ. 

                                 κλιτές                                                     άκλιτες

                    αυτός  :  αντωνυμία

    ……………………………………………………..     ………………………………………………

    ……………………………………………………..     ………………………………………………

    ……………………………………………………..     ………………………………………………

    ……………………………………………………..     ………………………………………………

    ……………………………………………………..     ………………………………………………       

 

 

2. Γράφω  το  -ο ή το –ω  που  πρέπει .

 

γράφ…ντας  ,  παίζ….ντας  , χτυπ….ντας ,  γυρίζ….ντας , πηδ….ντας

 

 

3.Χωρίζω  στις  προτάσεις το  ονοματικό  και  το  ρηματικό  μέρος  και  βρίσκω  το  ρήμα  το  υποκείμενο   και  το  κατηγορούμενο .

 

 Το  παιχνίδι  εξελίχθηκε  ομαλά  και  για  τις  δύο  ομάδες .

  Ρ.  ……………….   ,    Υ.  …………………………  ,  Κ. ……………………………..

 

  Σε  λίγο  θα  γιορτάσουμε  την  γέννηση  του  Χριστού .

  Ρ. ……………….. ,     Υ.   …………………………… , Κ . ……………………………

 

 

4. Χωρίζω  σε  συλλαβές  τις  λέξεις.

 

    Πατρίδα , Ελλάδα  , αηδόνι  , συλλαβισμός , Ξέρξης , αλήθεια , μετρώ ,

 

  …………………………………………………………………………………………………….

  …………………………………………………………………………………………………….

 

 

5. Βάζω  σε  αλφαβητική  σειρά  τις  λέξεις .

 

    άνθρωπος , ανθρωπινός , πέτρινο , πέτρα  ,γύρος , γυρνώ , γυρολόγος , χώμα , χωμάτινος , βόδι  ,βοδινό, βράδυ .

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

6. Να διαγράψεις  το  τελικό ( ν ) όπου  δεν  πρέπει να υπάρχει..

 

   την ώρα , την  γραμμή , έναν  γέρο , έχω  έναν θησαυρό , δεν  μπορώ , μην ψάχνεις.

 

 

7.Να  κάνεις  Χ.Α. των  ρημάτων  στην  ενεργητική  φωνή καθώς  και  τις  μετοχές τους  και  το  απαρέμφατο .

 ακούτε ,   αγαπά

Ενεστώτας , Παρατατικός , Μέλλοντας εξ. , Μέλλοντας στ. , Αόριστος , Παρακείμενος

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Υπερσυντέλικος , Μέλλοντας  συντ. ,  Απαρέμφατο  ,   Μετοχή 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

8.Κάνω  Χ.Α. των  ρημάτων  στην  παθητική  φωνή  καθώς  και τις  μετοχές τους  και  το απαρέμφατο .

  χαίρεσαι ,  αγαπιέται

Ενεστώτας  ,  Παρατατικός ,  Μέλλοντας εξ.  , Μέλλοντας στ. , Αόριστος  , Παρακείμενος

…………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………….

Υπερσυντέλικος , Μέλλοντας συντ. , Απαρέμφατο ,  Μετοχή

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

9.Γράφω  το  δεύτερο  ουσιαστικό  στην  γενική .

 

   το  άρωμα – το  τριαντάφυλλο      ………………………………………………………………

   το  χρώμα – η θάλασσα               ………………………………………………………………

   τα διαμερίσματα – οι πολυκατοικίες    ………………………………………………………..

   οι  πόλεις – οι δήμαρχοι        ………………………………………………………………….. .

 

 

10. Μεταφέρω  τις  προτάσεις  στον  άλλο  αριθμό .

 

    Ούτε  ο  πρώτος  θα  είναι , ούτε  ο  τελευταίος .

    ………………………………………………………………………………………..

 

    Τα  παιδιά  έκλεισαν  τις  πόρτες .

    ………………………………………………………………………………………..

 

   Σε  μια  κοινωνία  δημοκρατική  ο  πολίτης  πρέπει  να  έχει  τον   πρώτο  λόγο.

   ……………………………………………………………………………………………………..