Τα σπιτάκια των γραμμάτων

Τα σπιτάκια των γραμμάτων

 

Σε κάθε σπιτάκι τοποθετείται η κάρτα με το κεφαλαίο και μικρό γράμμα στην στέγη ενώ οι καρτέλες με τις λέξεις που αρχίζουν από το κάθε γράμμα τοποθετούνται στο κάτω μέρος.

 

Τα σπιτάκια των γραμμάτων

Στα πλαίσια της διδασκαλίας κάθε γράμματος, δίνονται διάφορες καρτέλες στα ζευγαράκια των παιδιών ώστε να τις διαβάσουν ?βοηθούνται από την εικόνα- και να εντοπίσουν τις λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα που διδάσκεται. Τα σπιτάκια τοποθετούνται όλα μαζί σε κάποιο χώρο της τάξης σχηματίζοντας ?Το Αλφαβητοχώρι?. Οι μαθητές ανατρέχουν στα σπιτάκια για να εντοπίσουν λέξεις που αρχίζουν από το υπό διδασκαλία γράμμα και να σχηματίσουν προτάσεις.

 

Με την πάροδο του χρόνου οι μαθητές ανατρέχουν στα σπιτάκια για να:

  1. ανακαλύψουν δίψηφα φωνήντα και δίφθογγα (π.χ., ?δέντρο?, ?μπάλα?, ?τσάντα? ?αστέρι?. ?αστυνομικός?, ?ομπρέλλα?, ?πιγκουίνος?, ?γουρούνι?, ?σημαία?, ?λεωφορείο?, ?φεγγάρι?, ?σταυρός?, ?χορεύω?)
  2. προσδιορίσουν το γένος των λέξεων (αρσενικά, θηλυκά, ουδέτερα)
  3. παρατηρήσουν τις καταλήξεις των αρσενικών, θυλυκών και ουδέτερων και να καταλήξουμε στους γραμματικούς κανόνες
  4. να σχηματίσουν τον πληθυντικό αριθμό κάποιων λέξεων
  5. εντοπίσουν τα ρήματα και να μελετήσουν τις καταλήξεις τους (π.χ., ?γράφω? ?ξυρίζομαι? ?χορεύω?)
  6. ανακαλύψουν κι άλλες λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια (π.χ. ?ζωγράφος?: ζωγραφίζω, ζωγραφιά, ?βάρκα?: βαρκάρης, ?ζυγαριά?: ζυγίζω)
  7. εντοπίσουν λέξεις που έχουν το ίδιο αριθμό συλλαβών (π.χ., ψαλίδι – φεγγάρι – φάκελος)
  8. τοποθετήσουν αλφαβητικά τις καρτέλες με τις λέξεις που τους δίνονται
  9. δημιουργήσουν τις δικές τους φανταστικές ιστορίες με λέξεις από τα σπιτάκια (π.χ., γορίλλας, ποδήλατο, ψαράς, χαλί)Δήμητρα Σωκράτους

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=296