Θέμα: «Συνέχεια του πιλοτικού προγράμματος «Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών»

Είναι γνωστό πως κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά, 2011 ? 2012, υλοποιήθηκε στο Νομό Χαλκιδικής, το πρώτο στάδιο του πιλοτικού προγράμματος «Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών». Σε αυτό το στάδιο εκπαιδευτικοί από 26 σχολεία και των τριών εκπαιδευτικών περιοχών, συμπλήρωσαν συνολικά 180 πρωτόκολλα του ανιχνευτικού εργαλείου ΑΜΔΕ (Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς) των Παντελιάδου και Σιδερίδη, για αντίστοιχα παιδιά με δυσκολίες.

 

Μετά την ποιοτική και ποσοτική ανάλυση των στοιχείων των πρωτοκόλλων, επιστράφηκαν στο σχολείο και για κάθε παιδί: α) τα αποτελέσματα του ανιχνευτικού εργαλείου σε επίπεδο πρόγνωσης Μαθησιακών Δυσκολιών β) αναλυτικά αποτελέσματα κατά κλίμακα ανίχνευσης και τέλος γ) μια συνολική συνοπτική εικόνα ? πρόταση.

Αυτό ολοκλήρωσε το πρώτο στάδιο της ανίχνευσης. Εξαιτίας αστάθμητων παραγόντων, δεν έγινε δυνατό να περάσει το πρόγραμμα στο δεύτερο στάδιο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, κάτι που όμως θα γίνει αμέσως μετά. Το δεύτερο στάδιο του πιλοτικού προγράμματος περιλαμβάνει την υλοποίηση του δεύτερου σταδίου, πιο εξειδικευμένου στη Γλώσσα. Αυτό το στάδιο υλοποιείται με τη βοήθεια του ανιχνευτικού εργαλείου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με την ονομασία ΛΑΜΔΑ «Λογισμικό Ανίχνευσης Μαθησιακών Δεξιοτήτων και Αδυναμιών» των Σκαλούμπακα και Πρωτόπαπα. Το λογισμικό αυτό είναι μια αυτοματοποιημένη αξιολόγηση των δεξιοτήτων και αδυναμιών του παιδιού, στην ευρύτερη περιοχή της επεξεργασίας του λόγου.

Η διαδικασία περιλαμβάνει την εξέταση του παιδιού με βάση ένα λογισμικό κλειστού τύπου και την ηλεκτρονική εξαγωγή των αποτελεσμάτων. Η παρέμβαση του εξεταστή είναι πολύ μικρή. Χρειάζεται όμως να γνωρίζει το εργαλείο, καθώς και κάποιες εισαγωγικές του λειτουργίες. Επίσης, επειδή το τελικό προφίλ του παιδιού πρέπει να δομηθεί από ειδικό, θα υπάρξει αποστολή των αποτελεσμάτων στους σχολικούς συμβούλους, μέσα από μια διαδικασία εκτύπωσης σε αρχείο pdf.

Για τους παραπάνω λόγους, θα υπάρξει εξ? αποστάσεως εκπαίδευση στο «Λογισμικό Ανίχνευσης Μαθησιακών Δυσκολιών και Αδυναμιών» από το σχολικό σύμβουλο της 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαλκιδικής Δρ Μπότσα Γεώργιο. Η εξ? αποστάσεως εκπαίδευση θα γίνει σε έναν εκπαιδευτικό από κάθε σχολείο (αν υπάρχει και είναι δυνατό στον/στην εκπαιδευτικό της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης).

Η εξ? αποστάσεως εκπαίδευση θα γίνει την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013 και ώρες 10:00 με 12:00  και θα περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:

  1. Τι είναι ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών και πώς την εκμεταλλευόμαστε
  2. Το πιλοτικό πρόγραμμα Ανίχνευσης Μαθησιακών Δυσκολιών
  3. ΑΜΔΕ (Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς)
  4. ΛΑΜΔΑ (Λογισμικό Ανίχνευσης Μαθησιακών Δεξιοτήτων και Αδυναμιών)
    1. Λογική
    2. Τομείς Ανίχνευσης και παρουσίαση
    3. Διαδικασίες
      1. Ηλεκτρονικά αρχεία
      2. Εγκατάσταση ΛΑΜΔΑ και εκτυπωτή pdf
      3. Εισαγωγή στοιχείων ΛΑΜΔΑ
      4. Εκτύπωση σε pdf
      5. Αποστολή pdf

Τα ηλεκτρονικά αρχεία θα είναι διαθέσιμα στα 26 σχολεία με τρόπο που θα ανακοινωθεί. Η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή και δεν χρειάζεται παρά ελάχιστες γνώσεις λειτουργίας ηλεκτρονικών υπολογιστών. Άλλωστε θα υπάρχει εγχειρίδιο χρήσης και λειτουργίας βήμα προς βήμα.

Παρακαλούμε να απαντήσει κάθε ένα από τα 26 σχολεία μέσα στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας πως επιθυμεί να λάβει μέρος (ή δεν επιθυμεί).

Σημείωση: Εφόσον υπάρχουν παιδιά που δεν έχει σταλεί για κάποιο λόγο ΑΜΔΕ μπορεί το σχολείο να στείλει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, κάνοντας συγχρόνως και το ΛΑΜΔΑ.

Προσοχή: Το ΛΑΜΔΑ είναι ανιχνευτικό εργαλείο που μπορεί να δώσει στοιχεία του γνωστικού προφίλ του παιδιού. Δεν είναι διαγνωστικό εργαλείο. Επίσης η ερμηνεία των αποτελεσμάτων του γίνεται μόνο από εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους με ιδιαίτερη εκπαίδευση και εμπειρία.

 Υστερόγραφο: Θα αναφερθεί στο σεμινάριο εξ? αποστάσεως, αλλά θα πρέπει να γίνει σαφές, πως για την ανίχνευση του κάθε παιδιού με το ΛΑΜΔΑ χρειάζεται γραπτή άδεια από το γονέα του, που θα σας σταλεί με το υλικό.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=346