117_3546

Θάλασσα πηγή ζωής

Παιδαγωγική ομάδα

Καραλή Αθανασία , Σκλαβενίτη Άννα, Ζουλφάκου Μαρία

Μαθητές: Ζάγκας Ιωάννης, Θάνου Βικτωρία, Σταυρουλάκης Ιωάννης, Δημόγιαννη Ειρήνη, Μώτος Νικόλαος, Σταύρου Αλέξης, Κασιμάτη Ιωάννα, Σπηλιωπούλου Ευαγγελία, Κορακάκη Θέμις, Κιβρικοσαίου Νικολέτα, Γεωγόπουλος Γεράσιμος, Διαμαντόπουλος Νίκος, Μαραγκουδάκη Αθηνά- Μαρία, Γιαρενη Αικατερίνη, Κλεισαρχάκης Δημήτρης, Μπελέκος Ηλίας, Μπαλτά Κατερίνα, Νιραζ Κουμάρ, Χαρίσης Ζήσιμος, Διαμαντής Ανδρέας, Σίμωσης Γιώργος, Σταματόπουλος Παναγιώτης.

Μέσα από το πρόγραμμα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επιχειρήσαμε ένα ταξίδι στη θάλασσά μας.

Για την υλοποίηση του προγράμματος χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο Projekt. Το θέμα προσεγγίστηκε διαθεματικά αφού χρησιμοποιήθηκαν ενότητες του Αναλυτικού προγράμματος απ’όλα τα μαθήματα.

Οι διαστάσεις του θέματος είναι πολλές. Οι μαθητές εστίασαν τη προσοχή τους στην γεωγραφική, γεωλογική, περιβαλλοντική και πολιτιστική διάσταση.

Τι επιδιώξαμε

  • Γνωριμία με τη θαλάσσια και υποθαλάσσια ζωή
  • Παράγοντες που υποβαθμίζουν το Θαλάσσιο περιβάλλον
  • Την ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών και τη συνεργασία μεταξύ τους
  • Να έχουν ενεργητική συμπεριφορά απένατι στο θαλάσσιο περιβάλλον
  • προσωπική επαφή των μαθητών με το θαλάσσιο περιβάλλον
  • Να μάθουν να ερευνούν, να αναζητούν και να συλλέγουν πληροφορίες

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

– Η Ελλάδα είναι μία χώρα περιτριγυρισμένη από Θάλασσα.
Διαθέτει σχεδόν 16000 Km  ακτογραμμών.
Στην περιοχή που ζούμε είμαστε μόλις 5 min  με το αυτοκίνητο από τον Σκαραμαγκά κατά μήκος της ακτογραμμής του Σαρωνικού.

– Είμαστε πολύ κοντά στο Μεγαλύτερο Λιμάνι της Χώρας τον Πειραιά.

– Βιωματική προσέγγιση του θέματος αφού οι μαθητές απολαμβάνουν τη θάλασσα και βιώνουν τα προβλήματά της

– Το θέμα συνδέεται με το μάθημα της Γεωγραφίας

– Η κατανόηση της Αξίας της θάλασσας ευαισθητοποιεί τους μαθητές και τους βοηθά να διαμορφώσουν σωστές στάσεις και συμπεριφορές σχετικά με την διαχείρηση αγαθών και μας προσφέρει και της φροντίδας που πρέπει να έχει η θάλασσα.

Τι κάναμε

Προβάλαμε στο σχολείο μας το ντοκιματέρ του ΖΑΝ ΜΙΣΕΛ ΚΟΥΣΤΩ » Ozeanworld τα Mυστικά του Βυθού».

Επισκεφτήκαμε το Πλανητάριο και παρακολουθήσαμε την παράσταση «το Περιβάλλον και εγώ»

 

Παρακολουθήσαμε στο Κ.Π.Ε. Αργυρούπολης μονοήμερο σεμινάριο με θέμα τη» Θάλασσα»

Στα λουτρα Αλοιμου

 

Είμαστε ενταγμένοι στο Δίκτυο «Θάλασσα»

Η πιο σημαντική εμπειρία της ομάδας:

Η εκδρομή μας στην ΝΔ Μεσσηνία

Επισκεφτήκαμε το Περιβαλλονικό κέντρο το NATURA HALL COSTA NAYARINO.

 

Εκεί παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το περιβάλλον και ξεναγηθήκαμε στο διαδραστικό μουσείο που είναι αφιερωμένο στη Φύση και το Περιβάλλον της Μεσσηνίας.

 

Γνωρίσαμε τη Λιμνοθάλασσα της Γιάλοβας που αποτελεί ένα σημαντικό υγροβιότοπο των Βαλκανίων με πλήθος μεταναστευτικών Πτηνών.

Παραλία Γιάλοβας

Επισκεφτήκαμε το Ινστιτούτο Νέστωρ στην Πύλο και ενημερωθήκαμε για το πείραμα που λαμβάνει χώρα σε κοντινή απόσταση από την Πύλο εκεί που είναι το μεγαλύτερο βάθος της Μεσογείου 4000 m κάτω από τη θάλασσα.

 

Επισκεφτήκαμε το κάστρο των Παραμυθιών στο Αγρίλι – Φιλιατρών και εντυπωσιαστήκαμε με την ομορφιά του.

 

Περπατήσαμε στον Κυπαρισσιακό κόλπο από Γιανιτσοχώρι μέχρι Ελαία γνωρίσαμε τον τόπο αναπαραγωγής της Caretta-caretta.

117_3504

Οι μαθητές αυθόρμητα προέβησαν σε καθαρισμό της ακτής.

Η ομάδα μας, μαζί με τον εξαίρετο συνάδελφο Φυσικό Κο Σπύρο Πετρόπουλο που είχε την ευγενή καλοσύνη να μας ξεναγήσει στα χνάρια της  Caretta-caretta.

Προβλήματα που αντιμετωπίσαμε :

Αδυναμία επισκέψεων και μελέτης του θέματος στο πεδίο κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος.

Η εκδρομή και η επίσκεψη στο ΚΠΕ έγινε στο τέλος της χρονικής χρονιάς.

Ελλειψη οικονομικών πόρων για την πραγματοποίηση διαφόρων δραστηριοτήτων

Ασφυκτικό σχολικό πρόγραμμα μη επιτρέποντας τη τακτική παρακολούθηση των παιδιών στο πρόγραμμα.

Έλλειψη ελεύθερου χρόνου των παιδιών λόγω εξωσχολικών δραστηριοτήτων