ΗΜΕΡΙΔΑ

«ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ»

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008

ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 1ου-2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΗΡΩΩΝ 2, ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ)

 Γ΄ Κύκλος Εισηγήσεων: «πολυπολιτισμικοτητα στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση»

 Εισηγήτρια: Ε. Ιωαννίδου, Φιλόλογος Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Δυτικής Θεσσαλονίκης

Τίτλος Εισήγησης: Η πολιτισμική διαφοροποίηση στο χώρο και το χρόνο: άξονας επικοινωνιακής προσέγγισης των μαθητών της Διαπολιτισμικής ή/και Πολυπολιτισμικής Εκπαίδευσης

Περίληψη Εισήγησης

Η σχολική τάξη και το ωρολόγιο πρόγραμμα αποτελούν τον χώρο των νέων (ανθρωποχώρος) και το χρόνο των προσώπων (χωροχρόνος) αντίστοιχα, τα οποία νοηματοδοτούνται με σαφήνεια, όταν αναδειχθεί το περιεχόμενό τους που είναι το διαφοροποιημένο πολιτισμικά ενδοταξικό περιβάλλον.  Η πολιτισμική ποικιλομορφία των μικτών τάξεων είτε των τμημάτων υποδοχής συνεχώς αποδεικνύεται ως ο κυρίαρχος ρυθμιστής των σχέσεων των μερών που συμμετέχουν στις συστημικές εκπαιδευτικές διαδικασίες. Οι προβληματισμοί και τα οφέλη που προκύπτουν από τη σκόπιμη ανάδειξη της πολιτισμικής διαφοροποίησης των προσώπων που λειτουργούν στην τάξη και πολλοί είναι αλλά και ιδιαίτερα ενδιαφέροντες. Σε κάθε περίπτωση, η αξιοποίηση της διαφορετικότητας ως θετικού παράγοντα στην ενεργοποίηση και διαμόρφωση κλίματος επικοινωνίας μπορεί να αποτελέσει μεθοδολογικό εργαλείο.

Όταν η πολιτισμική διαφοροποίηση της τάξης προσμετράται ως κύρια ρυθμιστική παράμετρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τότε αυτομάτως αναδεικνύεται και η πραγματική φύση των μελών του ενδοσχολικού χωροχρόνου, που είναι η έννοια του προσώπου, δηλαδή το άτομο που διαμορφώνεται εν σχέση και το οποίο μπορεί να ολοκληρωθεί απόλυτα στο συσχετισμό του με αυτούς που έχουν διαφορετική πολιτισμική συγκρότηση.     

  HOME PAGE