ΗΜΕΡΙΔΑ

«ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ»

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008

ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 1ου-2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΗΡΩΩΝ 2, ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ)

 B΄ ΚΥΚΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ: «Παραβατικότητα  στη Β/θμια Εκπ/ση»

Εισηγήτρια: Ε. Τσιαΐρα (Υπεύθυνη Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων, Δ/νσης Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης)

Τίτλος Εισήγησης: «Η Συμβολή του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων

στην αντιμετώπιση της παραβατικότητας του εφήβου»

Περίληψη Εισήγησης

Εφηβεία και παραβατικότητα

 Η πρώιμη εκδήλωση επιθετικής συμπεριφοράς από το παιδί συνδέεται με διάφορα οικογενειακά δυναμικά χαρακτηριστικά. Αυτά αναφέρονται σε αναχρονιστικές και ανεπαρκείς πρακτικές κοινωνικοποίησης, ασαφή όρια στην οικογένεια, ανεπαρκή ή « διπλά» γονεϊκά μηνύματα, ανεπαρκή αυτοέλεγχο από τους ενηλίκους, ασυνεπείς ρόλους και κανόνες συμπεριλαμβανομένων απειλών και επιθέσεων, χρήση ναρκωτικών και αλκοόλ, ιστορικό απωλειών(διαζυγίων, θανάτων) και δυσπιστία στην επικοινωνία σχολείου-οικογένειας.

Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων και παραβατικότητα

Οι ΣΣΝ έχουν θεσμοθετηθεί από το ΥΠΕΠΘ και το Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλήσεων, με στόχο  να εκπαιδεύσουν και να εμψυχώσουν τους γονείς και τους καθηγητές ώστε να συμπαρασταθούν και να στηρίξουν αποτελεσματικά τα παιδιά που παρουσιάζουν ψυχοκοινωνικά προβλήματα, προβλήματα προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον και  μαθησιακές δυσκολίες.

 Αποσκοπούν δε στην εμψύχωση του καθηγητή στο ρόλο του παιδαγωγού, στην ευαισθητοποίηση & συμβουλευτική της οικογένειας, στην ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ σχολείου & οικογένειας ώστε να αναπτύξουν κοινή πορεία, στην ανάπτυξη φιλικού κλίματος στο σχολείο καθώς και στη δημιουργική συνεργασία του σχολείου με την ευρύτερη κοινότητα.

Πως ο Συμβουλευτικός Σταθμός συμβάλλει στην  αντιμετώπιση της παραβατικότητας;

l       Με τη Συμβουλευτική Γονέων

l       Με τη δημιουργία  ομάδων εφήβων

l       Με τη Συμβουλευτική εκπαιδευτικών

l       Με την  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα ψυχικής υγείας και διαπροσωπικών σχέσεων 

 Στη Συμβουλευτική Γονέων παρέχεται ψυχολογική στήριξη στους γονείς σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Σε ατομικό επίπεδο, ο γονέας πληροφορείται για τη δυσκολία ή τις  δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί του και καθοδηγείται κατάλληλα για την επίλυσή της/τους. Σε ομαδικό επίπεδο οι συμμετέχοντες γονείς ανταλλάσσουν τις εμπειρίες τους και βοηθούν ο ένας τον άλλον να νιώσουν επαρκείς στο ρόλο τους ως γονείς. Συνέρχονται κάθε 15 ημέρες και λειτουργούν με  αυστηρό πλαίσιο κανόνων. Η ομάδα είναι ανοικτού τέλους.

 Στη Συμβουλευτική Εκπαιδευτικών μεταδίδονται στον εκπαιδευτικό γνώσεις σχετικές με την ψυχολογία: για την κατάρτιση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, για την εφαρμογή  ειδικών προγραμμάτων επανορθωτικής διδασκαλίας (π.χ. προγράμματα αποκατάστασης-δυσκολιών μάθησης) ή για τη βελτίωση των δεξιοτήτων του (π.χ. για την τροποποίηση της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς κάποιου μαθητή / μαθητών), για την αύξηση της αυτοπεποίθησής του (όταν διαθέτει τις γνώσεις και τις δεξιότητες),για την καθοδήγησή του στο πώς να διαμορφώνει στην τάξη ένα θετικό ψυχολογικό κλίμα, που θα προάγει την ψυχική υγεία όλων των μαθητών, για τη διατήρηση της αντικειμενικότητάς του και την ενδυνάμωση της ουδετερότητάς του.

Σε ομαδικό επίπεδο είναι δυνατόν να λειτουργήσει ομάδα εφήβων, κατόπιν αιτήματος της σχολικής μονάδας, η οποία είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στην αντιμετώπιση των ειδικών θεμάτων που απασχολούν τους εφήβους, όπως  η σχέση τους με τους γονείς τους και τους συνομηλίκους τους, η αυτοεικόνα και η αυτοεκτίμησή τους, ο επαγγελματικός προσανατολισμός

Η υπεύθυνη και τα στελέχη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων συνεργάζονται με τους γονείς και με τον εκπαιδευτικό / τους εκπαιδευτικούς, όπου αυτοί εμπλέκονται.

Για την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται: Ομιλίες, Ημερίδες, Διαλέξεις  σε σχολεία, Συλλόγους γονέων και Κηδεμόνων, Σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς και γονείς, με στόχο την ευαισθητοποίηση της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας σε θέματα ανθρώπινων σχέσεων,  Βιωματικές δράσεις.

  HOME PAGE