ΗΜΕΡΙΔΑ
«ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,
ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ
ΕΚΠ/ΣΗ:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ &
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ»
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 1ου-2ου
ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΠΕΣΟΝΤΩΝ
ΗΡΩΩΝ 2, ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ)
Α΄ Κύκλος Εισηγήσεων: «μαθησιακεσ
δυσκολιεσ στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση»
Η έγκυρη διάγνωσή τους μπορεί να γίνει η βάση ανάπτυξης ενός προσαρμοσμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για τον μαθητή.
Το πρόγραμμα αυτό θα πρέπει να δίνει έμφαση τόσο στις αναγκαίες παιδαγωγικές προσαρμογές που μπορούν να γίνουν για τους συγκεκριμένους μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη όλη την τάξη, όσο και στις διδακτικές προσαρμογές που είναι αποτελεσματικές και ταυτόχρονα εφικτές μέσα στην τάξη.
Το ψυχολογικό κλίμα της τάξης, οι μικρές καθημερινές διαφοροποιήσεις της διδασκαλίας, το παιδαγωγικό στιλ του εκπαιδευτικού, οι τρόποι αξιολόγησης, η οργάνωση και η προσαρμογή των σχολικών υποχρεώσεων, οι σχέσεις με την οικογένεια είναι παράγοντες που μπορούν να προσαρμοστούν και να αποτελέσουν τη βάση της αποτελεσματικής εκπαιδευτικής παρέμβασης για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.