ΗΜΕΡΙΔΑ

«ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ»

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008

ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 1ου-2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΗΡΩΩΝ 2, ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ)

Α΄ Κύκλος Εισηγήσεων: «μαθησιακεσ δυσκολιεσ στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση»

 Εισηγήτρια: Δρ. Σωτηρία Τζιβινίκου (Ειδική Παιδαγωγός, Προϊσταμένη του Β΄ ΚΔΑΥ Θεσσαλονίκης)

 Τίτλος Εισήγησης: Παιδαγωγικές & διδακτικές προσαρμογές για την αντιμε­τώπιση των μαθησια­κών δυσκολιών

 Περίληψη Εισήγησης

 Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών. Με την παρούσα εισήγηση αναλύεται η φύση τους  και τα γνωστικά και μεταγνωστικά χαρακτηριστικά τους κατά την εφηβική ηλικία και η αλληλεπίδρασής τους με τα προβλήματα συμπεριφοράς.

Η έγκυρη διάγνωσή τους μπορεί να γίνει η βάση ανάπτυξης ενός προσαρμοσμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για τον μαθητή.

Το πρόγραμμα αυτό θα πρέπει να δίνει έμφαση τόσο στις αναγκαίες παιδαγωγικές προσαρμογές που μπορούν να γίνουν για τους συγκεκριμένους μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη όλη την τάξη, όσο και στις διδακτικές προσαρμογές που είναι αποτελεσματικές και ταυτόχρονα εφικτές μέσα στην τάξη.

Το ψυχολογικό κλίμα της τάξης, οι μικρές καθημερινές διαφοροποιήσεις της διδασκαλίας, το παιδαγωγικό στιλ του εκπαιδευτικού, οι τρόποι αξιολόγησης, η οργάνωση και η προσαρμογή των σχολικών υποχρεώσεων, οι σχέσεις με την οικογένεια είναι παράγοντες που μπορούν να προσαρμοστούν και να αποτελέσουν τη βάση της αποτελεσματικής εκπαιδευτικής παρέμβασης για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν  μαθησιακές δυσκολίες.

  HOME PAGE