ΗΜΕΡΙΔΑ
«ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,
ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ
ΕΚΠ/ΣΗ:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ &
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ»
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 1ου-2ου
ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΠΕΣΟΝΤΩΝ
ΗΡΩΩΝ 2, ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ)
Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν την πολυπληθέστερη κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και απασχολούν σήμερα σημαντικό αριθμό μαθητών, γονέων αλλά και εκπαιδευτικών. Η διαχείριση των δυσκολιών αυτών -αλλά και των προβλημάτων που απορρέουν από αυτές- χρήζει ειδικής στήριξης, ιδιαίτερα στην περίοδο της εφηβείας, όταν ο έφηβος μαθητής με μαθησιακά προβλήματα, αλλά και κάθε μαθητής «χτίζει» την αυτοεκτίμησή του και τη μελλοντική του εικόνα. Η παρούσα εισήγηση προτείνει τη χρήση καθημερινών απλών τεχνικών διδασκαλίας (παιχνίδι ρόλων, καταιγισμός ιδεών, «αστέρι»-χρήση διαγραμμάτων, εργασία σε ομάδες) ως όπλο για την αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών στο σχολικό πλαίσιο, ως όπλο στο μέλημά μας για ένα σχολείο προσβάσιμο σε όλους.