«ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ »

 ΗΜΕΡΙΔΑ

 ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Λευκοθέα Καρτασίδου

Λέκτορας Ειδικής Αγωγής

Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

 ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ: «Ο αυτοπροσδιορισμός των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες»

 ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ

 Ο αυτοπροσδιορισμός είναι μία έννοια που αντανακλά την πεποίθηση ότι όλοι οι άνθρωποι με και χωρίς ειδικές ανάγκες έχουν το δικαίωμα των προσωπικών επιλογών, της αυτονομίας και της αυτοπραγμάτωσης για τη διασφάλιση μιας καλύτερης ποιότητας ζωής. Πιο συγκεκριμένα, όμως, ο αυτοπροσδιορισμός συμβάλει στην ομαλή μετάβαση στην ενήλικη ζωή, στην καλύτερη ποιότητα ζωής των ατόμων με ειδικές ανάγκες, στην δυνατότητα που δίνεται στα άτομα αυτά να αποκτήσουν έλεγχο της ζωής τους αλλά και στη διευκόλυνσή τους στην κοινωνική ένταξη. Η έννοια του αυτοπροσδιορισμού των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι μια προβληματική που απασχολεί τα τελευταία χρόνια πολλούς ερευνητές τόσο σε επίπεδο εκπαίδευσης όσο και σε επίπεδο συνεκπαίδευσης. Σ’ αυτή την εργασία θα αναλυθούν τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοπροσδιορισμού: η αυτονομία, η αυτορρύθμιση, η αυτοπραγμάτωση και η ψυχολογική ενδυνάμωση. Απώτερος σκοπός της εργασίας είναι να θέσει την προβληματική ως πρόκληση και πρόσκληση για περαιτέρω μελέτη και έρευνα στον ελληνικό χώρο της ειδικής αγωγής.

BACK