Η κατανάλωση δύο ή
και περισσοτέρων αναψυκτικών, που περιέχουν ζάχαρη, σε
εβδομαδιαία βάση, αυξάνει τον κίνδυνο να εμφάνισης καρκίνου στο
πάγκρεας. Όπως ανακοίνωσαν ερευνητές του πανεπιστημίου της
Μινεσότα, ο σπάνιος αλλά θανατηφόρος τύπος καρκίνου δεν είναι το
ίδιο υψηλός για όσους πίνουν χυμό πορτοκάλι αντί για αναψυκτικό.
Η μελέτη έγινε σε δείγμα 60.000 εθελοντών. Διεξήχθη στη
Σιγκαπούρη με επικεφαλής τον Μαρκ Περέιρα.
Η ζάχαρη μπορεί να ευθύνεται για την εμφάνιση αυτού του τύπου
καρκίνου, αλλά όσοι πίνουν αναψυκτικά με ζάχαρη συχνά έχουν και
άλλες ανθυγιεινές συνήθειες, είπε ο Μ. Περέιρα. "Τα υψηλά
επίπεδα ζάχαρης στα αναψυκτικά μπορεί να αυξάνουν τα επίπεδα της
ινσουλίνης στον οργανισμό, γεγονός που πιστεύουμε ότι συμβάλλει
στην ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων στο πάγκρεας" ανέφερε ο
ίδιος. Η ινσουλίνη, η οποία βοηθάει τον οργανισμό να μεταβολίζει
τη ζάχαρη, παράγεται στο πάγκρεας.
Σε
άρθρό του στην επιθεώρηση Cancer Epidemiology, Biomarkers &
Prevention, ο Περέιρα και οι συνεργάτες του αναφέρουν ότι
πραγματοποίησαν την έρευνά τους σε δείγμα 60.524 ανδρών και
γυναικών σε διάστημα 14 ετών. Σε αυτό το διάστημα, 140 από τους
εθελοντές εμφάνισαν καρκίνο στο πάγκρεας. Εκείνοι που έπιναν δύο
ή περισσότερα αναψυκτικά την εβδομάδα διέτρεχαν κατά 87%
περισσότερες πιθανότητες να συγκαταλέγονται σε αυτούς που
εμφάνισαν καρκίνο στο πάγκρεας.
Ο Περέιρα είπε ότι θεωρεί πώς τα ευρήματα αυτά θα αφορούν και
άλλες χώρες. "Η Σιγκαπούρη είναι μία πλούσια χώρα με εξαιρετικό
σύστημα υγείας. Οι αγαπημένες συνήθειες των κατοίκων της είναι
το φαγητό και τα ψώνια, άρα τα ευρήματά μας θα πρέπει να αφορούν
και άλλες δυτικές χώρες" υπγοράμμισε ο ίδιος. Ωστόσο, η Σούζαν
Μέιν του Κέντρου για τον Καρκίνο Yale, στο πανεπιστήμιο Yale,
στο Κονέκτικατ, είναι επιφυλακτική. "Παρότι στη μελέτη
εντοπίστηκε ένας παράγοντας κινδύνου, τα ευρήματά της βασίστηκαν
σε ένα σχετικώς μικρό αριθμό περιπτώσεων και παραμένει ασαφές το
αν πρόκειται για σύμπτωση ή όχι" εξήγησε η Μέιν.
"Η κατανάλωση αναψυκτικών στη Σιγκαπούρη συνδέεται με πολλές
άλλες βλαβερές συνήθειες, όπως το κάπνισμα και η κατανάλωση
κόκκινου κρέατος, τις οποίες δεν μπορούμε με ακρίβεια να
ελέγξουμε".
Άλλες μελέτες έχουν συνδέσει τον καρκίνο στο πάγκρεας με την
κατανάλωση κόκκινου κρέατος, ειδικά αν είναι στα κάρβουνα ή πολύ
ψημένο. Ο καρκίνος στο πάγκρεας είναι ένας από τους πιο φονικούς
καρκίνους με 230.000 κρούσματα παγκοσμίως. Στις ΗΠΑ, 37.680
άνθρωποι διαγιγνώσκονται με καρκίνο στο πάγκρεας κάθε χρόνο και
34.290 από αυτούς πεθαίνουν. Η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρία
αναφέρει ότι το ποσοστό επιβίωσης για τους πάσχοντες από καρκίνο
στο πάγκρεας μέσα σε μια πενταετία είναι περίπου 5%. Ορισμένοι
ερευνητές θεωρούν ότι η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης μπορεί να
πυροδοτήσει ορισμένες μορφές καρκίνου, παρότι οι ενδείξεις είναι
αντιφατικές. Τα καρκινικά κύτταρα χρησιμοποιούν περισσότερη
γλυκόζη από άλλου τύπου κύτταρα.
Μία συσκευασία 355 ml αναψυκτικού με ζάχαρη περιέχει περίπου 130
θερμίδες.
Ασφαλώς οι πωλήσεις των
αντηλιακών και των παγωτών
αυξάνονται κατακόρυφα το
καλοκαίρι. Αλλά τίποτε δεν
μπορεί να συγκριθεί με την
εκτόξευση που γνωρίζουν οι
πωλήσεις αναψυκτικών, χυμών
και άλλων ροφημάτων που
προσφέρουν οι βιομηχανίες με
την ταμπέλα των «υγιεινών».
Τα προϊόντα αυτά όμως δεν
είναι τόσο αθώα.
Έχει υπολογιστεί ότι για
κάθε βαθμό που αυξάνεται η
θερμοκρασία μετά τους 18
Κελσίου, οι πωλήσεις των
αναψυκτικών ανεβαίνουν κατά
4% και κατά 7% από 21
βαθμούς και άνω. Το 1988 οι
Βρετανοί κατανάλωσαν 7.000
εκατομμύρια λίτρα
αναψυκτικών και είκοσι
χρόνια αργότερα έφτασαν τα
14 εκατομμύρια. Φυσικά δεν
είναι οι μόνοι στον δυτικό
κόσμο που πέτυχαν τέτοιες
επιδόσεις, ούτε οι μόνοι που
είδαν το ποσοστό των
υπέρβαρων να
τετραπλασιάζεται το ίδιο
διάστημα. Σύμπτωση; Καθόλου,
σύμφωνα με τις έρευνες. Σε
μία από τις πλέον πρόσφατες,
η οποία πραγματοποιήθηκε
στις ΗΠΑ, συνδέεται για
πρώτη φορά η αύξηση στην
κατανάλωση των αναψυκτικών
με την αύξηση των διαστάσεών
μας. Καταναλώνουμε
αναψυκτικά, αραιωμένους
χυμούς και αρωματικά νερά
μαζί με χρωστικές ουσίες,
συντηρητικά και γλυκαντικές
ουσίες βλάπτοντας την υγεία
μας.
Δεν
τρώμε λιγότερο Ένα
από τα βασικά προβλήματα
είναι πως όταν καταναλώνουμε
θερμίδες σε υγρή μορφή, με
κάποιον τρόπο παρακάμπτουν
τον μηχανισμό κορεσμού του
οργανισμού μας. Με άλλα
λόγια, δεν μας κάνουν να
αισθανόμαστε χορτάτοι κι
επομένως δεν τρώμε λιγότερο.
Προσθέστε σε αυτό το
πρόβλημα το σιρόπι γλυκόζης
φρουκτόζης που υπάρχει σε
πολλά αναψυκτικά, μια
συνθετική γλυκαντική ουσία
αμερικανικής προέλευσης που
μας ανοίγει την όρεξη. Η
ουσία αυτή δεν ενεργοποιεί
την ινσουλίνη όπως συμβαίνει
με τις φυσικές γλυκαντικές
ουσίες, ενώ μειώνει τα
επίπεδα της λεπτίνης. Καθώς
αυτές οι ορμόνες δρουν ως
σήματα στον οργανισμό μας
για να σταματήσουμε να
πίνουμε ή να τρώμε, το
μπλοκάρισμά τους από το
συνθετικό γλυκαντικό
διαταράσσει τον μηχανισμό
του κορεσμού. Το σιρόπι
γλυκόζης φρουκτόζης αυξάνει
επίσης τα επίπεδα μιας άλλης
ορμόνης, της γρελίνης, η
οποία δίνει σήμα στον
εγκέφαλο ότι ο οργανισμός
χρειάζεται τροφή. Τέλος, το
σιρόπι γλυκόζης φρουκτόζης
κάνει τον οργανισμό να
απελευθερώνει λίπος στο
αίμα. Στις ΗΠΑ αποτελεί
πλέον το 12% των θερμίδων
που λαμβάνουν τα παιδιά και
οι έφηβοι.
Η
«ταμπέλα» Πολλοί
ειδικοί στις ΗΠΑ ζητούν να
αυξηθεί ο φόρος στην
κατανάλωση αναψυκτικών. Αλλά
γιατί δεν πίνουμε λιγότερο;
Επειδή η βιομηχανία
βρίσκεται πάντα ένα βήμα πιο
μπροστά από εμάς κολλώντας
στα προϊόντα της την ταμπέλα
«υγιεινά». Το ίδιο συμβαίνει
και με τα λεγόμενα
ενεργειακά ροφήματα. Αλλά
όπως λέει ο Τζέρεμι Κλαρκ
του Συμβουλίου Φυσικής
Ενυδάτωσης, «από τη στιγμή
κατά την οποία οι
περισσότεροι άνθρωποι που
καταναλώνουν αυτά τα
ροφήματα δεν κάνουν
σκληρή
γυμναστική, το μόνο που
καταφέρνουν είναι να
προσλαμβάνουν περισσότερες
θερμίδες». Κάποια άλλα
ροφήματα περιέχουν ουσίες
αμφίβολης αξίας όπως είναι η ταυρίνη, ένα αμινοξύ που
υποτίθεται ότι προσδίδει
ενέργεια, χωρίς όμως να έχει
αποδειχθεί κάτι τέτοιο. Η
βιομηχανία έχει αρχίσει
επίσης να παράγει
«λειτουργικά ροφήματα»,
«εμπλουτισμένα νερά» και
«βοτανικά»- αρωματικά νερά
με την προσθήκη συστατικών
όπως βιταμίνες και τζίνσενγκ.
Αυτά τα συστατικά μπορεί να
φαίνονται αθώα, αλλά
Αμερικανοί ειδικοί
προειδοποιούν ότι εκτός από
το γάλα «κανένα άλλο ρόφημα
δεν ενδείκνυται για τη
διατροφή των παιδιών». Και
αυτό είναι το πιο σημαντικό
απ΄ όλα: παρά το γεγονός ότι
η νέα γενιά ροφημάτων
απευθύνεται σε ενηλίκους,
μια εμπορική πολιτική έχει
αρχίσει να εφαρμόζεται για
τα παιδιά. Η πολιτική αυτή
έχει αρχίσει να αποδίδει:
όσο αυξάνεται η κατανάλωση
ροφημάτων για παιδιά τόσο
μειώνεται η κατανάλωση
γάλακτος.
Αποκάλυψη τώρα (;) για την Coca-Cola Αμερικανικό site υποστηρίζει ότι βρήκε τη συνταγή του δημοφιλέστερου αναψυκτικού, δημοσιευμένη σε εφημερίδα της Ατλάντα το 1979
Εκρηκτικός συνδυασμός Οι δύο άντρες του επόμενου βίντεο έριξαν λίγα mentos σε ένα μπουκάλι που εμπεριείχε coca cola διαίτης. Το αποτέλεσμα του πειράματος, ακολουθεί στο επόμενο βίντεο. http://www.youtube.com/watch?v=P5bxOlBBgQ4&feature=player_embedded
Τα light αναψυκτικά συνδέονται με καρδιαγγειακά επεισόδια Η καθημερινή κατανάλωσή τους αυξάνει τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού κατά 43% Ένα και μόνο κουτάκι αναψυκτικού διαίτης την ημέρα, τον καρδιολόγο φέρνει (πολύ) κοντά! Ερευνητές από το Ιατρική Σχολή Μίλερ στο Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι και το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Κολούμπια ανακάλυψαν ότι τα άτομα που καταναλώνουν έστω και ένα light αναψυκτικό την ημέρα αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο καρδιακού επεισοδίου, αγγειακής νόσου ή εγκεφαλικού σε σύγκριση με εκείνους που αποφεύγουν τα αναψυκτικά.











