ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ με θέμα "Θα πούμε το νερό νεράκι;"

"θα πούμε το νερό νεράκι;" επιστροφή

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ

Η εκπαιδευτική εκδρομή εκπλήρωσε τους σκοπούς (εκπαίδευση σε περιβαλλοντικά θέματα) και τους στόχους της (ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβάλλοντος). Εξαιρετική εμπειρία με μια καταπληκτική-υποδειγματική ομάδα (26 μαθητών) και δύο αξιόλογους συνοδούς καθηγητές, τον κο Φραγκάλα και τον κο Φραγκοδημητρόπουλο

                                                                                                  Η υπεύθυνος του προγράμματος

                                                                                                              Π. Βαβαρούτσου

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ

Οι συμμετέχοντες μαθητές κατά την διάρκεια της επιστροφής έγραψαν στο ημερολόγιο εκδρομής

ΚΟΡΥΦΗ

 

 

 

 

 

 

ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΝΕΡΑΚΙ;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ από τα μέλη της ομάδας μας

Ας  υποθέσουμε ότι το πρόγραμμα ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ που συμμετείχες με τίτλο <<θα πούμε το νερό  νεράκι;>> ήταν μια έκθεση που έγραψες και τώρα βρίσκεσαι στον επίλογο.

Ολοκλήρωσε την έκθεσή σου με μια παράγραφο που να περιέχει το συμπέρασμά σου (συμπεράσματά σου) που προήλθε από σκέψεις σου και συναισθήματα σου που έκανες - ένοιωσες κατά την συμμετοχή σου στο πρόγραμμα και κλείσε με ενέργεια που υιοθέτησες για την εξοικονόμηση νερού στο σπίτι σου ή για την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος.

.ΒΑΒΟΥΓΥΙΟΥ  ΠΕΤΡΟΥΛΑ  2.ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ    ΕΛΕΝΑ   3. ΓΕΩΡΓΑΝΕ ΙΩΑΝΝΑ  4. ΓΙΑΝΝΙΑ  ΜΑΡΙΑ

5.ΔΑΡΒΥΡΗ  ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ 6.ΚΑΚΟΚΕΦΑΛΟΥ .ΜΑΡΙΑ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ 7.ΚΑΡΑΜΑΔΟΥΚΗ-ΡΙΤΣΟΥ     ΝΙΚΟΛΙΝΑ  8.ΚΑΤΡΑΚΗ ΑΡΙΑΔΝΗ  9. ΚΑΤΣΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ  10. ΚΟΚΟΖΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

11.. ΚΟΡΚΑΝΑ ΕΙΡΗΝΗ   12. ΚΟΥΚΟΥΛΟΜΜΑΤΗΣ ΗΛΙΑΣ   13. ΚΡΙΤΣΕΠΗ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

14. ΛΕΒΙΔΙΩΤΗ  ΕΛΕΝΗ    15. ΛΙΟΛΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ    16. ΜΑΖΗΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ  17.ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ  ΓΕΩΡΓΙΑ

18. ΝΙΚΟΛΕΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ  19. ΝΤΕΛΑΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ  20. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΑΚΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

21 . ΠΑΠΠΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ     22. ΠΗΓΑΔΙΩΤΗ  ΚΥΡΙΑΚΗ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ     23. ΡΕΜΠΕΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

24. ΣΚΙΑΔΑ ΙΩΑΝΝΑ-ΕΛΕΝΗ   25. ΦΛΩΡΟΥ ΙΩΑΝΝΑ   26. ΦΟΥΝΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ  27.ΧΟΥΠΗΣ        ΧΑΡΑΛΑΜ-ΣΥΜ

 

Η λειψυδρία και η ξηρασία, που, είναι αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής, θα είναι το νούμερο ένα πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει ο κόσμος στο μέλλον. Οι υδάτινοι πόροι θα μειωθούν δραστικά με αποτέλεσμα απειληθεί η παγκόσμια υγεία, ειρήνη και ασφάλεια, αφού θα δημιουργηθούν εντάσεις μεταξύ των κρατών. Όλα αυτά μου δημιουργούν ανησυχία και αγωνία για το μέλλον του πλανήτη μας. Πρέπει όλοι μαζί να προσπαθήσουμε να ανατρέψουμε τις άσχημες αυτές προβλέψεις των επιστημόνων. Πρέπει να λάβουμε άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, για την ορθολογική χρήση του νερού, για την προστασία του πλανήτη μας. Αν το πιστέψουμε πιστεύω να τα καταφέρουμε. Εγώ άρχισα την μικρή μου συνεισφορά από το σπίτι. Όταν πλένομαι προσπαθώ να καταναλώνω το απαραίτητο νερό και κλείνω την βρύση όταν δεν χρειάζεται. Προτρέπω όλη την οικογένειά μου να κάνει το ίδιο. Δεν είναι θέμα οικονομίας, είναι θέμα ζωής

                                                                                                                               Έλενα Βαμβακάρη

 

   Από  την  συμμετοχή  μου  στο  πρόγραμμα ( ΘΑ  ΠΟΥΜΕ ΤΟ  ΝΕΡΟ  ΝΕΡΑΚΙ ) θα  μου  μείνουν στην  μνήμη  μου  πολλά  πράγματα  που  μάθαμε για το περιβάλλον  αλλά  και  για  το  νερό  που  είναι  ζωή  για  όλο  τον  πλανήτη. Αισθάνομαι   τυχερή  που  ενημερώθηκα  και  εγώ  για  το  πόσο  σημαντικό είναι  το  νερό  για  τον  κόσμο  αλλά  καί  για  όλη  την  ανθρωπότητα.  Έμαθα  να  μην   αφήνω  την  βρύση  να  τρέχει  όταν  βουρτσίζω  τα  δόντια  μου  ή  όταν  κάνω  μπάνιο.!!!
                                                                                                                             Ιωάννα Γεωργανέ

Από το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που συμμετείχα συμπέρανα πως το νερό είναι πολύτιμο και πως δεν πρέπει να το σπαταλούμε γιατί μπορεί κάποια μέρα όντος να πούμε το νερό νεράκι. Πιστεύω πως πρέπει να εξοικονομούμε το νερό γιατί το νερό μπορεί να θεωρείτε ανεξάντλητη πηγή αλλά η αλήθεια είναι πως το νερό εξαντλείτε. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα ένοιωσα μία ευαισθησία διότι μπορεί μια μέρα να μην έχουμε νερό και να ζούμε σε μια άλλη ζωή. Από αυτό το πρόγραμμα έμαθα πως όταν πλένουμε τα πιάτα, κάνουμε μπάνιο, βουρτσίζουμε τα δόντια μας κλπ. να κλείνουμε την βρύση όταν δεν ξεπλένουμε κάτι ή δεν ξεπλενόμαστε. Ελπίζω όλοι όσοι πήραν μέρος σε αυτό το πρόγραμμα να ευαισθητοποιηθούν και να κάνουν ό, τι  περνάει από το χέρι τους για να σπαταλούν λιγότερο νερό.

                                                                                                                                   Μαρία Γιαννιά

 

Το νερό είναι ο πιο σημαντικός φυσικός πόρος για την ανθρώπινη, ζωική, φυτική και ότι άλλου είδους ζωή υπάρχει στον πλανήτη. Το νερό χρησιμοποιείται στην καθημερινή μας ζωή και αν δεν υπήρχε αυτό, η ανθρώπινη ζωή και όχι μόνο, γενικά, δεν θα μπορούσε να εξελιχτεί Έτσι το νερό είναι από τους πιο σημαντικούς πόρους για την επιβίωση παρόλο που πολλοί δεν το σέβονται αυτό. Την σημερινή εποχή υπάρχουν χώρες οι οποίες θα συναντήσουν. Εκεί υπάρχει έλλειψη νερού και είναι κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό διότι πεθαίνουν χιλιάδες άνθρωποι και δημιουργείται πρόβλημα τροφικής αλυσίδας και αναταράξεις στην καθημερινή τους ζωή. Γιαυτό το λόγο όλοι χρειάζεται να προσπαθήσουν να κάνουν εξοικονόμηση, για να υπάρχει και για τις επόμενες γενιές όπως άφησαν και για εμάς οι πρόγονοί μας

                                                                                                                               Σταυρούλα Δαρβύρη

Από τη συμμετοχή μου στο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και την Εκπαιδευτική εκδρομή που πραγματοποίησε  η τάξη μου στα χωρια της ορεινής Αρκαδίας (Δημητσάνα, Στεμνήτσα ) και στη Μεγαλόπολη με κύριο σταθμό το μουσείο υδροκίνησης στη Δημητσάνα κατάλαβα την ιδιαίτερη αξία του νερού στη ζωή του ανθρώπου . Το νερό εκτός από πηγή ζωής είναι σημαντικό , από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα , σε διάφορες ανθρώπινες δραστηριότητες όπως στην καλλιέργεια της γης ,  στην παραγωγή , στην κτηνοτροφία αλλά και στη βιοτεχνία. Για την εξοικονόμηση του χρειάζεται να ληφθούν μέτρα από το ίδιο το άτομο και από την πολιτεία έτσι ώστε να μην πούμε στα επόμενα χρόνια <<το νερό  νεράκι>>. Μέτρα που θα προσπαθήσουμε να τα κάνουμε συνήθειες , όπως να μην σπαταλούμε άσκοπα το νερό στην καθημερινή του χρήση (κλείσιμο βρύσης στο πλύσιμο χεριών , δοντιών και σώματος ) καθώς και χρήση πλυντηρίου ρούχων και πιάτων στο απαραίτητο χρονικό διάστημα για την εξοικονόμηση νερού.

                                                                                                       ΜΑΙΡΗ ΚΑΚΟΚΕΦΑΛΟΥ

 

Το νερό στην Ελλάδα και στους ανθρώπους της δεν φαίνεται και πολύ σημαντικό γιατί δεν κάνουν χιλιόμετρα με τα πόδια να βρουν μια πηγή για να πιούν ένα ποτήρι νερό. Σε πολλές χώρες της Αφρικής περπατούν πολλές ώρες για να βρουν λίγο νερό και να πιούν, μια σταγόνα νερό είναι πολύτιμη γιαυτούς. Στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα που συμμετείχα μάθαμε αρκετά πράγματα για το νερό και ότι πρέπει να το χρησιμοποιούμε σωστά χωρις να το ξοδεύουμε, αν και η χώρα μας προς το παρόν δεν έχει μεγάλο πρόβλημα. Η μαμά μου στο σπίτι όταν πλένει τα πιάτα κλείνει τη βρύση, εγώ όταν βάζω νερό δεν αφήνω τη βρύση πρώτα να τρέχει και όταν με την αδελφή μου ποτίζουμε τα λουλούδια με το λάστιχο, ποτίζουμε πολύ προσεχτικά ,ώστε το νερό να ποτίζει τα λουλούδια και όχι να τρέχει στο δάπεδο άσκοπα

 

                                                                 Νικολίνα Καραμουδούκη-Ρίτσου

          Το συμπέρασμα μου είναι ότι εμείς οι άνθρωποι που ζούμε σε χώρες στις οποίες δεν έχει γίνει ακόμα έντονο το πρόβλημα της λειψυδρίας  πιστεύουμε πως το νερό είναι άφθονο, στην ουσία όμως το νερό είναι λίγο και έτσι δεν πρέπει να το σπαταλάμε γιατί θα έχουμε μεγάλα προβλήματα στο μέλλον.                                

  Νιώθω ενθουσιασμένη κατά την συμμετοχή μου στο πρόγραμμα γιατί έμαθα αρκετές πληροφορίες για το νερό οι οποίες θα μου φανούν χρήσιμες στο μέλλον. Παρακάτω αναφέρω μερικές ενέργειες για την εξοικονόμηση νερού:

1.Για παράδειγµα, χρειάζεται να πλύνουµε το πεζοδρόµιο ή την αυλή µε καθαρό, πόσιµο νερό; Θα αρκούσε ένα καλό σκούπισµα...  Για τον καθαρισμό της αυλής σας χρησιμοποιήστε σκούπα, αντί για τρεχούμενο νερό. Αποφύγετε την εγκατάσταση των διακοσμητικών κατασκευών, όπου χρησιμοποιείται νερό, π.χ. τα σιντριβάνια, εκτός αν το νερό ανακυκλώνεται. Εντοπίστε πιθανές απώλειες λόγω της εξάτμισης και της διεύθυνσης του αέρα.

2.Κλείνοντας τη βρύση όση ώρα σαπουνίζουµε τα χέρια µας ή βουρτσίζουµε τα δόντια µας, εξοικονοµούµε 15 λίτρα νερού το λεπτό.

3.Προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε το ίδιο ποτήρι για το πόσιμο νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Με τον τρόπο αυτό ελαττώνεται ο αριθμός των ποτηριών, που πρέπει να πλυθούν.

4.Μπορούµε να πλένουµε τα φρούτα και τα λαχανικά σε µια λεκάνη µε νερό, αντί να τα πλένουµε µε τρεχούµενο νερό µε τη βρύση συνεχώς ανοιχτή, εξοικονοµώντας το λιγότερο δέκα λίτρα την ηµέρα. Το νερό που µένει στη λεκάνη, µπορεί να χρησιµοποιηθεί για το πότισµα των φυτών ή και για άλλες ανάγκες του σπιτιού, αρκεί να µην έχει σαπουνάδα.

 5.Να μην χρησιμοποιειούμε το τρεχούμενο νερό, για να ξεπαγώσουμε το κρέας ή άλλα παγωμένα τρόφιμα. Ξεπαγώνουμε τα τρόφιμα, σταδιακά, τοποθετώντας τα στη συντήρηση του ψυγείου από το προηγούμενο βράδυ και αφήνοντάς τα στη συνέχεια εκτός ψυγείου για λίγο.

6.Προτιμούμε τα πλυντήρια αυτοκινήτων, τα οποία ανακυκλώνουν το νερό. Εάν πλένουμε οι ίδιοι το αυτοκίνητό μας, επιλέγουμε περιοχές με γρασίδι.

7. Ποτίζουμε με το νερό του ενυδρείου μας τα φυτά. Το νερό αυτό είναι πλούσιο σε άζωτο και φώσφορο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως λίπασμα.

  Μεγάλη σημασία για τον άνθρωπο σήμερα αποτελεί η προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος.

   H αυξανόμενη χρησιμοποίηση σύνθετων χημικών ουσιών από τη βιομηχανία, τη γεωργία και τα νοικοκυριά, παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερους κινδύνους για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία: τα απορρυπαντικά, π.χ., είναι μια μεγάλη αιτία ρύπανσης του υδάτινου οικοσυστήματος. H δημιουργία αφρών στα νερά όπου απορρίπτονται απορρυπαντικά σε μεγάλες ποσότητες περιορίζει την επαφή του νερού με τον αέρα, δυσκολεύει την οξυγόνωση, δυσχεραίνει τη φωτοσύνθεση η οποία είναι απαραίτητη για τη ζωή της ενύδριας χλωρίδας, επιδρά ανασταλτικά στις μεθόδους καθαρισμού των χρησιμοποιημένων υδάτων και αποτελεί έναν αγωγό μετάδοσης βακτηριδίων και ιών.

  Ένας βιομηχανικός τομέας ιδιαίτερα επικίνδυνος για το υδάτινο περιβάλλον είναι εκείνος της παραγωγής διοξειδίου του τιτανίου, χρωματιστής ύλης που χρησιμοποιείται για την κατασκευή χρωμάτων, βερνικιών, πλαστικών υλών, μελανιών, κλπ. Tα απόβλητα των εργοστασίων που παράγουν το διοξείδιο του τιτανίου είναι γνωστά σαν «κόκκινες λάσπες». H αλλοίωση του χρώματος και της διαύγειας του νερού την οποίαν προκαλούν οδηγεί σε μείωση της φωτοσύνθεσης και του φυτοπλαγκτού και, σε βαριές περιπτώσεις, στην εξαφάνιση κάθε ζωής στα νερά των ποταμών και της θάλασσας που τα δέχεται.

   Εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης του πληθυσμού της γης , της μαζικής κατανάλωσης , της κατάχρησης των φυσικών πόρων και της μόλυνσης του νερού η διαθεσιμότητα του πόσιμου νερού δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής και διαρκώς μειώνεται .

  Για αυτό το λόγο , το νερό αποτελεί στρατηγικής σημασίας αγαθό σε όλη την υφήλιο και αιτία για πολλές πολιτικές διενέξεις . Πολλοί έχουν προβλέψει ότι το καθαρό νερό θα γίνει το πετρέλαιο του μέλλοντος καθιστώντας τον Καναδά με τα πλεονάζοντα αποθέματα νερού την πιο πλούσια χώρα του πλανήτη .

  Σύμφωνα με την έρευνα της UNESCO που πραγματοποιήθηκε το 2003 για τα παγκόσμια αποθέματα νερού , στα επόμενα 20 χρόνια η ποσότητα του νερού που αναλογεί στον καθένα προβλέπεται να μειωθεί κατά 30% . 40% από τους ανθρώπους που ζουν στη γη δεν έχουν επαρκές νερό ακόμα και για υποτυπώδη υγιεινή .

   Περισσότεροι από 2,2 εκατομμύρια άνθρωποι πέθαναν το 2000 από ασθένειες που σχετίζονται με την κατανάλωση μολυσμένου νερού ή με ξηρασία . Το 2004 , σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τη φιλανθρωπική οργάνωση WaterAid αναφέρεται ότι στη Βρετανία ένα παιδί πεθαίνει κάθε 15 δευτερόλεπτα από ασθένειες που σχετίζονται με το νερό .

  Το πόσιμο νερό - τώρα πολυτιμότερο από κάθε άλλη φορά στην ιστορία λόγω της εντατικής χρησιμοποίησης του στη γεωργία , στη σύγχρονή βιομηχανία και στην παραγωγή ενέργειας - χρειάζεται καλύτερη διαχείριση και λογική χρήση εάν δεν επιθυμούμε να ζήσουμε τραγικές καταστάσεις στο μέλλον.

                                                                                                                 ΚΑΤΡΑΚΗ   ΑΡΙΑΔΝΗ  

 

Κατά την συμμετοχή μου στο πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης[θα πούμε το νερό νεράκι] που οργάνωνε, η καθηγήτρια Γεωγραφίας και Οικιακής Οικονομίας του σχολείου μας, μπόρεσα να συνειδητοποιήσω, τη σημασία του νερού για ολόκληρο το φυσικό περιβάλλον ,αλλά και για και για ολόκληρη την ανθρωπότητα! Είναι δύσκολο να σας πω με λόγια το τι έζησα. Εκτός το ότι δρώντας σε ομάδες για την υλοποίηση των εργασιών που είχαμε αναλάβει, έμαθα, έμαθα να ακούω τις απόψεις των άλλων, να ανταλλάσω ιδέες ,να λαμβάνω υπόψη τις συμβουλές των υπολοίπων, έμαθα, εκατοντάδες πράγματα γύρω από το νερό όπως ότι η γη είναι ένας πλανήτης υγρός ο οποίος περιέχει 1,4δις. κ.χλμ νερό από το οποίο το μεγαλύτερο μέρος είναι αλμυρό, ύστερα ακολουθεί το γλυκό το οποίο αντιπροσωπεύει το 2,6%του όγκου της και το περισσότερο είναι αποθηκευμένο υπό μορφή πάγου ή κρυμμένο σε υπόγεια στρώματα, στα παγωμένα εδάφη και στα έλη. Αλλά αυτό που μου έκανε εντύπωση και δεν το ήξερα είναι ότι 10 εκατ. άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από δίψα ή επειδή η πρόσβαση σε νερού είναι δύσκολη και πραγματικά στεναχωρήθηκα .Και το κυριότερο, αυτό το πρόγραμμα με έβγαλε από τους γρήγορους και απαιτητικούς ρυθμούς της ζωής και τη ανίατης καθημερινότητας διευρύνοντας τους πνευματικούς μου ορίζοντες και ακονίζοντας έτσι την κρίση και δραστηριοποιώντας την σκέψη μου.

Από το πρόγραμμα αυτό γνώρισα επίσης και τρόπους προστασίας του υδάτινου περιβάλλοντος όπως εγκατάσταση βιολογικού καθαρισμού σε θάλασσες και ακτές και τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης στις έτσι ώστε να σταματήσει η συνήθεια [που να τρέχω τώρα να βρω κάδο ας το αφήσω εδώ, κάποιος θα το μαζέψει]καιτο κυριότερο να εφαρμοστεί η περιβαλλοντική   εκπαίδευση στα σχολεία έτσι, όλοι θα επαναϊεραρχήσουμε τις αξίες μας και θα θέσουμε τη φύση και το γενικό καλό πάνω από το κέρδος και το προσωπικό ενδιαφέρον!!! Επειδή όμως αυτά δεν μπορώ να τα κάνω μόνη μου αρκέστηκα στο να μην ρίχνω το καλοκαίρι σκουπίδια στην ακτή και να τα πετάω σε κάδο ανακύκλωσης.

Πραγματικά αυτά που έζησα και έμαθα θα μου μείνουν αξέχαστα πέρασα τέλεια που θέλω να πιστεύω ότι και του χρόνου θα το επαναλάβουμε τότε με άλλο θέμα πια! ! !

                                                                                                             ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΡΚΑΝΑ

 

 

Κατά την συμμετοχή μου στο πρόγραμμα έμαθα για τις διάφορες χρήσεις του νερού ακόμα και για κάποιες που δεν ήξερα όπως για την παρασκευή του μπαρουτιού οι μηχανές λειτουργούσαν με τη δύναμη του νερού, το ίδιο επίσης και για τη βυρσοδεψία. Ένιωσα θαυμασμό στο Μουσείο υδροκίνησης και έμεινα έκπληκτος βλέποντας τόσες μηχανές να λειτουργούν με τη δύναμη του νερού και πόσο σημαντικό ήταν το νερό για τους ανθρώπους σε παλιότερες εποχές. Επίσης μέσα από τις εργασίες του προγράμματος που αναλάβαμε με τους συμμαθητές μου κατάλαβα πόσο σημαντικό είναι το νερό και για τη ζωή μας σήμερα, συνειδητοποίησα ότι δεν είναι ανεξάντλητο και αποφασίσαμε στην οικογένειά μου να πάρουμε τα παρακάτω μέτρα

1) Το νερό που πλένουμε τα ρούχα (στο χέρι και όχι στο πλυντήριο) να το χρησιμοποιούμε για τον καθαρισμό της τουαλέτας

2) Όταν πλένω τα χέρια μου και τα δόντια μου να κλείνουμε τη βρύση έτσι ώστε να μη χαλάμε άσκοπα το πολύτιμο νερό

3) Το νερό πλύσιματος των φρούτων και των λαχανικών το συγκεντρώνουμε σε λεκάνη και ποτίζουμε τις γλάστρες με τα λουλούδια

4) Όταν πηγαίνω στη παραλία να μην αφήνω καθόλου σκουπίδια αλλά να τα πετάω σε σκουπιδοντενεκέ γιατί παρασύρονται από τα κύματα, ρυπαίνουν τη θάλασσα και πολλά ζώα ψοφούν όπως οι χέλώνες καρέτα-καρέτα που ξεγελιούνται από τις πλαστικές σακούλες πιστεύοντας ότι είναι μέδουσες

                                                                                                                   Ηλίας Κουκουλομμάτης

Αυτή η συμμετοχή μου στο πρόγραμμα με έκανε να καταλάβω πόσο σημαντικό είναι το νερό για τον πλανήτη μας. Δεν πρέπει να σπαταλάμε άσκοπα νερό, γιατί το νερό θα σταματήσει να υπάρχει κάποτε

                                                                                                                          Έλενα Λεβιδιώτη

 

Αυτό το πρόγραμμα ήταν πολύ ευχάριστο και σίγουρα θα ήθελα να ξαναλάβω μέρος σε ένα ανάλογο του. Η εκδρομή ήταν υπέροχη. Προσωπικά είμαι πολύ ευχαριστημένοι από όλο το πρόγραμμα γιατί μας έμαθε πόσο πολύτιμο είναι το νερό και ότι δεν πρέπει να το σπαταλάμε!!!                                                  

                                                                                                                     ΛΙΟΛΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Το συμπέρασμά μου σε όλο αυτό είναι ότι το νερό στη Γή λιγοστεύει και εμείς πρέπει να το προστατεύσουμε για να ζήσουμε. Αν δεν το κάνουμε τότε δεν θα μπορούμε να πλυθούμε και δεν θα μπορούμε να ζήσουμ επειδή δεν θα είχαμε να πιούμε

                                                                                                                     Γιώργος Μάζης

Το πρόγραμμα "Θα πούμε το νερό νεράκι" πιστεύω πως μας δίδαξε πολλά σημαντικά πράγματα για το νερό και την εξοικονώμηση του. Επίσης μου άρεσε επειδή εργαστήκαμε ομαδικά για να βρούμε τις πληροφορίες που μας ανέθεσαν και επειδή κάναμε αυτή την υπέροχη εκδρομή στη Δημητσάνα όπου μάθαμε πόσο πολύτιμο είναι το νερό για τους ανθρώπους. Τώρα πλέον υιοθέτησα τη συνήθεια να κλείνω τη βρύση όταν βουρτσίζω τα δόντια μου

                                                                                                                     Γεωργία Μανωλάκου

Όλοι ξέρουμε πως ο πλέον κύριο θέμα που μας απασχολεί όλους είναι το νερό. Ο καθένας μας μπορεί να βοηθήσει με τους δικούς του τρόπους π.χ μπορούμε όταν βουρτσίζουμε τα δόντια μας να κλείνουμε τη βρύση. Είναι άδικο να σωθεί γιατί μετά η ζωή μας θα είναι πολύ δύσκολη

                                                                                                                    Δήμητρα Ντελαλή

 

Από αυτή τη περιβαλλοντική εκδρομή που κάναμε και είχε σχέση με το νερό συμπαιρένω ότι δεν πρέπει να σπαταλούμε το νερό άσκοπα γιατί όπως φαίνεται τελικά θα πούμε το νερό νεράκι, για αυτό όσο μπορούμε να χρησιμοποιούμε το νερό όσο χρειάζεται

                                                                                                          Πέτρος Παναγιωτακάκος

Το νερό ξέρουμε ότι είναι κάτι πολύ σημαντικό στη ζωή μας και πρέπει να το σώσουμε και όχι να το καταστρέφουμε. Πρέπει πάντα να είμαστε πολύ προσεκτικοί για αυτό. Για παράδειγμα όταν κάνουμε μπάνιο και πλένουμε το κεφάλι ή το σώμα να μην αφήνουμε το νερό να τρέχει ή όταν πλένουμε τα χέρια μας ή τα δόντια μας να μην αφήνουμε και πάλι ανοιχτή τη βρύση. Αν έχουμε φυτέψει δεντάκια δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούμε το νερό της βρύσης αλλά μπορούμε να μαζέψουμε το νερό της βροχής και να τα ποτίσουμε. Αυτά είναι κάποια μέτρα προστασίας για το πολύτιμό μας νερό

                                                                                                                        Σπύρος Παππάς

 

 

Το νερό αποτελεί ένα από τ πολυτιμότερα αγαθά στη ζωή μας, είναι πηγή και σύμβολο ζωής, αλλά η έλλειψη σεβασμού του σημεινού ανθρώπου προς αυτό το θείο δώρο και η αλαζονεία του θα μας κάνουν στο μέλλον, αν δεν προσέξουμε, να πούμε το "νερό νεράκι". Οι ποταμοί του πλανήτη ρυπαίνονται, η συνεχής κατασκευή φραγμάτων και η κλιματολογική μεταβολή μπορούν να γίνουν οι μεγάλες αιτίες καταδικάζοντας μας σε μεγάλη έλλειψη νερού. Μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε με τον τρόπο μας, άλλος πολύ και άλλος λίγο, ώστε να αντιστρέψουμε την κατάσταση. Τι ποιο απλό; "Μην αφήνετε τη βρύση να τρέχει άσκοπα, για να μην πούμε το νερό νεράκι"

                                                                                                                  Κυριακή Πηγαδιώτη

 

Η συμμετοχή μου στο πρόγραμμα με έκανε να καταλάβω τη χρησιμότητα και το πόσο σημαντικό είναι το νερό. Οι περισσότεροι άνθρωποι σπαταλάνε το νερό άσκοπα και πριν λίγο καιρό ανήκα και εγώ σε αυτή την ομάδα. Τώρα όμως συνηδιτοποίησα ότι το νερό δεν θα υπάρχει για πάντα, προσπαθώ να είμαι πιό προσεκτική και να χαλάω όσο νερό χρειάζεται

                                                                                                                    Αγγελική Ρέμπελου

 

Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα σκεφτεί ποτέ πολύ σοβαρά πόσο σημαντικό είναι το νερό για τη ζωή μας. Ναι μεν ήξερα ότι είναι κάτι που πολύ άνθρωποι θεωρούν πολυτέλεια, παρόλα αυτά  δεν αναρωτήθηκα αν υπάρχει περίπτωση να τελειώσει ή ακόμα και τι θα έκανα χωρίς αυτό ή μάλλον τι δεν θα έκανα.

   Μέσα από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα θα πούμε το νερό νεράκι, έμαθα την μεγάλη αξία που έχει το νερό για τον κόσμο. Είναι κάτι που το  χρησιμοποιούμε παντού: για την καθαριότητά μας, το φαγητό μας, στις θρησκευτικές μας τελετές, ακόμα και η ελληνική γλώσσα είναι γεμάτη από εκφράσεις  που σχετίζονται με αυτό το πολύτιμο ‘δώρο’ το νερό. Ακόμα κάποιοι από τους πιο σημαντικούς ποιητές όπως ο Γεώργιος Δροσίνης για παράδειγμα έγραψαν ποιήματα που αναφέρονται στο νερό.

    Έτσι λοιπόν αυτό το πρόγραμμα ήταν κάτι που σίγουρα μου άλλαξε τα συναισθήματά μου και τις σκέψεις μου για το νερό. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα έμαθα ότι το νερό δεν είναι κάτι ανεξάντλητο ,αλλά κάτι που όλοι έχουμε χρέος να προστατέψουμε και να σεβαστούμε.

    Το νερό όμως δεν έχει μόνο ένα πρόσωπο, αλλά πολλά. Είναι η θάλασσα που μας δροσίζει το καυτό καλοκαίρι, τα ποτάμια που μας  βοηθούν να χαλαρώνουν με τη γαλήνη που εκπέμπουν, το νερό που πίνουμε ή ακόμα και το νερό της βροχής που μας δίνει την ευκαιρία να ξεφύγουμε από την καθημερινότητα και να πλατσουρίσουμε σε αυτό σαν μικρά παιδιά.

       Μέσα  λοιπόν από αυτό το πολύ χρήσιμο πρόγραμμα έμαθα ότι  δεν πρέπει να το σπαταλάμε αλλά να νοιαζόμαστε πραγματικά για αυτό. Αυτό θα πει ότι θα πρέπει να σταματήσουμε να το σπαταλάμε και να βοηθήσουμε στην ‘’σωτηρία ‘’ του. Κάτι που έμαθα πως θα πρέπει να κάνω: είναι να είμαι και εγώ ενεργό μέλος σε προγράμματα που σχετίζονται με το καθαρισμό των ακτών και την καθαριότητα της θάλασσας. Είναι κάτι που σίγουρα έχω σκοπό να ακολουθήσω  και να προσπαθήσω να τηρήσω.

    Και είμαι σίγουρη πως αν όλοι μας βοηθήσουμε θα καταφέρουμε όχι  μόνο να καλυτερέψουμε τις ζωές μας, αλλά και να βοηθήσουμε ώστε η ζωή των μελλοντικών ανθρώπων να γίνει καλύτερη!

                                                                           Ελεάννα  Σκιαδά

 

Όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν. Η σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της και μαζί της, το περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα. Κατά τη διάρκεια του κάναμε εργασίες, τις οποίες αργότερα παρουσιάσαμε και έρευνες σχετικά με την εξάντληση των υδάτινων πόρων, το μέγεθος τοι προβλήματος, τις συγκρούσεις ανάμεσα σε λαούς εξαιτίας της έλλειψης πόσιμου νερού και τους τρόπους εξοικονόμησης του. Έτσι αργότερο ήμασταν στη θέση να πραγματοποιήσουμε μία εκπαιδευτική εκδρομή στην οποία αποκτήσαμε πολλές καινούριες γνώσεις. Ύστερα από όσο είχαμε ακούσει, είδαμε από κοντά τους νερόμυλους της Δημητσάνας και εντυπωσιαστήκαμε, παρακολουθήσαμε ενδιαφέροντα βίντεο σχετικά με την επεξεργασία των δερμάτων και του μπαρουτιού όπως γινόταν παλαιότερα και ενημερωθήκαμε για τον τρόπο λειτουργίας τοι εργοστασίου της Δ.Ε.Η λίγο έξω από τη Μεγαλόπολη. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που θα μείνει χαραγμένη για πάντα στη μνήμη μου. Η εκδρομή αυτή με βοήθησε να εμπεδώσω καλύτερα όσα έμαθα μέσο από τις εργασίες και τις πληροφορίες που είχα πάρει από τα σχολικό μαθήματα. Τώρα λοιπόν ξέρω πως πρέπει να δράσω και να συμβάλλω να μην περιμένω πως θα το κάνει κάποιος άλλος και να βοηθήσω στην εξοικονόμηση των υδάτινων πόρων. Φροντίζω, για παράδειγμα, να μΓ μένω με τις ώρες μέσα στο μπάνιο...

                                                                                                                       Ιωάννα Φλώρου

Τελικά ύστερα από τη συμμετοχή μου σε ένα πρόγραμμα για το νερό που έχει τίτλο "θα πούμε το νερό νεράκι;" νιώθω πως ήταν μια ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία. Περάσαμε καλά και μάθαμε όλοι πόσο σημαντικό είναι το νερό για τη ζωή ενός ανθρώπου, επειδή χωρίς νερό δεν υπάρχει ζωή για τον άνθρωπο. Πριν συμμετέχω σε αυτό το πρόγραμμα, δεν είχα καταλάβει πόσο χρήσιμο και αναγκαίο για έναν άνθρωπο είναι το νερό, αλλά μέσα από τις εργασίες των συμμαθητών μου, όμως πείστηκα και κατάλαβα ποια είναι η αξία του τελικά για τη ζωή ενός ανθρώπου και όλων μας τελικά. Μέσα από τη συμμετοχή μου σε αυτό το πρόγραμμα έχω αλλάξει τρόπους στο πως να χρησιμοποιώ το νερό. Δηλαδή παλιά όταν βούρτσιζα τα δόντια μου , είχα ανοικτή τη βρύση, τώρα όμως την κλείνω, Επίσης παλιότερα ενώ έβαζα σαπούνι στο σώμα μου, το νερό έτρεχε, τώρα όμως φροντίζω να κλείνω το νερό. Το σπίτι της γιαγιά μου είναι κοντά στη θάλασσα και όταν πηγαίνει να μαζέψει αλάτι, εγώ πηγαίνω μαζί της αλλά μαζεύω τα σκουπίδια της όμορφης παραλίας και τα ρίχνω στο σκουπιδοντενεκέ

                                                                                                                     Βαγγέλης Φουντάς

 

ΚΟΡΥΦΗ

 

 

 

 

 

 

 

 

ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΝΕΡΑΚΙ;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ - ΔΙΑΔΟΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

 

 20 Λόγοι για τους οποίους πρέπει να γίνεται εξοικονόμηση νερού  10 Τρόποι εξοικονόμησης νερού


20 Λόγοι για τους οποίους πρέπει να γίνεται εξοικονόμηση νερού

Γιατί κάνει καλό στην τσέπη μας

Γιατί δεν θα το στερήσουμε από άλλους που το έχουν ανάγκη.

Γιατί θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες χρήσεις.

Γιατί έτσι μειώνεται το κόστος για νέες επενδύσεις.

Γιατί η συμπεριφορά του δικτύου θα είναι καλύτερη (επαρκείς πιέσεις, βλάβες).

Γιατί βοηθάει στη διατήρηση της ποιότητάς του (υφαλμύρωση από υπεραντλήσεις).

Γιατί βοηθάει στην ανάπτυξη (τουριστική, βιομηχανική, γεωργική).

Γιατί απαιτούνται λιγότερα χρήματα για τη λειτουργία και συντήρηση των εγκαταστάσεων, τόσο της ύδρευσης, όσο και της αποχέτευσης.

Γιατί προστατεύουμε το περιβάλλον.

Γιατί εξοικονομούμε ενέργεια.

Γιατί το νερό δεν είναι αγαθό που θα αυξάνεται ανάλογα με τη ζήτηση.

Γιατί τα αποθέματα νερού καλής ποιότητας δεν είναι ανεξάντλητα.

Γιατί η πόλη μας μεγαλώνει και η ζήτηση αυξάνεται.

Γιατί δεν είναι σίγουρο ότι κάθε χρόνο θα έχουμε βροχοπτώσεις και χιονοπτώσεις.

Γιατί πρέπει να μπορούμε να καλύπτουμε την αυξημένη ζήτηση λόγω τουρισμού.

Γιατί επάρκεια και καθαρό νερό σημαίνει πολιτισμός.

Γιατί η επάρκεια νερού σε μία κοινωνία προάγει την ΕΥΗΜΕΡΙΑ.

Γιατί μειώνεται η ποσότητα λόγω καταστροφής των δασών.

Γιατί μειώνεται η ποσότητα λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη.

Γιατί η μόλυνση του περιβάλλοντος αχρηστεύει μεγάλες ποσότητες γλυκού νερού.



10 Τρόποι εξοικονόμησης νερού
Διορθώνετε αμέσως τις βρύσες που στάζουν, τα καζανάκια που τρέχουν και γενικά όλες τις διαρροές που αντιμετωπίζετε στις υδραυλικές σας εγκαταστάσεις, γιατί προκαλούν τεράστια σπατάλη νερού.

Ποτίζετε τα φυτά και τα λουλούδια του μπαλκονιού σας με  ποτιστήρι, νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα, που η εξάτμιση είναι περιορισμένη και απαιτείται λιγότερη ποσότητα νερού.

Πλένετε το αυτοκίνητό σας με σφουγγάρι και κουβά. Στην πράξη, το πλύσιμο είναι το ίδιο, όπως όταν χρησιμοποιείτε λάστιχο.

Καθαρίζετε τις αυλές, βεράντες, μπαλκόνια, πεζοδρόμια και γενικά όλους τους εξωτερικούς χώρους του σπιτιού σας με σκούπισμα και σφουγγάρισμα, χωρίς να χρησιμοποιείτε λάστιχο, με το οποίο καταναλώνονται μεγαλύτερες ποσότητες νερού από το δίκτυο.

Ρυθμίστε το φλοτέρ στο καζανάκι ώστε να περιοριστεί η ποσότητα νερού που καταναλώνεται.

Μη γεμίζετε τη μπανιέρα σας. Προτιμήστε το ντους. Η εξοικονόμηση του νερού θα είναι μεγάλη και ο λογαριασμός σας πολύ χαμηλότερος.

Μην αφήνετε τη βρύση ανοικτή όταν πλένετε τα πιάτα, όταν βουρτσίζετε τα δόντια σας, όταν ξυρίζεστε, όταν σαπουνίζεστε. Έτσι χάνεται νερό αδικαιολόγητα.

Χρησιμοποιείτε τα πλυντήρια πιάτων και ρούχων όταν είναι γεμάτα και ρυθμίστε τα στο πιο οικονομικό πρόγραμμα.

Προσέχετε τα παιδιά σας και μην τα αφήνετε να σπαταλούν νερό παίζοντας με ανοικτές τις βρύσες του σπιτιού σας.

Αντί να πλένετε και να ετοιμάζετε φρούτα και λαχανικά κάτω από τη βρύση που τρέχει, γεμίστε μία λεκάνη νερό.

 

Πότισε τα φυτά σου κάνοντας οικονομία 

Οι ζέστες έπιασαν για τα καλά και ένα από τα θέματα που σίγουρα θα σε απασχολήσουν το καλοκαίρι είναι τα φυτά σου να έχουν πάντα τη σωστή υγρασία. Όμως, όπως σίγουρα ξέρεις καλά (!) οι καιροί είναι δύσκολοι και το νερό κοστίζει. Άσε που είναι και πολύτιμο και δεν πρέπει να το ξοδεύεις άδικα... Οπότε τι κάνεις; Ακολουθείς τα παρακάτω βήματα, και έχεις έναν υγιή κήπο χωρίς όμως να "αρρωστήσει" το πορτοφόλι σου!

Βήμα πρώτο: Παν μέτρο άριστον. Ναι, τα φυτά χρειάζονται νερό, μην το παρακάνεις όμως. Αν τα πνίξεις, δεν θα κάνεις καλό ούτε σε εκείνα, ούτε στην τσέπη σου, αλλά ούτε και στα συνολικά αποθέματα νερού του πλανήτη! Άνοιξε τα μάτια σου, λοιπόν, και παρατήρησε καλά το χώμα στις γλάστρες, μόλις "γεμίσει" σταμάτα το πότισμα. Δεν έχει νόημα να ξεχειλίσει η γλάστρα.
Το ίδιο -και ακόμη περισσότερο- ισχύει και στο γκαζόν, αφού δεν πρέπει να ρίχνεις περισσότερο νερό από όσο μπορεί το έδαφος να απορροφήσει. Έτσι, είναι καλύτερα να ποτίζεις για περίπου 10 λεπτά τρεις φορές την ημέρα. Τη συγκεκριμένη ώρα, ρύθμισέ την ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες της περιοχής όπου είναι ο κήπος σου.

Βήμα δεύτερο: Σκάψε ένα μικρό χαντάκι γύρω από τα φυτά, έτσι ώστε να μείνει το νερό όσο περισσότερο γίνεται κοντά στις ρίζες. Αυτή η πρακτική βρίσκει μεγαλύτερη εφαρμογή αν τα φυτά σου βρίσκονται σε πλαγιά.

Βήμα τρίτο: Χρησιμοποίησε ειδικούς σωλήνες που ρυθμίζουν τη ροή του νερού. Με τις ιδικές τρυπούλες που έχουν επάνω τους, επιτρέπουν στο νερό να στάζει σιγά σιγά έτσι ώστε να απορροφιέται κανονικά και χωρίς πρόβλημα. Με αυτό τον τρόπο δεν ξοδεύεται άσκοπα το νερό και τα φυτά χρησιμοποιούν ακριβώς όσο χρειάζονται.

Βήμα τέταρτο: Ένα μπουκάλι θα σε σώσει. Πάρε ένα πλαστικό μπουκάλι νερού του 1,5 λίτρου και γέμισέ το νερό. Μετά, γύρισέ το ανάποδα και πίεσε το στόμιό του μέσα στο χώμα. Το μπουκάλι θα ελευθερώσει το νερό αργά, δίνοντας στο φυτό την ποσότητα που χρειάζεται. Αυτό το μυστικό βρίσκει εφαρμογή κυρίως στις γλάστρες και όσο εσύ θα λείπεις.

Βήμα πέμπτο: Αντί να χρησιμοποιείς το λάστιχο, πάρε ένα ποτιστήρι γαι τις γλάστρες σου. Μπορεί να είναι πιο κουραστικό, αλλά σίγουρα είναι πιο οικονομικό, αφού ελέγχεις απόλυτα την ποσότητα που ρίχνεις.

Βήμα έκτο: Τους πολύ ζεστούς μήνες, χρησιμοποίησε ένα μπουκάλι σπρέι για να ψεκάζεις με νερό τα φυτά σου, κυρίως τα πιο μικρά. Δροσίζοντας τα φύλλα τους, θα τους κάνεις πολύ καλό.

Προσοχή: Ό,τι και να κάνεις, θυμήσου ότι απαγορεύεται να ποτίζεις μέρα μεσημέρι. Η καλύτερη ώρα είναι το απόγευμα, όταν ο ήλιος έχει πέσει. Έτσι, το νερό δεν θα εξατμιστεί αμέσως, ούτε δηλαδή και θα πάει χαμένο.

ΚΟΡΥΦΗ 

ü Δημιουργία CD/ROM που διανεμήθηκε σε όλα τα μέλη της ομάδας και στα τοπικά ΜΜΕ

 

ü Αποστολή αποτελεσμάτων με ηλεκτρονικά μηνύματα σε όλα τα σχολεία του Νομού μας

 

ü Η διάδοση έγινε μέσω της ιστοσελίδας που δημιουργήσαμε (έως τις 15/6/2011 η ιστοσελίδα μας δέχθηκε 6.752 μοναδικές επισκέψεις Ελλήνων, 319 Κυπρίων, 117 Αμερικανών,71 Γερμανών,32 Άγγλων,9 Καναδών,8 Ολλανδών  και 55 άλλων από άλλες 23 χώρες)

 

ü  Η διάδοση έγινε και μέσω του φατσοβιβλίου,(η σελίδα μας έχει 160 φίλους οι οποίοι δημοσίευσαν θέματα σχετικά με το νερό,  σχολίασαν ότι αναρτήθηκε, ευχήθηκαν και προσκάλεσαν δικούς τους φίλους)

 

 ΚΟΡΥΦΗ

 

 

 

 

 

 

Û

ΚΕΙΜΕΝΟ

Το πιο κάτω κείμενο που υιοθετήσαμε έγινε με τη συνεργασία του Δικτύου Μεσόγειος SOS, που από τον Μάιο 2005 εκπονεί πιλοτικό «Ολοκληρωμένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα εξοικονόμησης νερού σε σχολεία της Νότιας Ευρώπης», με σκοπό τη συστηματική ενημέρωση των πολιτών

 

ÛΕλέγχουμε τις υδραυλικές εγκαταστάσεις για τυχόν διαρροές. Διαβάζουμε το μετρητή νερού του σπιτιού πριν και μετά μια περίοδο λίγων ωρών, όταν δεν καταναλώνεται νερό. Εάν ο μετρητής δεν έχει την ίδια ένδειξη, υπάρχει διαρροή.

 

Û

Û

Û

Û Ελέγχουμε για τυχόν διαρροή στο καζανάκι. Ρίχνουμε στο καζανάκι λίγο χρώμα ζαχαροπλαστικής. Εάν υπάρχει διαρροή, το χρώμα θα εμφανιστεί μέσα σε 30 λεπτά.

 

ÛΑντικαθιστούμε το καζανάκι με συσκευή διπλής ροής (διατίθεται σε όλα τα καταστήματα υδραυλικού εξοπλισμού). Μια τετραμελής οικογένεια μπορεί να εξοικονομήσει έτσι 28,8 κυβικά μέτρα μηνιαίως.

Û

 

ÛΜονώνουμε τους υδροσωλήνες. Eτσι αποφεύγεται η σπατάλη νερού όσο περιμένουμε να θερμανθεί.

 

Û

Û Αντικαθιστούμε τις στρόφιγγες των πλυντηρίων και τις βρύσες που στάζουν.

 

Û

Û  Αγοράζουμε ηλεκτρικές συσκευές με τη μικρότερη κατανάλωση νερού και ενέργειας.

 

ÛΚάνουμε ντους αντί να γεμίσουμε την μπανιέρα με νερό.

 

Û

Û Βάζουμε πλυντήριο με το μέγιστο δυνατό φορτίο πλύσης.

Û

Û Πλένουμε το αυτοκίνητο μια φορά το μήνα αντί για μια φορά την εβδομάδα.

 

Û

Û Καθαρίζουμε τις βεράντες με σκούπα και σφουγγαρίστρα, όχι με το λάστιχο.

 

Û

Û Eνα σκούπισμα στο πεζοδρόμιο αρκεί, η χρήση του λάστιχου είναι περιττή.

 

Û

Û Ποτίζουμε τα φυτά μας νωρίς το πρωί, όταν η θερμοκρασία και η ταχύτητα του αέρα είναι οι χαμηλότερες ή εγκαθιστούμε αυτόματο πότισμα.

 

ΚΟΡΥΦΗ

 

 

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ © 2008-2009 ΒΟΥΛΑ ΒΑΒΑΡΟΥΤΣΟΥ  

από 8/2/11 .free counters...

.free counters...free counters........

.

Μετρητής 

Επισκεπτών

από 16/1/2009

........ ...