Βιβλίο επισκεπτών

Επισκέπτες

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα10
mod_vvisit_counterΧθες38
mod_vvisit_counterΑυτή την εβδομάδα160
mod_vvisit_counterΠερασμένη εβδομάδα338
mod_vvisit_counterΑυτό το μήνα1379
mod_vvisit_counterΠροηγούμενος μήμας2120
mod_vvisit_counterΣυνολικά273835

Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης

Προσοχή: ανοίγει σε νέο παράθυρο. PDFΕκτύπωσηE-mail

Τελευταία Ενημέρωση (Παρασκευή, 30 Ιανουάριος 2015 12:45) Τρίτη, 19 Ιούνιος 2012 08:25

Μαρδόνιος, Ξέρξης, Παυσανίας, Μύκαλη, Πελοποννησιακός στρατός, ενωμένοι Έλληνες, Πέρσες, περσικό ιππικό, πέρσες τοξότες, ιστορία Δτάξης δημοτικού, μάχες κλασικών χρόνων

 

Ο Ξέρξης, μετά την ήττα στη Σαλαμίνα, αναχώρησε βιαστικά για την πατρίδα του. Δεν εγκατέλειψε όμως το σχέδιο του να υποδουλώσει την Ελλάδα. Για το λόγο αυτό άφησε πίσω το γαμπρό του Μαρδόνιο με αρ­κετές χιλιάδες στρατό. Ο Μαρδόνιος, επειδή ερχόταν ο χειμώνας, έφυ­γε από την Αττική και πήγε στη Θεσσαλία. Εκεί ήταν πιο εύκολο να βρει τροφή για το στρατό και το ιππικό του. Στο διάστημα αυτό ετοίμαζε τα σχέδιά του. Έστειλε μάλιστα αγγελιαφόρους στην Αθήνα και ζήτησε συμμαχία. Οι Αθηναίοι όμως δε δέχτηκαν τις προτάσεις του.

Μόλις άρχιζε το καλοκαίρι (479 π. Χ.), ο Μαρδόνιος ξεκίνησε για την Αθήνα, αλλά και τούτη τη φορά η πόλη ήταν άδεια. Οι κάτοικοί της την εί­χαν εγκαταλείψει αναζητώντας άλλο μέρος με περισσότερη ασφάλεια. Στο μεταξύ, πελοποννησιακός στρατός με αρχηγό τον Παυσανία έφτα­σε στην Αττική.

 

Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μύκαλης,Διαμαντής Χαράλαμπος, εκπαιδευτικά λογισμικά, χρήση ΤΠΕ μέσα στην τάξη, σταυρόλεξα για την ιστορία της Δ τάξης,ασκήσεις on line για την ιστορία της Δτάξης

 

 

 

Ο Μαρδόνιος, μόλις έμαθε τον ερχομό των Πελοποννησίων, κινήθηκε προς τις Πλαταιές, όπου και στρατοπέδευσε.

 

Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μύκαλης,Διαμαντής Χαράλαμπος, εκπαιδευτικά λογισμικά, χρήση ΤΠΕ μέσα στην τάξη, σταυρόλεξα για την ιστορία της Δ τάξης,ασκήσεις on line για την ιστορία της Δτάξης


Αποφάσι­σε να δώσει τη μάχη σε μια περιοχή κοντά στον Ασωπό ποταμό. Διάλεξε ειδικά ένα πεδινό μέρος, για να μπορεί να χρησιμοποιήσει άνετα το ιππι­κό του.

 

Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μύκαλης,Διαμαντής Χαράλαμπος, εκπαιδευτικά λογισμικά, χρήση ΤΠΕ μέσα στην τάξη, σταυρόλεξα για την ιστορία της Δ τάξης,ασκήσεις on line για την ιστορία της Δτάξης

 

Οι Πέρσες επιτέθηκαν πρώτοι με όλες τους τις δυνάμεις. Συνάντη­σαν όμως την αντίσταση των ενωμένων Ελλήνων και αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν.

Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μύκαλης,Διαμαντής Χαράλαμπος, εκπαιδευτικά λογισμικά, χρήση ΤΠΕ μέσα στην τάξη, σταυρόλεξα για την ιστορία της Δ τάξης,ασκήσεις on line για την ιστορία της Δτάξης

 

Ένας Σπαρτιάτης μάλιστα σκότωσε το Μαρδόνιο. Πολλοί για να σωθούν έτρεξαν σ' ένα ξύλινο στρατόπεδο που είχε στηθεί εκεί κοντά. Αλλά κι εκεί δεν ένιωθαν ασφαλείς και αποφάσισαν να πάρουν το δρόμο του γυρισμού, αφήνοντας πίσω τους πολλούς νεκρούς.

 

Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μύκαλης,Διαμαντής Χαράλαμπος, εκπαιδευτικά λογισμικά, χρήση ΤΠΕ μέσα στην τάξη, σταυρόλεξα για την ιστορία της Δ τάξης,ασκήσεις on line για την ιστορία της Δτάξης

 


Μετά τη μάχη οι Έλληνες μοίρασαν μεταξύ τους τα λάφυρα και πρό­σφεραν θυσίες στους θεούς.

Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μύκαλης,Διαμαντής Χαράλαμπος, εκπαιδευτικά λογισμικά, χρήση ΤΠΕ μέσα στην τάξη, σταυρόλεξα για την ιστορία της Δ τάξης,ασκήσεις on line για την ιστορία της Δτάξης

 

 

Την ίδια μέρα, που έγινε η μάχη στις Πλα­ταιές, νικήθηκε και ο περσικός στόλος στη Μυκάλη.

 

Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μύκαλης,Διαμαντής Χαράλαμπος, εκπαιδευτικά λογισμικά, χρήση ΤΠΕ μέσα στην τάξη, σταυρόλεξα για την ιστορία της Δ τάξης,ασκήσεις on line για την ιστορία της Δτάξης

Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μύκαλης,Διαμαντής Χαράλαμπος, εκπαιδευτικά λογισμικά, χρήση ΤΠΕ μέσα στην τάξη, σταυρόλεξα για την ιστορία της Δ τάξης,ασκήσεις on line για την ιστορία της Δτάξης

 

 


Με τις νίκες αυτές πέρασε οριστικά ο περσικός κίνδυνος. Οι ελληνι­κές πόλεις της Μ. Ασίας κέρδισαν την ελευθερία τους. Οι Έλληνες, πε­ρήφανοι για το κατόρθωμά τους, επέστρεψαν στην ειρηνική ζωή, προ­όδευσαν οικονομικά και δημιούργησαν σπουδαία καλλιτεχνικά έργα.

 

Αφού ξαναδιαβάσεις το κεφάλαιο κάνε τις παρακάτω ασκήσεις:

 

 

Σταυρόλεξο.


Κρυπτόλεξο.


Κρυπτόλεξο με ερωτήσεις.