Υπάρχουν αποδείξεις ότι βοηθείται ο μαθητής;

Αυτή η ερώτηση με βασάνιζε πάντοτε. Κατά καιρούς αρκετοί γονείς, μου έλεγαν ότι τα σχέδια μαθήματος και οι ερωτήσεις βοηθούσαν τα παιδιά τους , αλλά εγώ ήθελα πιο χειροπιαστές αποδείξεις για τη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Συνέταξα ένα ερωτηματολόγιο, στο οποίο απάντησαν (ανώνυμα) όλοι οι παρόντες (101) μαθητές – μαθήτριες των τεσσάρων τμημάτων της Α τάξης του Γυμνασίου μας στα οποία διδάσκω. Τα στοιχεία των απαντήσεων τα επεξεργάστηκα με το πρόγραμμα Microsoft Excel, (υπάρχει αναλυτική αναφορά σε ξεχωριστή ενότητα με τίτλο ‘το ερωτηματολόγιο’) και τα συμπεράσματα, είναι πολύ ενθαρρυντικά.

Έδωσα επίσης στα (100 παρόντα) παιδιά, στο τελευταίο μάθημα της χρονιάς 2001 – 2002, ένα κενό έντυπο σχεδίου μαθήματος και, τους ζήτησα να δοκιμάσουν να συντάξουν (ανώνυμα) το σχέδιο του μαθήματος. Τα στοιχεία των προσπαθειών των παιδιών τα επεξεργάστηκα με το πρόγραμμα Microsoft Excel. Και αυτού του εγχειρήματος (υπάρχει αναλυτική αναφορά σε ξεχωριστή ενότητα με τίτλο ‘τα παιδιά συντάσσουν ένα σχέδιο μαθήματος ) τα συμπεράσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά.