Οι παρουσιάσεις έγιναν με το πρόγραμμα MS Power Point.
Οι διαφάνειες, ανάλογα με τον τύπο τους, περιλαμβάνουν:
Μετά την ολοκλήρωση της ύλης του μαθήματος της ημέρας οι διαφάνειες της ενότητας ‘ας ανακεφαλαιώσουμε’ περιέχουν επαναληπτικές ερωτήσεις χωρίς παραπομπές στο βιβλίο, στις οποίες οι μαθητές απαντούν χωρίς να συμβουλεύονται το βιβλίο ή τις σημειώσεις τους.
Η τελευταία διαφάνεια (το σημερινό μάθημα με μια ματιά) δίνει ένα σχέδιο όλου του μαθήματος κι εδώ ολοκληρώνεται το μάθημα.
Το MS Power Point υπάρχει σ΄ όλες τις εκδόσεις του MS Office που είναι ευρύτατα διαδομένο και υπάρχει σ΄ όλα τα εργαστήρια πληροφορικής των Ελληνικών Σχολείων. Είναι λοιπόν ευκολότερη η ανταλλαγή, κοινή χρήση, συνεργασία, αλληλοβοήθεια ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.
Μέχρι τώρα (Πάσχα του 2002), σ’ όσα Γυμνάσια γνωρίζω, έτοιμο λογισμικό για το μάθημα της Γεωγραφίας υπάρχει η ‘Γαία’ αλλά λειτουργεί σ’ ορισμένους μόνο υπολογιστές. Για τη βιολογία υπάρχει η ‘εγκυκλοπαίδεια του ανθρώπινου σώματος’ την οποία σκοπεύω να χρησιμοποιήσω. Η νέα έκδοση του λογισμικού ‘Γαία’ κυκλοφόρησε, δεν ασχολήθηκα όμως αρκετά μ’ αυτή ώστε να μπορώ να τη χρησιμοποιώ αποτελεσματικά. Γενικά έχω τη γνώμη ότι έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μπροστά μας για να δημιουργήσουμε λειτουργικό έτοιμο λογισμικό.
Ο κυριότερος λόγος που προτίμησα τις παρουσιάσεις με το Power Point είναι ότι το εργαστήριο πληροφορικής είναι τις περισσότερες ώρες κατειλημμένο. Οι παρουσιάσεις μπορούν να γίνουν και σε αίθουσα διδασκαλίας με τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Προτιμήθηκε η χρήση του Microsoft Power Point για τους εξής λόγους :
• Η κατασκευή μιας παρουσίασης με το Microsoft Power Point απαιτεί λιγότερο χρόνο
• Το Microsoft Power Point υπάρχει σ’ όλα τα σχολεία είναι απλό στη χρήση του, αρχίζει να διδάσκεται σε πολλούς συναδέλφους και συνεπώς μπορεί ο κάθε συνάδελφος να το χρησιμοποιήσει για να τροποποιήσει μια παρουσίαση σύμφωνα με τις επιδιώξεις του.
• Μια παρουσίαση με το Microsoft Power Point μπορεί να γίνει και σε αίθουσα διδασκαλίας με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Οι διαδραστικές δυνατότητες των προγραμμάτων τύπου Authorware απαιτούν τη χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής το οποίο συνήθως είναι κατειλημμένο.
Μια παρουσίαση με το Microsoft Power Point μπορεί να γίνει και σε αίθουσα διδασκαλίας με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Οι διαδραστικές δυνατότητες του Microsoft Power Point απαιτούν τη χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής το οποίο συνήθως είναι κατειλημμένο.
Μια παρουσίαση με το Microsoft Power Point μπορεί να γίνει και σε αίθουσα διδασκαλίας με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Αντίθετα, αν απαιτείται η σύνδεση με το διαδίκτυο, απαιτεί τη χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής το οποίο συνήθως είναι κατειλημμένο. Επίσης αν τη στιγμή που η παρουσίαση την απαιτεί, δεν είναι δυνατή η πρόσβαση στο διαδίκτυο ή στο συγκεκριμένο τόπο (για διάφορους λόγους, π.χ. είναι υπερφορτωμένος κάποιος server), ίσως να υπάρχει πρόβλημα.
Παλιότερα οι παρουσιάσεις είχαν διαφάνειες με μενού στις οποίες υπήρχαν σύνδεσμοι με τις αντίστοιχες ομάδες διαφανειών. Ήταν δύσκολο να γίνουν αλλαγές ακόμη και από εμένα, λίγες μόνο ημέρες μετά την αρχική σύνταξή τους. Τώρα είναι πιο απλή και κατανοητή η όλη δομή της παρουσίασης και εύκολη η κάθε αλλαγή.
Επέλεξα να ‘στήσω’ τις παρουσιάσεις (και το μάθημα) σε σειρές από ερωταποκρίσεις και όχι σε παρουσίαση του μαθήματος με μονόλογο καθηγητή – διαφανειών για συγκεκριμένους λόγους, μεταξύ των οποίων είναι και οι εξής:
Το συνολικό μέγεθος των παρουσιάσεων είναι
183,7 MB, και δεν
χωρούν στο χώρο που διαθέτει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Ίσως μπορεί να
βρεθεί κάποιος άλλος τρόπος δημοσίευσής τους. Δέχομαι προτάσεις – ιδέες.
Έτσι προέκυψαν τα παρακάτω αρχεία:
Συμπιεσμένα αρχεία με παρουσιάσεις μαθημάτων Βιολογίας Α Γυμνασίου
Συμπιεσμένα αρχεία με παρουσιάσεις μαθημάτων Γεωγραφίας Α Γυμνασίου