Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Περιβαντολογικές Από την Αειφόρο στην Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη. Θεωρία ή πράξη;

Από την Αειφόρο στην Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη. Θεωρία ή πράξη;

Από την Αειφόρο στην Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη. Θεωρία ή πράξη;

ΣΚΟΠΟΣ

Οι σκοποί της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τις έννοιες της Αειφόρου Ανάπτυξης αλλά και του πιο σύγχρονου πλέον όρου της Αξιοβίωτης Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης. Και ενώ ο πρώτος όρος παραπέμπει στην ανταγωνιστικότητα και τις οικονομικές απολαβές, ο δεύτερος λαμβάνει υπόψη την τοπική κοινωνία και τις ιδιαιτερότητές της στο χώρο και το χρόνο αντιμετωπίζοντας το περιβάλλον και τον άνθρωπο σαν μια ολότητα. Επιπλέον, η Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη περιλαμβάνει και την κοινωνική διάσταση (ιδέες, προοπτικές), την οικομονική αλλά και την πολιτιστική (διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς).
  •  Η συνειδητοποίηση των μαθητών της άρρηκτης σχέσης του ανθρώπου με το όλο περιβάλλοντα χώρο με τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στους φυσικούς πόρους και στα οικοσυστήματα αλλά και την άμεση επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην σωματική, ψυχική αλλά και πνευματική υπόσταση του ανθρώπου.
  • Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών για τα προβλήματα που καλούνταν να διαχειριστούν σε κάθε συνάντηση μας, ώστε να δραστηριοποιηθούν και να συμβάλλουν τόσο με την προσωπική αλλά και την συλλογική τους δράση.
  • Η καλλιέργεια των αξιών της υπευθυνότητας, συνέπειας, συλλογικότητας, εθελοντισμού, καθώς και των δεξιοτήτων της οργάνωσης, συντονισμού ενεργειών, έτερο και αυτοαξιολόγηση.
  • Η ανάπτυξη συμπεριφοών που συνάδουν με τις αρχές της αειφορίας, δηλαδή της συνεργασίας, κοινωνικής προσφοράς και της αλληλεγγύης, της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της οικολογικής βιωσιμότητας.

Το σχολικό πρόγραμμα δράσης περιλάμβανε:

  • Ανακύκλωση υλικών και ενημέρωση κατοίκων για μια συνολική δράση κοινωνίας-σχολείου.
  • Καθαρισμός τάξεων, σχολικού αλλά και περιβάλλοντος χώρου, παραλιών, περιποίηση δέντρων της σχολικής αυλής και περιπάτους στη φύση
  • Συμμετοχή στο «Χαμόγελο του Παιδιού»
  • Κατασκευή κομποστοποιητή για τα βιοαποικοδομήσιμα οργανικά υλικά
  • Πραγματοποίηση πειράματος για τον υπολογισμό της επί τις εκατό αποσύνθεσης οργανικής ύλης ανάλογα με το είδος του υλικού στο οποίο είχε τοποθετηθεί  (τούλι, βιοδιασπώμενη σακούλα, μη βιοδιασπώμενη σακούλα)
  • Κατασκευή χαρταετού
  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για τα ζώα
  • Παρασκευή ανακυκλώσιμου χαρτιού
  • Κατασκευή ηλιακής λάμπας
  • Κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά
  • Διάλεξη από ειδικό επιστήμονα για την αξιοβίωτη ολοκληρωμένη ανάπτυξη
  • Εκπαιδευτική εκδρομή στο ηφαιστειογενές νησί της Νισύρου, μελετώντας την γεωθερμία του νησιού.ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ 1

Εορτολόγιο

Ρολόι