Τεχνομάθεια IV - Περιγραφή

Ηλιακό Ρομποτικό Αυτοκατευθυνόμενο ΄Οχημα

     
 

Κεντρική σελίδα
Επάνω
Δαίδαλος
Φωτογραφίες
Applets
Links
Σχόλια

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Τ

 

 ο έργο μας  είναι  ένα  ρομποτικό όχημα με προορισμό  να σκουπίζει αυτόματα, μόνο του ή με τηλεκατεύθυνση,  μεγάλους εξωτερικούς ή και εσωτερικούς χώρους.

 

             Κινούμενο στο χώρο ανιχνεύει τα τυχόν εμπόδια που συναντά στην πορεία του και τα αποφεύγει. Τούτο  εξασφαλίζεται  με τη χρήση 20 αισθητήρων τύπου GP2D12 προσέγγισης IR, οι  οποίοι είναι  τοποθετημένοι σε κατάλληλα σημεία, περιμετρικά στο πλαίσιο του φωτοβολταϊκού πάνελ και στο κάτω μέρος του  πλαισίου του οχήματος, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως  ο έλεγχος της περιοχής εργασίας του και να αποφεύγει: πάσης φύσεως εμπόδια, σκάλες, υψομετρικές  διαβαθμίσεις και ό,τι άλλο είναι δυνατόν να συναντήσει στην πορεία του (Ε).

Ταυτόχρονα εκπέμπει εικόνα και ήχο μέσω της ασύρματης κάμερας που βρίσκεται στο μέσον της εμπρόσθιας όψης του φωτοβολταϊκού (Α).

          Η κίνηση του οχήματος επιτυγχάνεται με τη βοήθεια 2 τροχών, που περιστρέφονται μέσω 2 μοτέρ υαλοκαθαριστήρων αυτοκινήτου (Θ), τα οποία (μοτέρ)  κινούνται αυτόνομα το ένα από το άλλο, ενώ  η κίνηση στις 2  βούρτσες εξασφαλίζεται από ένα τρίτο, μέσω ιμάντα. Ένα ζεύγος οπτικών δίσκων (Λ), σε συνδυασμό με 2 οπτοζεύκτες (Κ), εξασφαλίζουν τον έλεγχο των στροφών των 2 μοτέρ, ώστε το όχημα να κινείται ευθεία. 

  

Κύριο χαρακτηριστικό του έργου είναι ότι λειτουργεί  με ηλιακή ενέργεια, την οποία συλλέγει με τη βοήθεια φωτοβολταϊκού  πάνελ (Β). Αυτή  την μεταβάλλει σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει στην μπαταρία (Μ), υπό τον έλεγχο του κυκλώματος φόρτισης (Η). Ο ενεργειακός ισολογισμός είναι τέτοιος που του επιτρέπει να λειτουργεί ασταμάτητα υπό συνθήκες πλήρους  ηλιοφάνειας, αλλά και επί αρκετές ώρες υπό σκιάν ή σε εσωτερικούς χώρους, χρησιμοποιώντας την μπαταρία του, την οποία θα φορτίσει αυτόματα, όταν και πάλι βρεθεί στον ήλιο.

             Ο έλεγχος του οχήματος είναι υπόθεση του ηλεκτρονικού κυκλώματος(Ν), που βρίσκεται τοποθετημένο ακριβώς κάτω από το φωτοβολταικό πάνελ. Εκεί ο μικροελεγκτής DS89C420 «διαβάζει» τους αισθητήρες, τους οπτικούς δίσκους, «οδηγεί» τα μοτέρ, εκπέμπει και λαμβάνει δεδομένα και παίρνει αποφάσεις.

             Ο Σταθμός βάσης (Ξ), που μπορεί να βρίσκεται σε απόσταση αρκετών εκατοντάδων μέτρων από το όχημα,  αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του χειριστή και του οχήματος. Ο χειριστής μέσω αυτού, έχει πλήρη εικόνα της εργασίας του οχήματος και μπορεί ανά πάσα  στιγμή να  πάρει τον έλεγχό του, να καθορίσει τη φύση της εργασίας του, τον τρόπο τη κίνησής του, να το σταματήσει, να το επανακινήσει ή να το οδηγήσει πίσω στο σταθμό. Υπάρχει δηλ. μια αμφίδρομη ασύρματη επικοινωνία μεταξύ του ρομπότ και του σταθμού βάσης. Η  επικοινωνία αυτή του οχήματος θα μπορεί μελλοντικά να υπάρξει και με άλλα παρόμοια οχήματα.

Αναμφίβολα το ρομποτικό μας όχημα διαθέτει μεγάλη δυναμική, πολλές προοπτικές εξέλιξης και πληθώρα εφαρμογών, μετά βέβαια από κατάλληλο, κατά περίπτωση, προγραμματισμό. Σημαντικό στοιχείο επίσης είναι ότι κινείται και αποδίδει έργο ανέξοδα και χωρίς να  μολύνει το περιβάλλον.

 

 

                              

Τεχνομάθεια IV - " Το έργο "                               Τεχνομάθεια IV - "Φωτογραφίες"

 

 

 

 

 

                                                                          

 

 

     

 Κεντρική σελίδα | Τεχνομάθεια IV | Δαίδαλος | Φωτογραφίες | Applets | Links | Σχόλια

Τελευταία ενημέρωση της τοποθεσίας16/11/06