Η χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία.

Είναι πολλοί οι λόγοι που μας κάνουν να αμφιβάλλουμε συχνά και πολλές φορές δυναμικά για τη χρησιμότητα των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία. Υπάρχουν πολλοί λόγοι και πολλές φορές αρκετά πειστικά επιχειρήματα. Δεν διαθέτουν όλα τα σχολεία τον απαραίτητο εξοπλισμό και δεν έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί την κατάρτιση ώστε να μπορούν να ενσωματώσουν με αποτελεσματικό τρόπο τα νέα μέσα στην εκπαίδευση. Όμως είναι αυτό το πραγματικό πρόβλημα ή το ότι τα νέα μέσα δεν έχουν σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας.

Νέοι μέθοδοι.

  1. Τι ακριβώς εννοούμε για κάθε μάθημα ξεχωριστά;
  2. Ποιος θα είναι ο ρόλος των περιεχομένων, ο ρόλος των συμμετεχόντων (μαθητών και εκπαιδευτικών);
  3. Πώς θα γίνεται η μάθηση και πώς η αξιολόγηση;

Και πολλά άλλα βέβαια ερωτήματα για τα οποία υπάρχουν εν μέρει απαντήσεις, αλλά όχι ένα ολοκληρωμένο κόντσεπτ δράσης. Ξέρουμε αρκετοί, ότι η ιστορία δεν γυρίζει πίσω, αλλά δεν ξέρουμε πώς ακριβώς θα πάμε μπροστά και βέβαια, πόσο μπροστά.

Ένα σημαντικό ζήτημα.
  • Ένα σημαντικό ζήτημα αποτελεί π.χ. το δυναμικό μιας τάξης, που κάνει χρήση νέων τεχνολογιών και έχει την αξίωση να το πράξει εφαρμόζοντας και νέες μεθόδους διδασκαλίας.
  • Οι 25 μαθητές με έναν καθηγητή είναι σαφώς αδιανόητη επιλογή και απαρχαιωμένη, καθώς βασίζεται στην απαρχαιωμένη αντίληψη ότι ο εκπαιδευτικός ρυθμίζει το χρόνο και οργανώνει τον όγκο της ύλης.
  • Εάν όμως χρειάζεται να επιβλέπει συμβουλευτικά τους μαθητές που εργάζονται αυτόνομα σε πολλά επίπεδα, θα πρέπει ο αροθμός των μαθητών να μειωθεί, ώστε να έχουν όλοι τη δυνατότητα να επιβλέπονται.
Νέες μέθοδοι και Νέα μέσα