2. Οι μονάδες εισόδου
Είναι το βασικό μέσο επικοινωνίας με τον υπολογιστή. Μ' αυτό γράφουμε τις εντολές που θα εκτελέσει η ΚΜΕ αλλά και εισάγουμε τα δεδομένα στον Η/Υ. Λειτουργεί ως εξής: Πατώντας ένα πλήκτρο, δημιουργείται αλλαγή στη ροή του ηλεκτρικού ρεύματος στα ηλεκτρονικά κυκλώματα. Ένας ειδικός επεξεργαστής, ανάλογα με το πλήκτρο που πατήθηκε, δημιουργεί ένα μοναδικό αριθμό (ο οποίος μετατρέπεται σε κώδικα ASCII) που αντιστοιχεί σε ένα μόνο χαρακτήρα (ο οποίος αποθηκεύεται στη μνήμη και εμφανίζεται στην οθόνη). Υπάρχουν πληκτρολόγια των 101, 102, 104 και 105 πλήκτρων.
Το ποντίκι μας βοηθάει να επιλέγουμε εύκολα και γρήγορα, στοιχεία που εμφανίζονται στην οθόνη, να σχεδιάζουμε γραφικά κλπ. Το ποντίκι κινείται πάνω σε μια επίπεδη επιφάνεια (τραπέζι ή καλύτερα πάνω στο ειδικό "χαλάκι" που ονομάζεται mouse pad). Στο κάτω μέρος του ποντικιού υπάρχει μία μπίλια που περιστρέφεται καθώς το ποντίκι κινείται. Η περιστροφή της μπίλιας, μέσω κατάλληλων αισθητήρων, δημιουργεί την κίνηση του δείκτη της οθόνης. Στο πάνω μέρος του ποντικιού υπάρχουν 2 ή 3 πλήκτρα.
Ο σαρωτής μας επιτρέπει να εισάγουμε τυπωμένες εικόνες αλλά και κείμενα στον υπολογιστή. (Μπορεί να αναγνωρίσει ακόμη και χειρόγραφους γραφικούς χαρακτήρες). Λειτουργεί ως εξής: Ρίχνει μια δέσμη φωτός πάνω στη σελίδα, μετρά το ανακλώμενο φως και στέλνει ψηφιακά σήματα στον υπολογιστή. Φυσικά, για κάθε εργασία που εκτελεί, απαιτείται το κατάλληλο πρόγραμμα.
Ο αναγνώστης ραβδωτού κώδικα μπορεί να διαβάσει τους ειδικούς ραβδωτούς κώδικες που είναι συνήθως τυπωμένοι πάνω σε διάφορα προϊόντα. Ο ραβδωτός κώδικας περιέχει πληροφορίες όπως η περιγραφή του προϊόντος, η τιμή του κ.ά.
Μπορούμε να επιλέξουμε οτιδήποτε πάνω στην οθόνη, αγγίζοντάς την με το δάχτυλό μας.
Χρησιμοποιείται για παιχνίδια.