Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2016-2017

Μαρούσι,  16/02/2017
Αρ. Πρωτ.: 26586/Ε2

ΘΕΜΑ : Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2016-2017

Εγκύκλιος σε PDF με ΑΔΑ


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄

Μεταθέσεις σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) και σε Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.)

1. Διαδικασία Υποβολής Αιτήσεων Μετάθεσης

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί θα υποβάλλουν τις αιτήσεις μετάθεσης σε δομές ΕΑΕ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Α΄ του Πρώτου Μέρους της παρούσας εγκυκλίου.

2. Γενικές Προϋποθέσεις Ένταξης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης σε κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159), έχουν εκπαιδευτικοί των παρακάτω περιπτώσεων της παρ. 2 του ίδιου άρθρου και νόμου:

Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ανήκουν σε όλους τους προβλεπόμενους από τις ισχύουσες διατάξεις κλάδους γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εξειδίκευση στην ΕΑΕ. Η εξειδίκευση στην ΕΑΕ αποδεικνύεται με:

αα) Διδακτορικό Δίπλωμα στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή

ββ)  Μεταπτυχιακό  τίτλο  σπουδών  ή  στη  Σχολική  Ψυχολογία,  με  βασικές  σπουδές  σε  Α.Ε.Ι.  της ημεδαπής, ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή

γγ) Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής, ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή

δδ) Πτυχίο Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής με τουλάχιστον πενταετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στην ΕΑΕ.

εε) Ειδικά για τον κλάδο ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής, πέραν των ανωτέρω, η εξειδίκευση στην ΕΑΕ αποδεικνύεται επιπροσθέτως με πτυχίο ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα στην «ΕΑΕ» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή»  ή  την  «Ειδική  Φυσική  Αγωγή-Θεραπευτική  Γυμναστική»  ή  την  «Προσαρμοσμένη  Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία».

Σχετικά  με  τη  θεμελίωση  δικαιώματος  υποβολής  αίτησης  μετάθεσης  από  και  προς  την  Ειδική Αγωγή, επισημαίνονται  τα  ακόλουθα:

Α)  Οι  εκπαιδευτικοί  γενικής  και  επαγγελματικής  εκπαίδευσης,  που  πληρούν  μία  από  τις  πέντε  ανωτέρω προϋποθέσεις,  μπορεί  να  μετατίθενται  σε  κενές  οργανικές  θέσεις  ΕΑΕ,  εφόσον  έχουν   συμπληρώσει τριετή διδακτική  υπηρεσία χωρίς να έχουν υπηρετήσει απαραιτήτως την οργανική τους θέση.

Β )  Οι  εκπαιδευτικοί  γενικής  και  επαγγελματικής  εκπαίδευσης  που  μετατίθενται  σε  δομές  ΕΑΕ  μπορούν να  αιτηθούν  μετάθεσης  στην  γενική  και  επαγγελματική  εκπαίδευση  εφόσον  έχουν  συμπληρώσει  διετή διδακτική υπηρεσία σε  δομές Ε ΑΕ και αφού έχουν απαραιτήτως υπηρετήσει την οργανική τους  θέση .

3. Μεταθέσεις σε Σχολικές Μονάδες Κωφών και Τυφλών

Οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εκτός των ως άνω οριζομένων κριτηρίων αα) έως και εε) διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην ελληνική νοηματική γλώσσα και στη γραφή Braille που πιστοποιείται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του 3699/2008 όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 10 του άρθρου 28 του ν.4186/2013, μετατίθενται κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες τυφλών και κωφών (παρ. 3, άρθρο 48 του ν. 4415/2016).

Οι ενδιαφερόμενοι προς μετάθεση εκπαιδευτικοί στις ανωτέρω σχολικές μονάδες οφείλουν να υποβάλλουν αίτηση σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφ. Α΄ του Πρώτου Μέρους.

Σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 7 του Ν. 3699/2008(ΦΕΚ199Α) όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 9 του άρθρου 28 του Ν. 4186/2013 απαραίτητη προϋπόθεση για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών στις ειδικές σχολικές μονάδες κωφών και στις ειδικές σχολικές μονάδες τυφλών, ορίζεται επιπλέον των άλλων κριτηρίων και η πιστοποιημένη γνώση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και της γραφής Braille αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 28 του ν.4186/2013, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4452/2017 (Α? 17), αρμόδιος φορέας πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Ε.Ν.Γ) και της γραφής Braille είναι ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ). Ωστόσο, μέχρι τη συγκρότηση της ανωτέρω επιτροπής, η επάρκεια  γνώσης  της  Ελληνικής  Νοηματικής  Γλώσσας  και  της  γραφής  Braille  θα  πιστοποιείται  με βεβαιώσεις:

Α) για την Ε.Ν.Γ από:

1) την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και

2) το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας Αγωγής Κωφών του Πανεπιστημίου Πατρών

Β) για τη γραφή Braille από:

1) την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών

2) το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών

3) το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με βεβαίωση που θα πιστοποιείται η επιτυχής παρακολούθηση του μαθήματος «Εργαστήριο   γραφής και ανάγνωσης στον κώδικα Braille»

4) από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με κατεύθυνση Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, με τις οποίες πιστοποιείται η επιτυχής παρακολούθηση του μαθήματος «Εργαστήριο Εκμάθησης της Braille».

Επισήμανση: Δεν θα γίνονται δεκτές βεβαιώσεις παρακολούθησης από τις οποίες δεν αποδεικνύεται η πιστοποιημένη γνώση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και της γραφής Braille.

4. Μεταθέσεις σε  Κέντρα  Διαφοροδιάγνωσης,  Διάγνωσης  και  Υποστήριξης  Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.)

Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 48 του Ν. 4415/2016, μόνο εκπαιδευτικοί, οι κλάδοι των οποίων ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 12 του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199/τ.Α΄/02-10-2008) (ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στην ΕΑΕ) και προβλέπονται από τα οικεία οργανογράμματα των ΚΕ.Δ.Δ.Υ.,  και  οι  οποίοι  πληρούν  ένα  από  τα  ανωτέρω  προσόντα  ένταξης  στην  Ειδική  Αγωγή  και Εκπαίδευση, μπορεί να μετατίθενται σε κενές οργανικές θέσεις των ΚΕ.Δ.Δ.Υ.  εφόσον  συμπληρώσουν τριετή   διδακτική   προϋπηρεσία   σε  ΣΜΕΑΕ,  ΤΕ,  προγράμματα  πρώιμης  παρέμβασης,   προγράμματα παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι.

Η θητεία των εκπαιδευτικών στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. με οποιαδήποτε σχέση (οργανική θέση ή απόσπαση), λογίζεται και προσμετράται ως εκπαιδευτική υπηρεσία, σύμφωνα με το άρθρο 12 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199/2-10-2008 τ. Α?).

5. Ειδικές επισημάνσεις

α)  Οι  εκπαιδευτικοί  που  πληρούν  μία  από  τις  προϋποθέσεις  ένταξης  στην Ειδική  Αγωγή  και Εκπαίδευση μετατίθενται και τοποθετούνται σε κενές οργανικές θέσεις των ΣΜΕΑΕ, των ΕΕΕΕΚ, των ΚΕΔΔΥ, των ΤΕ, των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, των προγραμμάτων παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι σύμφωνα με τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση (παρ. 2, άρθρο 48 του ν.4415/2016).

Κατά την προσωρινή ή οριστική τοποθέτηση σε κενές οργανικές θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού των ΣΜΕΑΕ, προηγούνται εκπαιδευτικοί που είναι άτομα με μόνιμη αναπηρία τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%) σε αντίστοιχες σχολικές μονάδες και σε ποσοστό που δεν υπερβαίνει το είκοσι τοις εκατό (20%) των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε αυτές. Η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών από μετάθεση σε κενές οργανικές θέσεις γίνεται σύμφωνα με το σύνολο των μορίων τους και εφόσον αυτοί πληρούν τις προϋποθέσεις ικανότητας όπως αυτές προβλέπονται κατωτέρω και η αναπηρία δεν οφείλεται σε θέματα ψυχικής υγείας (παρ. 3, άρθρο 48 του ν. 4415/2016).

β)    Για  τους  εκπαιδευτικούς  που  αιτούνται  την  ένταξή  τους  σε  ειδική  κατηγορία  μετάθεσης ισχύουν τα αναγραφόμενα στο κεφάλαιο Γ΄, του Τρίτου Μέρους της παρούσας εγκυκλίου.

γ) Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί οφείλουν να αποστείλουν τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και τα δικαιολογητικά που αφορούν στα κριτήρια μοριοδότησης και της ένταξης σε ειδική κατηγορία μετάθεσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφ. Α΄ του Πρώτου Μέρους.

Με τη διαδικασία της παρούσας εγκυκλίου εξετάζονται οι παρακάτω τύποι αιτήσεων:

i. Των ενδιαφερομένων που επιθυμούν μετάθεση από σχολείο Γενικής εκπαίδευσης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

ii. Των ενδιαφερομένων που επιθυμούν μετάθεση από σχολείο Γενικής εκπαίδευσης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. άλλης περιοχής μετάθεσης.

iii.   Των  ενδιαφερομένων  που  επιθυμούν  μετάθεση  από  Σ.Μ.Ε.Α.Ε  ή  ΚΕ.Δ.Δ.Υ.  ή  Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.  μιας περιοχής μετάθεσης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. άλλης περιοχής μετάθεσης.

Επισήμανση:   Οι  ενδιαφερόμενοι  που  επιθυμούν  μετάθεση  από  Σ.Μ.Ε.Α.Ε.  σε  Σ.Μ.Ε.Α.Ε.,  της   ίδιας περιοχής μετάθεσης υποβάλλουν αίτηση  στο οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο εντός των ίδιων προθεσμιών.

δ)  Με την αίτηση συνυποβάλλονται:

αα)  Τα  δικαιολογητικά  που  αποδεικνύουν  ότι  οι αιτούντες έχουν  τα  κατά το  νόμο  προσόντα σύμφωνα με την παρ 2 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016. Σε περίπτωση ξένων τίτλων σπουδών, συνυποβάλλεται υποχρεωτικά η επίσημη μετάφρασή τους (πτυχίου και αναλυτικής βαθμολογίας), καθώς και σχετική ισοτιμία από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.

ββ) Για τους διδακτορικούς τίτλους, θα συνυποβάλλεται περίληψη του περιεχομένου της διδακτορικής διατριβής ενώ για τους μεταπτυχιακούς τίτλους, θα αποστέλλεται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών από το οποίο προκύπτει ότι, τουλάχιστον το 50% του συνόλου των μαθημάτων που παρακολούθησε ο εκπαιδευτικός, είναι μαθήματα Ειδικής Αγωγής με βάση τον τίτλο και το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος καθώς και περίληψη της μεταπτυχιακής διατριβής που εκπονήθηκε.

γγ) Για τη διαπίστωση της πενταετούς διδακτικής προϋπηρεσίας σε δομές ΕΑΕ ενημερώνεται το αρμόδιο τμήμα του ΥΠΠΕΘ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2.3.3 του κεφ. Α΄ του Πρώτου Μέρους. Σημειώνεται ότι, ως ημερομηνία έναρξης του διδακτικού έτους στις μονάδες Ειδικής Αγωγής θεωρείται η 1η   Σεπτεμβρίου, με λήξη την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

Επισήμανση: Ως διδακτική εμπειρία στην Ε.Α.Ε. υπολογίζεται η υπηρεσία των υποψηφίων σε Κ.Δ.Α.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ., σε αυτοτελείς Σ.Μ.Ε.Α.Ε., Ε.Ε.Ε.Κ., σε τμήματα ένταξης, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, σε προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, όπως προβλέπεται από το άρθρο 56 παρ.3γ του ν.3966/2011 ή σε εκπαιδευτικές δομές Ε.Α.Ε. όπως αυτές ορίζονται με τις διατάξεις της περίπτωσης γ) της παραγράφου 4, του άρθρου 6 , του ν.3699/2008, εφόσον η διδακτική υπηρεσία σε αυτές αποδεικνύεται από σχετικά έγγραφα.

Για επιπλέον πληροφορίες και διευκρινήσεις μπορείτε να απευθύνεστε στη Διεύθυνση Διοίκησης

Προσωπικού ΔΕ / Τμήμα Γ΄ (Φιλιππόπουλος Νικ. : 210 344 3292)

 

Χριστινάκης Βασίλης έχει γράψει 313 άρθρα