Καθήκοντα – Σεπτέμβριος 2021

Πέμπτη 30-9-2021
Γλώσσα: Κάνω άσκηση 6 από το Φύλλο Εργασίας. Διαβάζω καλά από το Ανθολόγιο το κείμενο του Αντώνη Σαμαράκη “Σ’ ένα συνοριακό σταθμό”. Βρίσκω στη Γραμματική τα επιρρήματα (σελ. 163) και γράφω 2 φορές στο τετράδιό μου τα χρονικά επιρρήματα. Τη Δευτέρα θα κάνουμε επαναληπτικό.
Μαθηματικά:  Κεφ.7, Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών. Κάνω την άσκηση 2 από το Φύλλο Εργασίας και την άσκηση 2 από τη σελ. 19 (Τετρ. Εργασιών).

Τετάρτη 29-9-2021
Γλώσσα: Διαβάζω από τη Γραμματική, σελ. 168, τις προθέσεις και τις αντιγράφω 3 φορές στο τετράδιο της Γλώσσας. Κάνω την άσκηση 1 του Φύλλου Εργασίας. Ετοιμάζω μία ανακοίνωση που να περιέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που υπάρχουν στο Φύλλο εργασίας. Αύριο θα κάνουμε επαναληπτικές ασκήσεις. Τη Δευτέρα θα κάνουμε επαναληπτικό στην ενότητα 1: χρόνοι των ρημάτων – χρονική αντικατάσταση, προτάσεις που δηλώνουν χρόνο, περίληψη.
Μαθηματικά:  Κεφ.6, Πολλαπλασιασμός φυσικών δεκαδικών αριθμών. Λύνω τα προβλήματα δεκαδικών από το Φύλλο Εργασίας.
Φυσική: Κεφ.4, Πώς μετράμε τη δύναμη. (έως την παρατήρηση της σελ. 175). Κάνω τις ασκήσεις 1 & 2 από τη σελ. 176 στο Τετράδιο Εργασιών.

Τρίτη 28-9-2021
Γλώσσα: “Δυο μέρες στο βουνό”. Διαβάζω από τη Γραμματική, σελ. 210 για τα ομώνυμα, συνώνυμα, παρώνυμα και γράφω στο τετράδιό μου 5 από το κάθε είδος. Βρίσκω τις λέξεις του κρυπτόλεξου που υπάρχει στη σελ. 18 του Τετραδίου Εργασιών. Συνεχίζω την ιστορία (άσκηση 3, σελ. 9-10, Τετρ. Εργασιών)
Μαθηματικά:  Κάνω τους πολλαπλασιασμούς που έγραψα στο τετράδιο (επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού ως προς την αφαίρεση). Κάνω τους πολλαπλασιασμούς που υπάρχουν στην άσκηση 4 του Φύλλου Εργασίας. Λύνω στο τετράδιό μου την άσκηση 2 (σελ. 17, Τετράδιο Εργασιών), εφαρμόζοντας την επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού ως προς την πρόσθεση, όπως το παράδειγμα που έχω γράψει.

Δευτέρα 27-9-2021
Γλώσσα: Συνεχίζω την αφήγηση στην άσκηση 1 (σελ. 7-8) του Τετραδίου Εργασιών και συμπληρώνω τον πίνακα της άσκησης 2 (σελ. 9, Τετρ. Εργασιών)
Μαθηματικά:  Κεφ.6, Πολλαπλασιασμός φυσικών δεκαδικών αριθμών. Διαβάζω από το Φύλλο Εργασίας που κόλλησα στο τετράδιό μου για τις ιδιότητες του Πολλαπλασιασμού (ή από τη σελ. 20 του βιβλίου). Κάνω τις ασκήσεις 1, 2 & 3 από το Φύλλο Εργασίας.
Ιστορία: Κεφ. 2, Από τις γεωγραφικές ανακαλύψεις στον Διαφωτισμό (τις τρεις πρώτες παραγράφους). Διαβάζω το μάθημα με τη βοήθεια του σχεδιαγράμματος, ώστε να μπορώ να απαντώ στις ερωτήσεις 1 έως 8.
Φυσική: Κεφ. 3, Δυνάμεις με επαφή – Δυνάμεις από απόσταση. Προσπαθώ να συμπληρώσω τις παρατηρήσεις των σελ. 171 – 172 (τις έχουμε ξαναπεί και στην Ε΄ τάξη).

Παρασκευή 24-9-2021
Εκδηλώσεις για την 8η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Πέμπτη 23-9-2021
Γλώσσα: Κάνω τις επαναληπτικές ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας (για τη Δευτέρα).
Μαθηματικά:  Κεφ.5, Πρόσθεση και αφαίρεση και δεκαδικών αριθμών. Κάνω τις ασκήσεις 1 & 2 και το πρόβλημα 1 & 2 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 15-16 (για αύριο)

Τετάρτη 22-9-2021
Γλώσσα: Με τη βοήθεια των προτάσεων που υπάρχουν στην άσκηση 7 – σελ. 11 του Τετραδίου Εργασιών, φτιάχνω τη δική μου αφήγηση: Μια περιπέτεια στον βυθό της θάλασσας. Κάνω την άσκηση 9 από τη σελ. 15 του Τετρ. Εργασιών: υπογραμμίζω μόνο τον σωστό τύπο, χωρίς να ξαναγράψω τα ρήματα και μαθαίνω πώς γράφονται.
Μαθηματικά:  Κεφ.5Πρόσθεση και αφαίρεση και δεκαδικών αριθμών. Κάνω τις ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας.
Φυσική: Κεφ.2, Οι δυνάμεις. Κάνω την άσκηση 2 από τη σελ. 168 στο Τετράδιο Εργασιών. Κεφ. 3, Δυνάμεις με επαφή – Δυνάμεις από απόσταση. Κάνω την άσκηση 173 από τη σελ. 168 στο Τετράδιο Εργασιών.

Τρίτη 21-9-2021
Γλώσσα: Με τη βοήθεια των παραγράφων που χωρίσαμε το κείμενο, κάνω την περίληψή του σε 10-12 σειρές. Κάνω την άσκηση 3 από τη σελίδα 15 του βιβλίου (βάζω τα κείμενα στον Ενεστώτα) και την άσκηση 4 από τη σελ. 11 του Τετραδίου Εργασιών (βάζω τα ρήματα σε παρελθοντικούς χρόνους).
Μαθηματικά:  Διαβάζω από το Φύλλο εργασίας για την Αντιμεταθετική και Προσεταιριστική ιδιότητα της Πρόσθεσης. Κάνω επίσης τις  επαναληπτικές ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας.
Φυσική: Κεφ.2 Οι δυνάμεις (έως τη σελ. 166) Διαβάζω ξανά τις παρατηρήσεις που σημείωσα στο Τετράδιο Εργασιών.

Δευτέρα 20-9-2021
Γλώσσα: Διαβάζω καλά το κείμενο του βιβλίου “ταξιδεύοντας με ελέφαντα” (σελ. 11-13). Αφηγούμαι τη δική μου ιστορία, συμπληρώνοντας το Φύλλο Εργασίας.
Μαθηματικά: Κεφ.4, Σύγκριση φυσικών ή δεκαδικών αριθμών. Διαβάζω από το Φύλλο εργασίας πώς συγκρίνω τους αριθμούς και συμπληρώνω τις ασκήσεις. Κάνω επίσης τις ασκήσεις 1 & 2 και το πρόβλημα 1 από το Τετράδιο Εργασιών (σελ. 13).
Ιστορία: Κεφ.1, Η αναγέννηση & η θρησκευτική μεταρρύθμιση. Διαβάζω το κείμενο του μαθήματος με τη βοήθεια του σχεδιαγράμματος. Έπειτα απαντώ γραπτά στο τετράδιό μου στην ερώτηση 11 και συμπληρώνω τις εργασίες του Φύλλου Εργασίας.

Παρασκευή 17-9-2021
Γλώσσα: Δίνω έναν δικό μου τίτλο στην 2η παράγραφο του κειμένου “Τα ψάθινα καπέλα”. Γράφω στο τετράδιό μου πέντε χρονικές προτάσεις. Ορθογραφία τις λέξεις της άσκησης 5 και τις λέξεις του λεξιλογίου που σημείωσα. Γραπτή έκφραση (στο Φύλλο Εργασίας) : Γράφω έναν γράμμα σε κάποιον συγγενή μου και περιγράφω το ποδήλατο που θέλω να μου αγοράσει.
Μαθηματικά: Κεφ.3, Μετατροπή δεκαδικών σε κλάσματα και αντίστροφα. Κάνω τις ασκήσεις 1,2,3 και το πρόβλημα 1 από τη σελ. 11 του Τετρ. Εργασιών
Φυσική: Εισαγωγή στην ενότητα “Μηχανική”

Πέμπτη 16-9-2021
Γλώσσα: Διαβάζω το κείμενο στη σελ. 8 “Τα ψάθινα καπέλα” και συμπληρώνω τις ερωτήσεις της άσκησης 1 του βιβλίου. Βρίσκω πώς γράφονται σωστά οι λέξεις της άσκησης 5 (σελ. 10) που υπογράμμισα και τις μαθαίνω ορθογραφία. Κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: Κεφ.2, Δεκαδικοί αριθμοί. Κάνω τις υπόλοιπες ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Ιστορία: Κεφ.1, Η Αναγέννηση και η Θρησκευτική Μεταρρύθμιση (δεν ολοκληρώθηκε)
Πρόγραμμα Παρασκευής: Εικαστικά, Υπολογιστές, Γλώσσα, Γυμναστική, Μαθηματικά, Φυσική

Τετάρτη 15-9-2021
Γλώσσα: “Ο θαλασσοπόρος”, Γλώσσα-σελ. 7. Γράφω με δικά μου λόγια το νόημα του ποιήματος. Σχηματίζω 5 σύνθετες λέξεις με τη λέξη “θάλασσα” και 5 σύνθετες χρησιμοποιώντας τη λέξη “πολύ”.
Διαβάζω από το Φύλλο ΕΡγασίας: Πώς εκφράζεται ο χρόνος στο λόγο.
Μαθηματικά: Κεφ.1, Φυσικοί αριθμοί. Κάνω τις ασκήσεις 1,2,3 και το πρόβλημα 1 από το Τετράδιο Εργασιών (σελ. 7-8)
Ιστορία: Εισαγωγή.
Πρόγραμμα για αύριο: Γλώσσα (2 ώρες), Μαθηματικά, Ιστορία, Γαλλικά – Γερμανικά (2 ώρες)

Τρίτη 14-9-2021
Για αύριο: Γλώσσα, Μαθηματικά, Αγγλικά.
Διαβάζω και να μαθαίνω τα μέρη του λόγου. (σελ. 58). Έπειτα κάνω γραμματική αναγνώριση των λέξεων από τους τέσσερις πρώτους στίχους του ποιήματος «Ο θαλασσοπόρος», Γλώσσα-σελ. 7.

Δευτέρα 13-9-2021
Αγιασμός