Καθήκοντα – Μάρτιος 2021

Τετάρτη 31-3-2021
Γλώσσα: Κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: Κεφ. 31, Η έννοια του ποσοστού. Κάνω τις ασκήσεις 1, 2 & 3 από τη σελ. 19 του Τετρ. Εργασιών και το 2ο πρόβλημα (σελ. 20)

Τρίτη 30-3-2021
Γλώσσα: “Αναφορικές προτάσεις”. Βρίσκω και υπογραμμίζω τις αναφορικές προτάσεις της άσκησης 5 στη σελ. 17 του βιβλίου και κάνω τις ασκήσεις 1 έως 4 του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: Κεφ. 31, Η έννοια του ποσοστού. Διαβάζω για το ποσοστό και κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.

Δευτέρα 29-3-2021
Γλώσσα: Διαβάζω για τις αναφορικές προτάσεις από τη σελ. 16 του βιβλίου. Κάνω την άσκηση 2 (σελ. 28, Τετράδιο Εργασιών) και την άσκηση 9 (σελ. 33-34, Τετράδιο Εργασιών)
Μαθηματικά: Λύνω τα προβλήματα και κάνω τις διαιρέσεις του Φύλλου Εργασίας

Παρασκευή 26-3-2021
Μαθηματικά: Κεφ.30, Η διαίρεση στους δεκαδικούς αριθμούς – 5η περίπτωση: Διαίρεση δεκαδικού αριθμού με δεκαδικό. Διαβάζω τη θεωρία και κάνω τις διαιρέσεις  του Φύλλου Εργασίας. Κάνω τις ασκήσεις 2 & 3 από τη σελ. 17 του Τετραδίου Εργασιών.
Ιστορία: Έγινε επανάληψη ενότητας.
Φυσική: Ηλεκτρισμός – επανάληψη στην ενότητα. Διαβάζω από το πράσινο βιβλίο, σελ. 71 το “Γλωσσάρι” και “με μια ματιά”.

Τετάρτη 24-3-2021
Αφιέρωμα στην 25η Μαρτίου

Τρίτη 23-3-2021
Γλώσσα: Ενότητα 12 – 25η Μαρτίου. Για αύριο: διαβάζω μία φορά το κείμενο “Ο μικρός μπουρλοτιέρης”  από το Ανθολόγιο, σελ. 198. Για τη Δευτέρα: γραπτή έκφραση – κάνω την περιγραφή ενός προσώπου που θα επιλέξω. Δεν ξεχνώ να γράψω το όνομα, την ηλικία, το επάγγελμά του, πώς γνωριστήκαμε, ποια είναι η σχέση μου μαζί του, πώς είναι εξωτερικά (εμφάνιση και ρούχα που φοράει συνήθως), πώς είναι ο χαρακτήρας, η συμπεριφορά και οι συνήθειές του, κάποιο περιστατικό που μας συνδέει, πώς περνάμε και τι κάνουμε μαζί και σκέψεις και συναισθήματα για το πρόσωπο αυτό.
Μαθηματικά: Κεφ.30, Η διαίρεση στους δεκαδικούς αριθμούς – 4 περίπτωση: Διαίρεση δεκαδικού με φυσικό αριθμό, όπου ο διαιρέτης δεν χωράει στον διαιρετέο. Λύνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας και τα προβλήματα 1 & 2 από τη σελ. 18 του Τετραδίου Εργασιών.

Δευτέρα 22-3-2021
Γλώσσα: “Κατασκευές των ανθρώπων” (απρόσωπα ρήματα, μεταβατικά ρήματα, υποκείμενο-κατηγορούμενο). Κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Ενότητα 12 – 25η Μαρτίου: Διαβάζω το κείμενο “Ο γέρος του Μοριά” στις σελ. 90-91 και το χωρίζω σε παραγράφους.
Μαθηματικά: Κεφ.30, Η διαίρεση στους δεκαδικούς αριθμούς – 3 περίπτωση: Διαίρεση δεκαδικού με φυσικό αριθμό. Λύνω τις διαιρέσεις του Φύλλου Εργασίας.

Παρασκευή 19-3-2021
Μαθηματικά: Κεφ.30, Η διαίρεση στους δεκαδικούς αριθμούς – 2 περίπτωση: Διαίρεση φυσικών αριθμών που ο διαιρέτης δεν χωράει στον διαιρετέο. Κάνω τις διαιρέσεις και λύνω τα προβλήματα του Φύλλου Εργασίας.
Ιστορία: Επαναληπτικές ερωτήσεις για την ενότητα Ε. Στο επόμενο μάθημα θα κάνουμε επανάληψη της ενότητας με προφορικές ερωτήσεις.
Φυσική: ΦΕ9, Ηλεκτρικό ρεύμα – Μια επικίνδυνη υπόθεση. Κάνω τις εργασίες 1, 2 & 3 της σελ. 125. Στο επόμενο μάθημα θα κάνουμε επανάληψη της ενότητας από το πράσινο βιβλίο.

Πέμπτη 18-3-2021
Γλώσσα: Κάνω την άσκηση 6 από τη σελ. 31 και την άσκηση 8 από τη σελ. 33 του Τετραδίου Εργασιών. Τη Δευτέρα θα κάνουμε την επετειακή ενότητα της 25ης Μαρτίου από το προηγούμενο τεύχος.
Ιστορία: Κεφ. 27, Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων. Διαβάζω το μάθημα με τη βοήθεια του σχεδιαγράμματος και απαντώ γραπτά στο τετράδιό μου στις ερωτήσεις 1 & 2 της σελ. 81 του βιβλίου.
Φυσική: ΦΕ8, Σύνδεση σε σειρά και παράλληλη σύνδεση. Διαβάζω και μαθαίνω τα συμπεράσματα του μαθήματος. Μαθαίνω τη διαφορά ενός κυκλώματος με σύνδεση σε σειρά και σε παράλληλη σύνδεση.

Τετάρτη 17-3-2021
Γλώσσα: Ενότητα 13 – Κατασκευές της φύσης. Διαβάζω για την παθητική σύνταξη και κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: Κεφ.30, Η διαίρεση στους δεκαδικούς αριθμούς – 1 περίπτωση: Διαίρεση φυσικών αριθμών η οποία αφήνει υπόλοιπο. Κάνω τις διαιρέσεις και λύνω τα προβλήματα του Φύλλου Εργασίας.

Τρίτη 16-3-2021
Γλώσσα: Ενότητα 13 – Κατασκευές της φύσης.
Συμπληρώνω με τα ρήματα του κειμένου την άσκηση 3 (σελ. 10 του βιβλίου).
Διαβάζω για την ενεργητική και παθητική σύνταξη από τη σελ. 11 του βιβλίου.
Αντιγράφω με στυλό την πρώτη παράγραφο του μαθήματος (σελ. 8)
Μαθηματικά: Κεφ.30, Η διαίρεση στους δεκαδικούς αριθμούς – 1 περίπτωση: Διαίρεση φυσικών αριθμών η οποία αφήνει υπόλοιπο. Τις περιπτώσεις διαιρέσεων θα τις δούμε αναλυτικά μία – μία.
Διαβάζω για τη σύντομη διαίρεση με το 10,100,1000 από το Φύλλο Εργασίας.
Ξαναδιαβάζω πώς γίνεται η διαίρεση της 1ης περίπτωσης και κάνω κάθετα τις διαιρέσεις του Φύλλου Εργασίας και τις επαληθεύσεις τους. (Οι διαιρέσεις του Φύλλου Εργασίας είναι: 57:8, 36:8, 205:10, 768:15, 150:4, 50:16, 27:15, 81:4).

Δευτέρα 15-3-2021
Καθαρή Δευτέρα

Παρασκευή 13-3-2021
Μαθηματικά: Κεφ.30, Η διαίρεση στους δεκαδικούς αριθμούς. Διαβάζω από το Φύλλο εργασίας τις περιπτώσεις διαίρεσης που θα συναντήσω. Κάνω την άσκηση 1 από τη σελ. 17 του Τετραδίου Εργασιών.
Ξαναθυμάμαι τη διαίρεση φυσικών: Κάνω τις παρακάτω διαιρέσεις κάθετα, όπως έχω μάθει ως τώρα(χωρίς να τις συνεχίσω με δεκαδικό ψηφίο): 39:4, 76:9, 26:8, 192:15, 308:25
Ιστορία: Κεφ.26, Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κλασικών. Διαβάζω το μάθημα με τη βοήθεια του σχεδιαγράμματος και απαντώ στις ερωτήσεις.
Φυσική: ΦΕ7, Ο διακόπτης. Μαθαίνω το συμπέρασμα της σελ. 117.

Πέμπτη 11-3-2021
Γλώσσα: Κάναμε επανάληψη στην ενότητα. Στο επόμενο μάθημα θα ξεκινήσουμε την ενότητα 13. Διαβάζω το μάθημα “Κατασκευές της φύσης”, σελ. 8, γ΄ τεύχος της Γλώσσας.
Ιστορία: Κεφ. 26, Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κλασσικών. Έχουμε μόνο την άσκηση 2 (σελ. 35, Τετράδιο Εργασιών)
Φυσική: ΦΕ7, Ο διακόπτης. (ως τη σελ. 115)

Τετάρτη 10-3-2021
Γλώσσα: Κάνω τις επαναληπτικές ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: Επανάληψη στον πολλαπλασιασμό. κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.

Τρίτη 9-3-2021
Γλώσσα: 1.Γραπτή έκφραση: Θυμάμαι όσα είπαμε στο μάθημα και γράφω στο τετράδιό μου μία έκθεση με θέμα “Ένα παιχνίδι που μου χάρισαν” ή “Το αγαπημένο μου επιτραπέζιο παιχνίδι”.
2. Αντιγραφή και ορθογραφία τις λέξεις του λεξιλογίου:
παιχνίδια, παίζω, παιδιά, συμπαίκτες, πεζός, πεζοδρόμιο, κυνηγώ, κυνηγός, λαχνίσματα, διάλειμμα, μαντεύω, βασιλιάς, κύκλος, γραμμή, χωρίζομαι, παραδοσιακά, επιτραπέζια, ηλεκτρονικά, απαγορεύεται, επιτρέπεται, κανόνες, ταχύτητα, χτύπημα, προετοιμασία
Μαθηματικά: Κεφ. 29, Ο πολλαπλασιασμός στους δεκαδικούς αριθμούς. Τετράδιο Εργασιών: Κάνω τις ασκήσεις 2 & 3 (σελ. 15) και τα προβλήματα 1 & 2 (σελ. 16)

Δευτέρα 8-3-2021
Γλώσσα: Κάνω την περίληψη του κειμένου “Πνευματικά παιχνίδια (σελ. 82-83 του βιβλίου) σε 10-12 σειρές.
Από το Φύλλο Εργασίας που πήρα την Τετάρτη, χωρίζω το κείμενο της άσκησης 5 σε παραγράφους και κάνω την περίληψή του σε 10-12 σειρές.
Κλίνω στο τετράδιό μου τα επίθετα “επείγων” και “επιτυχών” και στα τρία γένη, όπως το παράδειγμα του βιβλίου στη σελ. 86.
Μαθηματικά: Κεφ. 29, Ο πολλαπλασιασμός στους δεκαδικούς αριθμούς. Κάνω τους πολλαπλασιασμούς από το Φύλλο Εργασίας.

Παρασκευή 5-3-2021
Μαθηματικά: Κεφ. 29, Ο πολλαπλασιασμός στους δεκαδικούς αριθμούς. Λύνω το πρόβλημα 1 από τη σελ. 14 του Τετρ. Εργασιών. Διαβάζω πώς κάνω πολλαπλασιασμό με το 10, 100, 1.000 και λύνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Φυσική: ΦΕ6, Αγωγοί και μονωτές. Ποια σώματα ονομάσαμε “αγωγούς” και ποια “μονωτές”; Διαβάζω το συμπέρασμα και κάνω τις ασκήσεις 1,2,3 (σελ. 113-114)
Ιστορία 1η: «Η σημαία της Φροξυλάνθης»: Ποιο πρόσωπο του βιβλίου θα ήθελες να ήσουν; Αιτιολόγησε με λίγα λόγια την απάντησή σου.

Πέμπτη 4-3-2021
Γλώσσα: “Πνευματικά παιχνίδια”. Κάνω τις ασκήσεις 1,2,4 (σελ. 84-85 του βιβλίου) και διαβάζω για την κλίση των επιθέτων με δύο γένη από τη σελ. 86. Στο επόμενο μάθημα θα ολοκληρώσουμε την άσκηση 2 (περίληψη του μαθήματος, με τη βοήθεια των πλαγιότιτλων).
Ιστορία: Κεφ. 25, Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του. Διαβάζω το μάθημα με τη βοήθεια του σχεδιαγράμματος, ώστε να μπορώ να απαντώ στις ερωτήσεις.

Τετάρτη 3-3-2021
Γλώσσα: “Ηλεκτρονικά παιχνίδια”. Κάνω τις ασκήσεις 1 έως 4 του Φύλλου Εργασίας. Από την άσκηση 5, διαβάζω το κείμενο και το χωρίζω σε παραγράφους (δεν κάνω περίληψη).
Μαθηματικά: Κεφ. 28, Πρόσθεση & αφαίρεση με δεκαδικούς αριθμούς. Κάνω τις ασκήσεις 1, 2, 3 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 13. Λύνω τα προβλήματα 3 & 4 από το Φύλλο Εργασίας.

Τρίτη 2-3-2021
Μαθηματικά: Κέφ. 27, Η στρογγυλοποίηση στους δεκαδικούς αριθμούς. Κάνω την άσκηση 5 & το πρόβλημα 1 (σελ. 12, Τετράδιο εργασιών). Κάνω τις επαναληπτικές ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Ιστορία: Κεφ.24, Η κρίση της Εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς. Διαβάζω το μάθημα με τη βοήθεια του σχεδιαγράμματος και απαντώ στις ερωτήσεις.
Φυσική: ΦΕ5, Το ηλεκτρικό ρεύμα. Κάνω τις ασκήσεις 1, 2 & 3 (σελ.111)

Δευτέρα 1-3-2021
Γλώσσα: “Ηλεκτρονικά παιχνίδια” (έως την άσκηση 2 – σελ. 79). Παρουσιάζω με λίγα λόγια το αγαπημένο μου ηλεκτρονικό παιχνίδι. Κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Φυσική: ΦΕ4, Ένα απλό κύκλωμα (συνέχεια). Μαθαίνω τα σύμβολα του ηλεκτρικού κυκλώματος. Κάνω τις εργασίες 3 & 4 (σελ. 108 Τετρ. Εργασιών)

Καλό μήνα