«

»

Μαρ 26

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Παιχνίδι καλλιέργειας των αντιληπτικών ικανοτήτων

8

Ένα σημαντικό ποσοστό των ατόμων με ειδικές ανάγκες παρουσιάζει, για διάφορους λόγους, σειρά δυσκολιών στη μάθηση. Σύμφωνα με τον Bannatyne, που διατύπωσε έναν από τους σχετικούς ορισμούς, ένα παιδί  με δυσκολίες στη μάθηση παρουσιάζει, μεταξύ άλλων, και ανεπάρκειες στις διαδικασίες αντίληψης. Για το λόγο αυτό, στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και δυσκολίες στη μάθηση εφαρμόζονται προγράμματα ψυχοκοινωνικής αγωγής που ως θεραπευτική διαδικασία αποσκοπεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων όπως η αίσθηση του χώρου και του χρόνου, ο οπτικοκινητικός συντονισμός, η οπτική αντίληψη, οι ικανότητες συντονισμού, καθώς και η ανάπτυξη βασικών φυσικών ικανοτήτων όπως η ταχύτητα και η επιδεξιότητα.

Για το σκοπό αυτό σχεδιάσαμε το ακόλουθο «διαστημικό» παιχνίδι όπου το παιδί, χρησιμοποιώντας το ποντίκι και μετακινώντας κατάλληλα το δικό του «σκάφος» καλείται να αποφύγει τις επιθέσεις των αντιπάλων σκαφών και ταυτόχρονα να εξουδετερώσει όσα περισσότερα απ’ αυτά μπορεί. Το παιχνίδι περιλαμβάνει βαθμολογία, ανάλογα με την επίδοση, και είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Δηλαδή, το παιδί όσο περισσότερο κερδίζει, τόσο αυξάνονται τα αντίπαλα σκάφη. Το συγκεκριμένο παιχνίδι καλλιεργεί στο παιδί, πέρα από τις προαναφερόμενες δεξιότητες της ψυχοκοινωνικής αγωγής, και την ικανότητά του να αντιλαμβάνεται τις οπτικοχωρικές σχέσεις που σχετίζονται με την κατανόηση των σχέσεων των αντικειμένων στο περιβάλλον.

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

FacebookTwitterGoogle+TumblrShare

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://users.sch.gr/ddiamanto/spedu/2016/03/26/askisi_antil_ikanotitwn/