«

»

Απρ 04

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Παιχνίδι διάκρισης σχημάτων

7

Η ικανότητα του παιδιού να διακρίνει και να αναγνωρίζει τα πράγματα γύρω του σχετίζεται με την ικανότητα της «ταξινόμησης», ικανότητα που χαρακτηρίζεται ως βασική λογικομαθηματική έννοια. Στην ουσία η ταξινόμηση είναι ένας μηχανισμός με τον οποίο το παιδί μπορεί να διακρίνει ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα πράγματα και να ξεχωρίζει τα όμοια. Επειδή η ταξινόμηση, ως λογικομαθηματική έννοια, όπως προαναφέρθηκε, σχετίζεται με την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, είναι σημαντικό να καλλιεργείται συστηματικά στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, καθώς στα παιδιά αυτά η μαθηματική σκέψη, ως σύνθετη διαδικασία που απαιτεί την ενεργοποίηση πολλών νοητικών μηχανισμών, συναντά πολλές και σημαντικές δυσκολίες.

Για το λόγο αυτό σχεδιάσαμε το παιχνίδι που ακολουθεί, στοχεύοντας να καλλιεργήσουμε στο παιδί το μηχανισμό της ταξινόμησης, μέσα από τη διάκριση ομοιοτήτων και διαφορών στα βασικά γεωμετρικά σχήματα. Συγκεκριμένα δίνουμε στο παιδί έξι βασικά έγχρωμα γεωμετρικά σχήματα (στο κάτω μέρος της επιφάνειας του παιχνιδιού) και του ζητάμε να σύρει με το ποντίκι το καθένα απ’ αυτά στο λευκό πλαίσιο που αντιστοιχεί. Σε δεύτερο επίπεδο αντί για τα λευκά περιγράμματα εμφανίζονται μόνο οι ονομασίες των σχημάτων έτσι ώστε το παιδί να ασκήσει ακόμα περισσότερο την παρατηρητικότητά του.

Πέραν της ταξινόμησης το παιδί, μέσα από το συγκεκριμένο παιχνίδι, καλλιεργεί ταυτόχρονα και τις ικανότητες της κατηγοριοποίησης, της προσοχής, της ενίσχυσης και συγκέντρωσης της προσοχής, του οπτικοκινητικού συντονισμού, καθώς και της οπτικής μνήμης που χαρακτηρίζεται ως η ικανότητα ανάκλησης οπτικών γνωρισμάτων μιας φόρμας ή ενός αντικειμένου.

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

FacebookTwitterGoogle+TumblrShare

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://users.sch.gr/ddiamanto/spedu/2016/04/04/sximata/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>