Items filtered by date: Φεβρουάριος 2014

Πέμπτη, 27 Φεβρουάριος 2014 09:59

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Η χρησιμότητα του Διαδικτύου είναι δεδομένη για τον πολίτη της Κοινωνίας της Πληροφορίας και οι υπηρεσίες που προσφέρει το καθιστούν πολύτιμο εργαλείο της μαθησιακής διαδικασίας.
Ωστόσο, η ορθή και ασφαλής αξιοποίησή του από τους μαθητές απαιτεί την ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων.
Η φύση του Διαδικτύου δεν εγγυάται ασφάλεια για τον ανήλικο χρήστη, καθώς οι δημοσιευμένες πληροφορίες δεν χαρακτηρίζονται πάντα από καταλληλότητα και εγκυρότητα, ενώ οι ταυτότητες και οι σκοποί των συντακτών δεν είναι πάντα εμφανείς.

Οι παρακάτω οδηγίες - συμβουλές ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου είναι απο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και απευθύνονται σε  μαθητές.
Εκείνο που προέχει είναι η γνώση και όχι η δαιμονοποίηση του διαδικτύου που μοιάζει ο εύκολος δρόμος κυρίως για τους γονείς.
Το Διαδίκτυο μέρος της καθημερινής μας ζωής, εργαλείο της μαθησιακής διαδικασίας, αποτελεί μια απτή πραγματικότητα στην οποία ανήκουμε και συμμετέχουμε ενεργά.

 

Οδηγίες καλής χρήσης του διαδικτύου για μαθητές

1. Τα μηνύματα Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και οι πληροφορίες που αποστέλλετε με οποιοδήποτε τρόπο σε άλλους χρήστες του διαδικτύου δεν πρέπει:

? Να προσβάλλουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις διάφορες μειονότητες.
? Να σχετίζονται με παράνομες πράξεις.
? Να έχουν υβριστικό χαρακτήρα ή διαφημιστική χροιά.
? Να τους προσβάλλουν, αλλά να ακολουθούν τους νόμους, τα χρηστά ήθη και τα ήθη χρήσης του διαδικτύου.

2. Μη διακινείτε δικτυακούς τόπους και γενικότερα
πληροφορίες που:

? Προπαγανδίζουν την επιθετική συμπεριφορά, το μίσος και το ρατσισμό.
? Προωθούν τα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τα τυχερά παιχνίδια.
? Περιέχουν πορνογραφικό περιεχόμενο.
? Αναφέρονται σε παραβιάσεις ασφάλειας διαφόρων συστημάτων.
? Αφορούν την παράνομη διανομή προγραμμάτων.
? Περιέχουν οπτικοακουστικό υλικό-προϊόν πνευματικής δημιουργίας που προστατεύεται.
? Αφορούν υλικό με διαφημιστικά banner.

3. Ελέγχετε προσεκτικά το περιεχόμενο των μηνυμάτων σας για την απομάκρυνση ιών ή άλλων στοιχείων που μπορεί να βλάψουν άλλους χρήστες του διαδικτύου.

4. Χρησιμοποιείτε υπολογιστή με λογισμικό προστασίας από τους ιούς (antivirus), το οποίο να είναι ενεργό και να ανανεώνεται αυτόματα με τους νέους ιούς από τον κατασκευαστή του.

Τι δεν πρέπει να κάνετε στο διαδίκτυο

1. Τα άτομα που γνωρίζετε στο διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Μπορεί να σας λένε ψέματα, για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη σας.

2. Μη δίνετε ποτέ τα προσωπικά σας στοιχεία, ούτε να αποκαλύπτετε σε άλλους χρήστες του διαδικτύου πληροφορίες που αφορούν τους φίλους σας, την οικογένειά σας ή το σχολείο σας.

3. Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης (password) που χρησιμοποιείτε.

4. Μην επιχειρείτε συναλλαγές μέσω του διαδικτύου για την αγορά προϊόντων και μη δίνετε στοιχεία που αφορούν πιστωτικές κάρτες.

5. Να είστε επιφυλακτικοί ως προς την αποδοχή όσων διαβάζετε στο διαδίκτυο ή αυτών που σας λένε οι άλλοι χρήστες του, πριν το υποβάλετε στην κρίση σας.

6. Συζητήστε με τους δασκάλους σας, τους γονείς σας και με πρόσωπα που εμπιστεύεστε για τις δραστηριότητες σας στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσετε οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο.

7. Να έχετε πάντα υπόψη σας ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (μουσική, λογοτεχνία, κινηματογράφος, βίντεο κτλ.) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του διαδικτύου είναι παράνομη πράξη.

8. Το ίδιο παράνομη πράξη θεωρείται και η διακίνηση προγραμμάτων υπολογιστών (Software), εκτός και αν ανήκουν στην κατηγορία του Ελεύθερου Λογισμικού (Open source software).

9. Μην ανοίγετε μηνύματα e-mail και επισυναπτόμενα αρχεία από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα (subject) ή χωρίς θέμα. Είναι πολύ πιθανό να περιέχουν ιούς και να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στον υπολογιστή σας.

10. Μη χρησιμοποιείτε άκριτα οποιοδήποτε πρόγραμμα βρίσκετε στο διαδίκτυο. Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή, ακόμη και αν εμφανίζονται ως παιχνίδια.

 

ΑΣΦΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Το Απέραντο Δάσος διηγείται την ιστορία του εννιάχρονου Νικόλα που μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Οι καινούργιοι φίλοι της Άννας είναι η συνέχεια της ιστορίας το Απέραντο Δάσος και πρωταγωνίστρια είναι η ξαδελφούλα του Νικόλα, η Άννα.

 


 


Published in Ειδήσεις

        Σήμα κινδύνου προς γονείς και εκπαιδευτικούς για το σοβαρό πρόβλημα του εθισμού των νέων στο διαδίκτυο, εκπέμπουν παιδοψυχίατροι και ψυχοθεραπευτές. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τείνει να πάρει διαστάσεις «επιδημίας» σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς σύμφωνα με μελέτες στην Ασία το ποσοστό εθισμού είναι πάνω από 10%, στην Αμερική 7,5% και στην Ελλάδα κοντά στο 10% (εφημερίδα 'Η σημερινή' ,21/2/2014).

Εθισμός στο Διαδίκτυο μπορεί να προκύψει με την πολύωρη ενασχόληση ατόμων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος και άλλα

Ως γονείς ελέγχουμε και περιορίζουμε το χρόνο που τα παιδιά μας ξοδεύουν στο Διαδίκτυο. Μπορούμε να ελέγχουμε το χρόνο που περνούν τα παιδιά μας στο Διαδίκτυο εγκαθιστώντας ειδικά λογισμικά (π.χ. KidsWatch Time Control, WatchDog).

Οι γονείς θα πρέπει να κινητοποιηθούν άμεσα όταν το παιδί τους:

? Έχει καθημερινή πολύωρη πλοήγηση στο διαδίκτυο.
? Παραμελά τις υποχρεώσεις του λόγω της πλοήγησης.
? Έχει μειωμένη απόδοση στο σχολείο.
? Προτιμά την πλοήγηση από την επαφή με κάποιο φίλο ή μέλος της οικογένειας.
? Χάνει ώρες ύπνου εξαιτίας πολλών ωρών παραμονής στο διαδίκτυο.
? Προσπαθεί να κρύψει πόσες ώρες είναι online.
? Έχει μεγάλο εκνευρισμό.
? Αποτυγχάνει, μετά από συζήτηση, να μειώσει τις ώρες στο Ίντερνετ παρά την προσπάθειά του.

Published in Ειδήσεις
Τρίτη, 18 Φεβρουάριος 2014 07:25

my wall

Published in Ειδήσεις
Σάββατο, 15 Φεβρουάριος 2014 16:21

Αυτοαξιόγηση

Το υπουργείο Παιδείας στη μέση της χρονιάς επιδιώκει την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης με σκοπό την «εισαγωγή του πνεύματος της «αυτοαξιολόγησης» στο σχολείο και την «ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης».

Published in Ειδήσεις
Παρασκευή, 14 Φεβρουάριος 2014 16:21

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών από τον Ιανουάριο 2014


Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται: 

Για το εκπαιδευτικό περιβάλλον (συντελεστής βαρύτητας 0,75) Για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας (συντελεστής βαρύτητας 0,50) 
 
Για τη διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών (συντελεστής βαρύτητας 1,25) Για την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια (συντελεστής βαρύτητας 1,50) Για την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη (συντελεστής βαρύτητας 1) Παράλληλα ο εκπαιδευτικός θα εντάσσεται και σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας ποιοτικού χαρακτηρισμού (ελλιπής, επαρκής, πολύ καλός, εξαιρετικός) ως προς τις διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες. 

Published in Ειδήσεις

Εορτολόγιο