Επαγγέλματα
Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ
Υποθεματική: Γνωριμία με τα επαγγέλματα
Β΄τάξη

Δεξιότητες στόχευσης των εργαστηρίων: Δεξιότητες μάθησης 21ου αι., δεξιότητες κοινωνικής ζωής, δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης, δεξιότητες του νου.

1ο εργαστήριο: Η εργασία των γονιών μας

Συνάντηση 1η: Τι ξέρω για το επάγγελμα των γονιών μου.

Συζήτηση: τι δουλειά κάνουν οι γονείς σας, ποια είναι τα καθήκοντά τους, τι εργαλεία χρησιμοποιούν, τι ώρες εργάζονται, πόση ώρα χρειάζονται να πάνε στη δουλειά τους και πώς πηγαίνουν, μπορούν να λείψουν από τη δουλειά χωρίς προβλήματα, τους αρέσει η δουλειά που κάνουν κλπ. Παντομίμα με τα επαγγέλματα των γονιών τους. Αποδείχτηκε ότι οι περισσότεροι μαθητές δε γνώριζαν λεπτομέρειες για το επάγγελμα των γονιών τους.

Οι μαθητές πήραν στο σπίτι φύλλο ερωτήσεων για τον κάθε γονέα και τα συμπληρώσαν μαζί. Μπορείτε να το κατεβάσετε από ΕΔΩ.

Συνάντηση 2η: Τα επαγγέλματα των μητέρων τους.

Οι μαθητές παρουσίασαν τα επαγγέλματα των μητέρων τους στην τάξη διαβάζοντας τα ατομικά φύλλα. Ζωγράφισαν τη μητέρα τους στην εργασία της.


Σύνδεσμος ΕΔΩ

Συνάντηση 3η: Τα επαγγέλματα των πατεράδων τους.

Οι μαθητές παρουσίασαν τα επαγγέλματα των πατεράδων τους στην τάξη διαβάζοντας τα ατομικά φύλλα. Ζωγράφισαν τον πατέρα τους στην εργασία του.


Σύνδεσμος ΕΔΩ

2ο εργαστήριο: Επαγγέλματα της γειτονιάς μας

Συνάντηση 1η: Τα επαγγέλματα της γειτονιάς μας.

Οι μαθητές κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τις επαγγελματικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στη γειτονιά τους. Κατέγραψαν σε δύο στήλες το επάγγελμα και τον αντίστοιχο χώρο στον οποίο εργάζονται (π.χ. φούρναρης-φούρνος κλπ.).

Συνάντηση 2η: Το πιο κοντινό μας επάγγελμα.

Πήραν συνέντευξη από τη δασκάλα τους, σχετικά με το επάγγελμά της.

Συνάντηση 3η: Ψώνια στα μαγαζιά της γειτονιάς μας.

Έγινε παιχνίδι ρόλων με αγορές από τον φούρνο της γειτονιάς. Ένας μαθητής έκανε τον φούρναρη και ένας άλλος τον πελάτη. Ο πελάτης ρωτάει πόσο κάνει το κάθε προϊόν που αγοράζει. Στην τάξη προσθέτουν τις τιμές του κάθε προϊόντος, που αγοράζει ο πελάτης και όλοι κρίνουν αν γίνονται σωστά οι υπολογισμοί. Παιχνίδι ρόλων με το μαγαζί με παιχνίδια του Γεωργίου. Παιχνίδι ρόλων με το καφενείο. Παιχνίδι ρόλων με το χασάπικο κλπ.


Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

3ο εργαστήριο: Επαγγέλματα του παρελθόντος

Επαγγέλματα του παρελθόντος Προβλήθηκε το βίντεο "Τα παλιά επαγγέλματα", που παρουσιάζει επαγγέλματα που έχουν χαθεί μέσα στον χρόνο. Έγινε εξήγηση του τι ακριβώς έκαναν.

Συνάντηση 2η: Επαγγέλματα που χάθηκαν

Διδάχτηκαν από την ενότητα της Γλώσσας «Ποιος είναι; Τι κάνει;» οι δραστηριότητες 3,4,6 που αναφέρονται στα επαγγέλματα που χάνονται. Προβλήθηκε το τραγούδι "Ο παγωτατζής".  

Συνάντηση 3η: O τσαγκάρης

Επίσκεψη στον τσαγκάρη και στα μαγαζιά της γειτονιάς τους. Στην τάξη γραφή της συνέντευξής του.

4ο εργαστήριο: Επαγγέλματα και εργαλεία

Συνάντηση 1η: Επαγγέλματα και εργαλεία

Οι μαθητές συμμετείχαν σε ιδεοθύελλα με θέμα τα επαγγέλματα τα οποία καταγράφηκαν στον πίνακα. Στη συνέχεια, οι μαθητές δίπλα από κάθε επαγγελματία έγραψαν ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί.

Συνάντηση 2η: Επαγγέλματα του σπιτιού.

Ποιοι επαγγελματίες απαιτούνται για να χτιστεί ένα σπίτι; Τι εργαλεία χρησιμοποιούν; Βίντεο «Το χτίσιμο του σπιτιού μας». Κατασκευάζουν εργαλεία που ξέρουν, είδαν και άκουσαν.


Σύνδεσμος ΕΔΩ

Συνάντηση 3η: Ο φούρναρης

Βίντεο «Ο αρτοποιός». Επίσκεψη στον φούρνο. Συζήτηση με τον φούρναρη, τη ζαχαροπλάστισσα και τις πωλήτριες του φούρνου. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούν.

Στο σχολείο γραφή περιγραφής δραστηριότητας και φούρνου.

Θεατρικό παιχνίδι «Ο φούρναρης».

Στο μάθημα της γλώσσας ενασχόληση με τις καταλήξεις -ποιός, -πώλης, -ποιείο, -πωλείο.

Mια επόμενη μέρα έφτιαξαν το δικό τους ψωμί.

  

 

5ο εργαστήριο: Σύγχρονα επαγγέλματα

Συνάντηση 1η: Σύγχρονα επαγγέλματα

Συζήτηση. Παιχνίδι "Μαντεύω τα επαγγέλματα". Συζήτηση: Είναι ο πρωθυπουργός επάγγελμα; Κάμποσα απάντησαν αρνητικά. Συνέντευξη με τον Πρωθυπουργό. Συζήτηση: είναι η ζωγραφική επάγγελμα; Βίντεο: Μία ζωγράφος περιγράφει πώς έκανε το όνειρό της πραγματικότητα.

Συνάντηση 2η: : Επαγγέλματα με στολή.

Επίσκεψη της ομάδας ΔΙΑΣ στο σχολείο.

Στην τάξη γραφή της δραστηριότητας και ζωγραφική.

Συνάντηση 3η: Τα πιο δύσκολα και πιο παράξενα επαγγέλματα του κόσμου.

Βίντεο "Τα 10 πιο επικίνδυνα επαγγέλματα στον κόσμο". Βίντεο  "10 δουλειές που δε θα πιστεύετε ότι υπάρχουν". Σχετική συζήτηση. Οι μαθητές κλήθηκαν να σκεφτούν και οι ίδιοι πολυυυύ παράξενες δουλειές.

 

6ο εργαστήριο: Eπαγγέλματα και έμφυλα στερεότυπα

Συνάντηση 1η: Υπάρχουν γυναικείες και αντρικές δουλειές;

Υπάρχουν γυναικείες και αντρικές δουλειές μέσα στο σπίτι; Οι μαθητές συμπλήρωσαν λίστες (ΕΔΩ). Παιχνίδι ρόλων «Άντρες και γυναίκες στο σπίτι». Υπάρχουν γυναικεία και αντρικά επαγγέλματα; Οι μαθητές συμπλήρωσαν λίστες (ΕΔΩ). Συζήτηση.

Συνάντηση 2η: Κατάρριψη στερεότυπων.

Τα παιδιά βλέπουν παρουσίαση και γίνεται σχετική συζήτηση.


Σύνδεσμος ΕΔΩ

Βίντεο: Τα παιδιά εξηγούν την έμφυλη ισότητα  Βίντεο: Τα επαγγέλματα δεν έχουν φύλο...

Συνάντηση 3η: Το επάγγελμα που επιθυμώ

Οι μαθητές έγραψαν ένα μικρό κείμενο σχετικά με το επάγγελμα που θα ήθελαν να κάνουν όταν μεγαλώσουν και ζωγράφισαν τους εαυτούς τους. Τα κείμενα διαβάστηκαν στην ολομέλεια. Τραγούδι "Όταν λίγο μεγαλώσω".

 

7ο εργαστήριο: Αξιολόγηση

Συνάντηση 1η: Αναστοχασμός


Συζήτηση: Ας θυμηθούμε τι κάναμε μέχρι τώρα. Τι μας άρεσε τι όχι. Τι θυμόμαστε περισσότερο, τι μας άρεσε, τι όχι, τι μάθαμε και θα το θυμόμαστε για πάντα; Άλλαξαν οι αρχικές ιδέες μας και πώς;

Συνάντηση 2η: Αυτοαξιολόγηση (ΕΔΩ)

 

Συνάντηση 3η: Portfolio και παρουσίαση

Οι μαθητές/τριες επέλεξαν με φατσούλες τις δουλειές τους που τους άρεσαν και τις παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης. Θαυμάσαμε τις δημιουργίες τους και επευφημήσαμε τα ωραία αποτελέσματα.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

  • Αντί για φάκελο χρησιμοποιήσαμε τετράδιο και εκεί το κάθε παιδί κολλούσε τις εργασίες του. Μπορείτε να δείτε ένα τέτοιο τετράδιο στην παρακάτω παρουσίαση.


Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

Δημιουργός Copyright © 2021-2022,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 26/08/2024

counter free