Είναι διασκεδαστικό, ενδιαφέρον, χαριτωμένο,
καθόλου μονότονο και αρέσει πολυυυυύ στα παιδιά. Ειδικά με
τον κορονοϊό ήταν πολύ πρακτικό, καθώς δε χρειάζεται να
περιδιαβαίνεις όλη την ώρα πάνω από τα κεφάλια τους. Kαι φυσικά είναι
ελαφρύ και μπορεί κανείς να το χρησιμοποιεί και στην τάξη, αλλά
και στην αυλή. Είναι χρήσιμο στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, αλλά και στα παιχνίδια σαν
πινακάκι για τη βαθμολόγηση μιας δραστηριότητας ή ενός παίκτη..
Ορθογραφία στην
αυλή Α΄ τάξη
Τη πρώτη φορά κατασκεύασα τα πινακάκια μόνη μου πλαστικοποιώντας
λευκά χαρτιά (οδηγίες παρακάτω). Ωστόσο την επόμενη χρονιά, για να μην
πλαστικοποιώ πάλι, βρήκα στο γνωστό πολυκατάστημα τον φάκελο της
φωτογραφίας που η λευκή του πλευρά είναι ιδανική γι' αυτή τη
δουλειά (κάνει
μόνο 59 λεπτά και τον ζήτησα με την λίστα των σχολικών πραγμάτων).
Στη ροζ τσέπη έβαζαν τις ζωγραφιές τους. Βέβαια γι αυτή τη
δουλειά κάνει και οποιοσδήποτε λευκός πλαστικός φάκελος.
Για
να στέκεται καλά ο φάκελος μέσα στην άσπρη θήκη έβαλα ένα κομμάτι χοντρό χαρτόνι
από τα χαρτόκουτα που μας έφερναν τα γάλατα.
Οδηγίες κατασκευής
για πλαστικοποίηση πινακακίου.
Πλαστικοποιώ ένα
χαρτί Α4. Το χαρτί αυτό καλό είναι να είναι των 120 ή 160 γρ,
δηλ. λίγο πιο χοντρό, για να μην είναι διαφανές όσο το χαρτί
των 70 ή 80 γρ.
Εγώ για την Α΄ τάξη που έχω εφέτος, από τη μια μεριά το έχω
αφήσει τελείως λευκό και από την άλλη έχω τυπώσει έναν άβακα
και μία αριθμογραμμή για τα μαθηματικά.
Όταν φτιάχνω πινακάκια για μεγαλύτερες τάξεις στην πλευρά
των μαθηματικών βάζω το ρολόι, ή τα κυβάκια της εκατοντάδας,
ή τον πυθαγόρειο πίνακα του πολλαπλασιασμού κλπ.
Για το σβήσιμο
τους αγόρασα το σφουγγαράκι της φωτογραφίας που το έκοψα στα
τέσσερα.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
δοκίμασα πολλά σφουγγαράκια και αυτό είναι το πιο
αποτελεσματικό ακόμα και αν τα πινακάκια έχουν μείνει πολλή
ώρα γραμμένα. To πακετάκι έχει δύο μέσα που
τα έκοψα με μαχαίρι στη μέση, δηλαδή τέσσερα κομμάτια.
Επίσης ο μαύρος μαρκαδόρος πίνακα σβήνει πολύ
πιο εύκολα από τον κόκκινο ή πράσινο.
Πώς λειτουργεί:
Στη γλώσσα της Α΄ τάξης
το χρησιμοποιώ πάρα πολύ. Ειδικά όταν μαθαίνουμε ένα καινούριο
γραμματάκι. Τους δείχνω πρώτα τη σωστή φορά στον αέρα και μετά
με τον μαρκαδόρο τους το γράφουν στο πινακάκι τους. Γράφουν όσα
θέλει το καθένα. Όποιος τελειώνει το σηκώνει ψηλά και καμαρώνει.
Ύστερα έρχονται και στον πίνακα και γράφουν το γραμματάκι πάνω
σε γραμμές.
Στα Μαθηματικά το
χρησιμοποιώ περίπου με τον ίδιο τρόπο. Εξυπηρετεί πολύ που είναι
ο άβακας εκεί και η αριθμογραμμή και μπορούν να δημιουργούν
αριθμούς και να σβήνουν.
Το πινακάκι είναι πολύ
διασκεδαστικό και συχνά απασχολούνται σιωπηρά, αν μείνει
ελεύθερος χρόνος, ζωγραφίζοντας σε αυτό. Επίσης έχει πλάκα να το
χρησιμοποιούν ως κριτές. Πολλές φορές τους ζητώ να βαθμολογήσουν
π.χ. μια δραστηριότητα ή μια διδασκαλία μου ή έναν παίκτη (αν
ξέρω ότι δε θα δημιουργηθούν προβλήματα).