Η ζωγραφική ως γραπτό τεστάκι στο μάθημα της ιστορίας


Όπως έχω ξαναπεί το πρώτο πράγμα που κάνω όταν αναλαμβάνω ένα καινούριο τμήμα (από Α΄ έως Στ΄) είναι να διδάξω στους μαθητές μου πώς να ζωγραφίζουν πρόσωπα και παιδιά. Όταν εξοικειωθούν αρκετά, τη ζωγραφική ανθρώπων τη χρησιμοποιώ με πολλούς τρόπους και για διαφορετικούς λόγους: για διασκέδαση, χαλάρωση, ενίσχυση μιας άσκησης, αλλά και σαν ένα μικρό τεστ ειδικά στη Μυθολογία της Γ΄ δημοτικού.

Η ζωγραφική ως γραπτό τεστάκι στο μάθημα της ιστορίας

Βασική προϋπόθεση όλων των παραπάνω να καταλάβουν τα μικρούλια ότι αφού ζωγραφίζουν ανθρώπους, πρέπει αυτοί οι άνθρωποι να μιλούν. Όταν, κατά την αρχική εξάσκηση, μου φέρνουν ζωγραφιές χωρίς λόγια, τους την επιστρέφω πίσω λέγοντάς τους ότι ο άνθρωπός τους είναι μουγγός! Έτσι γρήγορα τα "συννεφάκια" γίνονται αναπόσπαστα μέρη των ζωγραφιών τους. Και όχι μόνο ένα "συννεφάκι" σε κάθε ζωγραφιά...

Κάποιες φορές λοιπόν, ειδικά όταν θέλω να κάνω πολλά πράγματα συγχρόνως, ζητώ από τα παιδιά να μου ζωγραφίσουν θέματα που έχω διδάξει στη Μυθολογία. Τώρα π.χ. που τελείωσα την πρώτη ενότητα ανέθεσα σε κάθε παιδί έναν θεό ή ένα μύθο. Όση ώρα εκείνα ζωγράφιζαν, εντωμεταξύ εγώ εξέταζα την προπαίδεια και έκανα ενισχυτική σε δυο τρία μικρούλια που δε θυμόντουσαν την αφαίρεση.

Τα πιτσιρίκια ευχαριστιούνται να ζωγραφίζουν θέματα από τη Μυθολογία και όσο περισσότερο το κάνουν τόσο καλύτερα γίνονται. Οι ζωγραφιές τους είναι βέβαια για μένα ένα μικρό τεστ για το πόσα σχετικά πράγματα τους έμειναν στη μνήμη εκείνα όμως τις βλέπουν απλώς σαν μια ευχάριστη στιγμή και μάλιστα βάζουν τα δυνατά τους και στο σχέδιο, αλλά και στα κείμενα.

Εάν κάποιος μαθητής μου φέρει "μουγγή" ζωγραφιά την παίρνει πίσω και συμπληρώνει. Εάν οι κουβέντες της ζωγραφιάς είναι λίγες ζητώ να προσθέσουν περισσότερα "σύννεφα" με περισσότερες πληροφορίες. Πολλές φορές δίνω τη δημιουργία μιας τέτοιας ζωγραφιάς και ως άσκηση για το σπίτι.

Όπως θα δείτε και στην παρακάτω παρουσίαση τα φετινά μικρούλια μου έχουν μάθει τα βασικά για τους θεούς του Ολύμπου και τα σύμβολά τους, αλλά και τα βασικά για τους μύθους "Δήμητρα και Περσεφόνη", "Αθηνά και Ποσειδώνας" και "Αθηνά και Αράχνη".

 

Σχολικό έτος 2018-2019.

Δημιουργός Copyright © 2018-2019,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 24/09/2023

counter free