Ο Μ. Αλέξανδρος καταλαμβάνει τη Μ. Ασία και την Αίγυπτο
Ιστορία, Δ΄ τάξη

 


Παιδιά, σήμερα θα μάθουμε για τη ζωή και τις κατακτήσεις του Μ. Αλεξάνδρου.

 

Δείτε παρακάτω ένα βίντεο πώς πολεμούσαν οι Μακεδόνες με βασιλιά τον Αλέξανδρο.

 

Παρακάτω μπορείς να δεις τη χρονική γραμμή του Αλέξανδρου μέχρι που πήγε στην Αίγυπτο. Βρες:

  • Πόσο χρονών ήταν όταν έγινε βασιλιάς;

  • Πόσα χρόνια πέρασαν από τότε που έγινε βασιλιάς μέχρι τότε που νίκησε στον Γρανικό ποταμό;

  • Πόσα χρόνια πέρασαν από τότε που έγινε βασιλιάς μέχρι σήμερα;

 

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Αναγνώρισε τις λέξεις που είναι γραμμένες με κεφαλαία γράμματα στο παρακάτω κουίζ. Όποιος απαντήσει σωστά σε όλες κερδίζει 13 πόντους.

Στόχος η αναγνώριση των μερών του λόγου.

2. Ζωγράφισε μία σκηνή από το μάθημα. Ύστερα, σαν να πρόκειται για το έργο ενός διάσημου ζωγράφου παρουσίασέ το μας. Πες για τον τρόπο που φτιάχτηκε (τι χρώματα π.χ. χρησιμοποιήθηκαν), τον τίτλο του, εξήγησε τι δείχνει, σε ποιο μουσείο εκτίθεται και φυσικά πες λίγα λόγια για τον διάσημο καλλιτέχνη (για σένα δηλαδή. Χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο και δώσε πληροφορίες όπως ηλικία, σπουδές κλπ. Βάλε φαντασία.).  Τράβα φωτό τη ζωγραφιά. Τράβα και βίντεο την παρουσίαση, να φαίνεται η ζωγραφιά και εσύ να μιλάς. 

Στόχοι η ζωγραφική, το παιχνίδι ρόλων και ο προφορικός λόγος.

 

 

 

3. Αναγνώρισε τις παρακάτω προτάσεις. Δηλαδή βρες Ρ-Υ-Α ή Κ και μετά γράψε δίπλα τι είδους πρόταση είναι. (Βγάλε φωτό).

Στόχος τα είδη των προτάσεων.

 
Ο Αλέξανδρος αγαπούσε τα βιβλία και τη μάθηση.

Oι Πέρσες ανησύχησαν.

Oι σατράπες συγκέντρωσαν τις δυνάμεις τους στο Γρανικό ποταμό.

Μεγάλη νίκη για τον Αλέξανδρο.

4. Λύσε στο τετράδιο των μαθηματικών το παρακάτω πρόβλημα. Φτιάξε πίνακα, λύση, απάντηση. Μην κάνεις δοκιμές στις πράξεις. (Βγάλε φωτό).

Στόχος η επίλυση σύνθετου προβλήματος:

 
Oι σατράπες συγκέντρωσαν στον Γρανικό ποταμό 13.576 ιππείς και 19.785 στρατιώτες. Στη μάχη που έγινε εκεί με τον Αλέξανδρο σκοτώθηκαν 9.572 και 3.856 πιάστηκαν αιχμάλωτοι. Οι υπόλοιποι το έβαλαν στα πόδια. Πόσοι Πέρσες υποχώρησαν τελικά;

5. Λύσε κάθετα τη διαίρεση και με κουτάκια τους πολλαπλασιασμούς. Στόχος οι υπολογισμοί. (Βγάλε φωτό):     3.576:7,         452Χ38,        176Χ253,        306Χ243

6. Στην παραλία της Θεσσαλονίκης σήμερα υπάρχει το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου με τις μακεδονικές ασπίδες και τις σάρισες. Φτιάξε τη δική σου μακεδονική ασπίδα. (Βγάλε φωτό).

Στόχος η δημιουργική απασχόληση.


Πηγή φωτό

 

7. Δες ΕΔΩ την ιστορία του Μ. Αλεξάνδρου.

Στόχος ο εμπλουτισμός των γνώσεων.
 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020, Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 17/09/2023

 
 
counter free