O Πύρρος, ο βασιλιάς της Ηπείρου
Ιστορία, Δ΄ τάξη

 

 

Δείτε ένα βίντεο για τα παιδικά χρόνια του Πύρρου:

 

 

Λύστε ένα σχετικό σταυρόλεξο ΕΔΩ.

 

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Κάνε το κουίζ που βρίσκεται ΕΔΩ ή από κάτω. Πρέπει να γράψεις σωστά τη λέξη. Αυτός που θα γράψει όλες τις λέξεις σωστά θα κερδίσει 15 πόντους.

Στόχος η ορθογραφία.

 

 

2. Ο Πύρρος ήταν βασιλιάς της Ηπείρου. Ταξίδεψε σε πολλά μέρη και έδωσε πολλές μάχες.

Πρώτα πήγε στον Τάραντα όπου οι κάτοικοι του ζήτησαν βοήθεια να διώξουν τους Ρωμαίους και αρχικά νίκησε. Ύστερα όμως έδωσε εκεί μία μάχη και είχε μία «Πύρρεια νίκη». Ο Πύρρος εκεί έχασε μεγάλο μέρος των δυνάμεών του, καθώς και τους περισσότερους φίλους και στρατηγούς του.

Στη συνέχεια πήγε στις Συρακούσες και τις κατέλαβε.

Αργότερα έδωσε μία μάχη και στο Μπενεβέντο. Εκεί ηττήθηκε από τους Ρωμαίους και τελικά πήρε τη δύσκολη απόφαση να εγκαταλείψει τις κτίσεις του και να επιστρέψει στην πατρίδα του, έπειτα από έξι χρόνια σκληρών αγώνων.

Όταν γύρισε πίσω πολέμησε τους Μακεδόνες και νίκησε καταλαμβάνοντας και τη Βεργίνα (Αιγές).

Μετά πραγματοποίησε εκστρατεία στην Σπάρτη, αλλά απέτυχε.

Τέλος επιτέθηκε και στο Άργος όπου και βρήκε άτυχο θάνατο.

Ψάξε στο Google Maps και βρες τις περιοχές από όπου πέρασε ο Πύρρος. Δες φωτογραφίες από την κάθε περιοχή. Μετά φτιάξε μία διαδρομή. (Βγάλε τη φωτό). Δες πόσες ώρες θα χρειάστηκε o Πύρρος να ταξιδέψει και πόσα χιλιόμετρα περίπου διένυσε. Να θυμηθείς να έχεις επιλεγμένο το ανθρωπάκι στους χάρτες και όχι το αυτοκίνητο, γιατί εκείνα τα χρόνια ΔΕΝ υπήρχαν αυτοκίνητα.

Στόχος η ενασχόληση με το Google Maps.

Δες στο παρακάτω βίντεο πώς φτιάχνουμε μία διαδρομή στο Google Maps.

 

3. Ο προπονητής της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου μετά τον αγώνα είπε στους δημοσιογράφους: «Νικήσαμε, αλλά η νίκη μας ήταν πύρρεια». Τι μπορεί να έγινε κατά τη διάρκεια του αγώνα; Δώσε τη δική σου εξήγηση. Μην ξεχάσεις να χρησιμοποιήσεις επίθετα, συναισθήματα, λέξεις χρόνου και τρόπου. (Βγάλε φωτό).

Στόχος η παραγωγή γραπτού λόγου.

Ξεκίνα κάπως έτσι:

"Σήμερα η Εθνική μας έπαιζε με την ............................... και τελικά είχαμε μία πύρρεια νίκη. Και να γιατί: ............................................."

 

4. Κάνε κάθετα με δοκιμή. Στόχος η εξάσκηση στον αλγόριθμο. (Βγάλε φωτό): 

576:84               673:75 
 

 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020, Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 17/09/2023

 
 
counter free