Η τελεία
Για όλες τις τάξεις


Παιδιά, χτες ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Aς διαβάσουμε μαζί το παρακάτω βιβλίο: Η τελεία, Peter H. Reynolds - The dot

 

  • Πώς αισθάνεται η Λία στην αρχή της ιστορίας;

  • Γιατί αισθάνεται έτσι;

  • Τι έκανε η δασκάλα της για να τη βοηθήσει;

  • Γιατί η Λία αποφάσισε να ζωγραφίσει περισσότερες τελείες;

  • Πιστεύετε ότι η Λία είναι καλή ζωγράφος;

  • Υπάρχει κάτι που νομίζετε ότι δεν μπορείτε να το κάνετε;

  • Πιστεύετε πραγματικά ότι δεν μπορείτε να το κάνετε ή είναι απλά  δύσκολο και χρειάζεστε εξάσκηση για να τα καταφέρετε;

  • Εσάς ποιος σας δίνει κουράγιο και σας εμψυχώνει;

  • Η δασκάλα λοιπόν έδωσε κουράγιο στη Λία. Εσείς θυμάστε αν ποτέ εμψυχώσατε κάποιον και πώς;

Η Λία λοιπόν έχει ζητήματα να λύσει. Αρχικά δεν έχει αυτοπεποίθηση. Και ύστερα έχει θυμώσει μ' αυτό το μάθημα ζωγραφικής και το δείχνει. Η δασκάλα της καταλαβαίνει πώς νιώθει και ξέρει πώς να τη βοηθήσει. Κανείς δεν είναι τέλειος, αλλά μπορεί να κάνει ότι καλύτερο μπορεί. Κι έτσι όταν η Λία βλέπει την τελεία της μέσα στη χρυσή κορνίζα, καταλαβαίνει ότι δε χρειάζεται να είναι κανείς τέλειος και πεισμώνει και βγάζει φτερά. Μπορεί να φτιάξει και μια καλύτερη τελεία. Και την αναπτύσσει, ζωγραφίζει παραλλαγές της, πολλές, ένας ολόκληρος κόσμος ξεδιπλώνεται στις τελείες της. Και σιγά σιγά γίνεται πιο σίγουρη, πιο ήρεμη, πιο όμορφη. Κι όταν ένα παιδάκι μικρότερο έρχεται και της λέει «εγώ δεν μπορώ να ζωγραφίσω», η Λία ξέρει τι να του απαντήσει. Γιατί; Μα γιατί μέσα από το δικό της βίωμα ωρίμασε αρκετά, ώστε να εμψυχώσει και η ίδια κάποιον άλλον.

Βλέπετε μπορεί κάποιος να σκέφτεται ότι δεν έχει ταλέντο και να αρνείται να προσπαθήσει, όμως ο καθένας μπορεί να κάνει ακόμα και κάτι πολύ μικρό. Αν βρεθεί κάποιος, αυτό το μικρό να το προσέξει, όπως εδώ η δασκάλα της Λίας, τότε ο δημιουργός του μπορεί να το εξελίξει σε κάτι πολύ σπουδαίο. Και αν νομίζεις ότι δεν μπορείς να εκφράσεις αυτό που έχεις μέσα στο μυαλό και την ψυχή σου, κάνεις λάθος. Ξεκίνα από κάτι μικρό και σιγά σιγά εξέλιξέ το σε τέχνη, συζήτηση, συναισθήματα… Ανακάλυψε λοιπόν το ταλέντο που κρύβεις μέσα σου, εξέλιξέ το και εμψύχωσε κι άλλους να βρουν τα δικά τους ταλέντα.

Ας γνωρίσουμε μια πολύ επιτυχημένη καλλιτέχνιδα, την 89χρονη Γιαγιόι Κουσάμα από την Ιαπωνία. Έργα της έχουν πουληθεί μέχρι και 7 εκατομμύρια δολάρια το ένα.

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Πάτα ΕΔΩ και στο παιχνίδι που θα ανοίξει συμπλήρωσε σωστά. Άνοιξε τον ήχο του υπολογιστή σου, αν τον έχεις κλειστό.

Στόχος το τελικό -ν.

2. Φτιάξε τη δική σου τελεία όσο πιο όμορφη μπορείς. Μπορείς να τη φτιάξεις σε απλό χαρτί ή σε χαρτονάκι. Βρες χρήσεις της τελείας σου. Μπορείς π. χ. να την κάνεις σουπλά για ποτήρια ή να την κολλήσεις στην κορδέλα των μαλλιών σου. Ή μπορείς να φτιάξεις 5-6 τελείες και να δημιουργήσεις ένα κρεμαστό στολίδι. Βάλε τη φαντασία σου να δουλέψει. (Βγάλτε φωτό)

Στόχος η εικαστική δημιουργία.


Από το http://nipiagogeioudraseis.blogspot.com/

 

3. Φτιάξε το δικό σου έργο με τελείες. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις του μαρκαδόρους σου ή ακόμα και χρώματα με μπατονέτες. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις και κηρομπογιές που θα λιώνεις σιγά σιγά σε μικρά κεράκια ρεσώ και θα αφήνουν την κουκκίδα ως αποτύπωμα στη ζωγραφιά σου....Να ξέρεις ότι αυτή η τεχνική λέγεται Πουαντιγισμός και βγαίνει από τη γαλλική λέξη Pointe που σημαίνει στίγμα, αιχμή, κουκκίδα. ΕΔΩ μπορείς να δεις κι άλλα τέτοια έργα. (Βγάλτε φωτό)

Στόχος η εικαστική δημιουργία.


Από το etsy.com

 

4. Κάνε ένα σχέδιο για το πώς θα εμψυχώσεις κάποιον που το χρειάζεται. Γράψε στο πρόχειρο ποιος είναι αυτός, ποιο είναι το πρόβλημά του και τι θα κάνεις για να του δώσεις κουράγιο, να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και τελικά να τα καταφέρει. Τίτλος: ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΥ ΝΑ ΕΜΨΥΧΩΣΩ ΤΟΝ/ΤΗΝ.... Δες παρακάτω το δικό μου σχέδιο. (Βγάλε φωτό)

Στόχος: Παραγωγή γραπτού λόγου - Γραφή λίστας.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΥ ΝΑ ΕΜΨΥΧΩΣΩ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΟΥ.

Θα προσπαθήσω να εμψυχώσω την κόρη μου Ναταλία, που δεν ξέρει να μαγειρεύει καλά με τους εξής τρόπους:

·     Θα της πω ότι κι εγώ όταν ήμουν μικρή δεν ήξερα να μαγειρεύω καλά, αλλά τελικά δεν είναι και τόσο δύσκολο.

·     Ένα απόγευμα θα της δείξω με υπομονή πώς να φτιάξει μια εύκολη πίτσα.

·     Όταν θα φτιάξει ένα φαγητό, θα δοκιμάσω με ευχαρίστηση και θα της πω πόσο νόστιμο είναι, ακόμα κι αν είναι ανάλατο.

·     Θα της αγοράσω μια καινούρια πολύ όμορφη ποδιά για να μαγειρεύει με μεγαλύτερο κέφι.

 

5. Το παρακάτω κείμενο δεν έχει τελείες! Άκου να δεις τώρα! Γράψε το στο πρόχειρο σωστά. Δηλαδή όπου χρειάζεται βάλε τελείες και όπου χρειάζεται ξεκίνα με κεφαλαίο. Κάνε ωραία γράμματα. (Βγάλε φωτό)

Στόχοι η χρήση της τελείας και του κεφαλαίου και η διαμόρφωση κειμένου.

      Η Λία δεν έλεγε να ξεκολλήσει από το θρανίο της το χαρτί της ήταν άδειο η δασκάλα της Λίας έσκυψε πάνω στο κάτασπρο χαρτί είπε ότι είδε μία πολική αρκούδα σε χιονοθύελλα η Λία μουτρωμένη της είπε ότι δεν ξέρει να ζωγραφίζει η κυρία της ζήτησε να φτιάξει τουλάχιστον μία τελεία άρπαξε τότε η Λία έναν μαρκαδόρο και  κάρφωσε με μανία τη μύτη του στο χαρτί η δασκάλα πήρε στα χέρια της το χαρτί και το κοίταξε μετά της το έδωσε πίσω και της είπε να βάλει την υπογραφή της

6. Ζωγράφισε τη Λία και γράψε 10 επίθετα που της ταιριάζουν. (Βγάλε φωτό)

Στόχος τα επίθετα.

 

7. Πήγαινε στο παιχνίδι των μαθηματικών, επίλεξε ADDITION (πρόσθεση) και μετά  HARD (δύσκολο) και εξασκήσου στην πρόσθεση με το μυαλό ΕΔΩ.

Στόχος νοητικοί υπολογισμοί.

8. Γράψε και λύσε στο τετράδιο των μαθηματικών ένα πρόβλημα διαίρεσης με τους αριθμούς 6.572 και 4. (Βγάλε φωτό).

9. Να µετατρέψεις τους δεκαδικούς αριθµούς σε συµµιγείς: (Βγάλε φωτό).

 

2, 35 ώρες= …

24,56 µ.= ……

2,3 κιλά= ……

50,5 ευρώ = …

3,705 µ.= ……

10. Λύσε κάθετα τις παρακάτω πράξεις. Μετά δες το βίντεο και διόρθωσε:

2 κ. 790 γρ. + 5 κ. 550 γρ.

50 70 λ. – 9 90 λ.

10 μ. 8 δέκ. 5χιλ. + 7 μ. 9 δέκ. 3 εκ.  8 χιλ.

56μ. 5 χιλ. - 38μ. 5 δέκ.  9 εκ.

 

11. Εμείς όταν ήμαστε μικρά παίζαμε το παιχνίδι με τις τελίτσες. Εσείς το παίζετε; Δες το παρακάτω βίντεο και παίξε τις τελίτσες με κάποιον δικό σου. Μπορείς και παραπάνω από μία φορά φυσικά. Όταν τελειώσεις το παιχνίδι, βγάλε το σκορ από κάτω. (Αν θες βγάλε φωτό).

Στόχος η διασκέδαση.

 

12. Η κ. Μαρία της Θεατρικής Αγωγής ανέβασε στην κυψέλη της το παιχνίδι με την αρκούδα. Παίξτε το με τα αδέρφια σας ή με τους γονείς σας. Θα το βρείτε ΕΔΩ.

Στόχος η οικογενειακή ψυχαγωγία.

13. Mην ξεχάσουμε και τη γυμναστική μας, παιδιά!


 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020, Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 28/01/2024

.

counter free